Lami Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Har aldri sagt meg uenig heller. Men jeg som er under 18 år synes ikke det er "greit" at klokken min til 4000,- fikk riper i baklokken, som du sikkert forstår. Uansett om du kaller det for billigklokke. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Har aldri sagt meg uenig heller. Men jeg som er under 18 år synes ikke det er "greit" at klokken min til 4000,- fikk riper i baklokken, som du sikkert forstår. Uansett om du kaller det for billigklokke. Har aldri sagt at det er greit, men jeg hadde heller ikke tatt med klokkene mine til en optiker 3 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Nei, vet ikke hva jeg tenkte på. Er vel meg, må ha ting gjort med en gang. Angrer så inno helvete på det. Men trodde faen ikke at de holdt på med slikt når de riper opp klokker så jævlig som det der. Skjønner heller ikke hvordan hun kjerringen kan si at de ikke har riktig verktøy, men allikevel ta jobben. Bare for å tjene de 120 kronene eller..? Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Det må du nesten spørre henne om! Neste gang du skal bytte batteri på klokkene dine, foreslår jeg at du går til en urmaker. Det trenger ikke nødvendigvis være Alf Lie eller Bjerke for at du ikke skal få riper, men ikke en optiker Lenke til kommentar
Lami Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Skal spørre hu på mandag sammen med sjefen. Nei vet, har alltid gått til urmakere eller gjort det selv hvis jeg har riktig verktøy. Men urmakere kan få riper de også. Feks når jeg var i London for i fjor, gikk til en urmaker men han klarte jo faen meg også å få ripe i den ripefrie Tissot klokken min.. Men var ikke store saken så brydde meg ikke, var bare litt kjipt de første timene Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Fikk en MWC klokke i posten på lørdag. Er kjempefornøyd. Hadde ikke forventet at klokken var så solid som den er til 323kr!!! Klokken er quartz og har mineralglass. Etter det jeg har forstått ble ikke automatiske verk brukt i militære ur så ofte. Dette pga quartz urene tålte mer og var til å stole på. Klokken koster egentlig £49 + frakt fra MWC sine egne sider. Jeg fikk den for £36 fra denne selgeren. Spurte om han kunne sett ned verdien til £20. Det var ingen problem. Nå har jeg bestilt camo nato reim. Likte den ikke, synes, likte ikke designet og reima var turn off. Greit at klokka er billig, men skal selv gå til innkjøp av en billig Pilotklokke snart, og da går jeg heller for en av disse, som forsåvidt koster 800 kr på halv pris nå: Ticino er en kinesisk klokkeprodusent som har fått veldig gode tilbameldinger fra Watchuseek. Den har Citizen Miyota 8215 urverk. Ticino 44mm Pilot Watch Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Gleder meg til jeg får råd til denne! Lenke til kommentar
kong_gabby Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Tror jeg har bestemt meg for hvilken klokke jeg skal ha når lommeboka tillater det. Er det noen opplagte minus ved denne? Jeg vet ingenting om klokker, og ser bare på design og om jeg har hørt om merket. Håper bare at det er en herreklokke, eller unisex. Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Marine Chronometer er nydelig, og i aller høyeste grad en herreklokke (da 44mm fort blir alt for kraftig for nette små frøkenhender). Eneste minus jeg kommer på er begrenset vanntetthet, så ingen svømming eller dusjing med denne. Jeg har selv en Steinhart, og jeg regner med at Marine Chronometer bruker samme kasse og glass som min Nav B-Uhr II. Steinhartklokker gir en veldig god kvalitetsfølelse, med individuelt serienummer gravert inn i kassen og generelt meget godt håndverk. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Gleder meg til jeg får råd til denne! Fra hvor? Heter merket bare Perpetual? Lenke til kommentar
Dockside Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 http://www.perpetual-watch.com/ Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Sry, kjøper ikke kinaklokker. Lenke til kommentar
Dockside Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Jævlig dyr, da. Hadde heller brukt de kronene på et mer kjent merke. 1 Lenke til kommentar
kong_gabby Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 (endret) Marine Chronometer er nydelig, og i aller høyeste grad en herreklokke (da 44mm fort blir alt for kraftig for nette små frøkenhender). Eneste minus jeg kommer på er begrenset vanntetthet, så ingen svømming eller dusjing med denne. Jeg har selv en Steinhart, og jeg regner med at Marine Chronometer bruker samme kasse og glass som min Nav B-Uhr II. Steinhartklokker gir en veldig god kvalitetsfølelse, med individuelt serienummer gravert inn i kassen og generelt meget godt håndverk. Takk for svar. Håper den ikke er for stor for mine "nette små mannehender". Har ikke noe behov for å svømme eller dusje med klokka, så eneste problem er evt regnvær. Endret 23. februar 2012 av LHUS Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Selv har jeg ca 19,5 cm rundt håndleddet, og klokken er ikke så stor eller fremtredende som jeg hadde trodd (tilsynelatende mye mindre enn feks Orient Mako XL, som skal være 0,5 mm større). Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Sry, kjøper ikke kinaklokker. 1 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 (endret) Sry, kjøper ikke kinaklokker. Det er dumt av deg. Med mindre du lar være grunnet politiske årsaker da, noe som slettes ikke er dumt. Du går glipp av mye spennende og ofte mye for pengene. Man kan jo fint ha både sveitsiske, japanske og kinesiske mekaniske ur i samlingen, og skal man kjøpe seg klokke nummer tre (eller to), er det slett ikke dumt å kikke østover. Perpetual er som hovedregel ikke noe dårlig kjøp, om man finner en man er fornøyd med utseendet på. Ville neppe kjøpt noe til over 300-400USD der selv, men det er nå så. Endret 23. februar 2012 av NgZ 1 Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 (endret) Sry, kjøper ikke kinaklokker. Det er dumt av deg. Med mindre du lar være grunnet politiske årsaker da, noe som slettes ikke er dumt. Du går glipp av mye spennende og ofte mye for pengene. Man kan jo fint ha både sveitsiske, japanske og kinesiske mekaniske ur i samlingen, og skal man kjøpe seg klokke nummer tre (eller to), er det slett ikke dumt å kikke østover. Perpetual er som hovedregel ikke noe dårlig kjøp, om man finner en man er fornøyd med utseendet på. Ville neppe kjøpt noe til over 300-400USD der selv, men det er nå så. This. Når du kjøper en klokke som koster nesten 6k forventer du kvalitet uansett, ihvertfall hvis du har sjekket opp merkets kvalitet før du kjøper. Baserer meg blant annet på dette forumet når jeg skal sjekke merker jeg ikke har hørt om før og for å få nye tips til klokkekjøp. Endret 23. februar 2012 av Rankiz Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Sry, kjøper ikke kinaklokker. Det er dumt av deg. Med mindre du lar være grunnet politiske årsaker da, noe som slettes ikke er dumt. Du går glipp av mye spennende og ofte mye for pengene. Man kan jo fint ha både sveitsiske, japanske og kinesiske mekaniske ur i samlingen, og skal man kjøpe seg klokke nummer tre (eller to), er det slett ikke dumt å kikke østover. Perpetual er som hovedregel ikke noe dårlig kjøp, om man finner en man er fornøyd med utseendet på. Ville neppe kjøpt noe til over 300-400USD der selv, men det er nå så. Politiske årsaker. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 (endret) Tror jeg har bestemt meg for hvilken klokke jeg skal ha når lommeboka tillater det. Er det noen opplagte minus ved denne? Ikke annet enn at det er en kjip kopi av en baume & mercier classima ned til blåfargen på viserene. Steinhardt er synonymt med dårlig smak Endret 23. februar 2012 av Lilac1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå