Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en svakhet for månefaser, og kom over denne klokken fra Bexley (sølv). Er det bare meg eller var den utrolig billig? Har nesten litt lyst til å bare slå til og kjøpe to, når de koster så lite, men det må da være endel minus ved den? Hva tror dere?

Ser ut til å være samme urverkfamilie som i mitt nyeste innkjøp:

PN-248-4.jpg

Ettersom jeg betalte rundt 65 USD for klokke med samme urverk så synes jeg ikke at 200 euro akkurat er billig.

Noe du bør være klar over før du kjøper en klokke med SeaGull ST16XX verk er at mekanismen kobles fra ved risting.

Jeg har en tendens til å "riste" klokken lenger opp på håndleddet når den glir ned mot albuen. Da stopper sekundviseren et lite sekund før den trasker videre i vanlig tempo.

Ellers er jeg meget fornøyd med uret og ser ingen grunn til du ikke skal være det om du går til innkjøp av Roxley'en

Endret av AndrèFronDrei
Lenke til kommentar

Har en svakhet for månefaser, og kom over denne klokken fra Bexley (sølv). Er det bare meg eller var den utrolig billig? Har nesten litt lyst til å bare slå til og kjøpe to, når de koster så lite, men det må da være endel minus ved den? Hva tror dere?

Den der har ikke noen månefase, den har en AM/PM-indikator. Det er bare et hjul som har en måne og en sol på, som dreier én gang i døgnet og viser om klokken er 3 på natten eller 15 på dagen. Les denne tråden for å lære mer om forskjellen.

Hvis du vil ha en ekte, rimelig månefaseklokke, kan du f.eks se på denne modellen.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er mulig å få sterkere pins til en klokke når man bruker nato-strap? Bruker nato-strap på min Steinhart Ocean-1 GMT, og det er sånn at jeg kan rive klokka av reimen uten å bruke mye kraft. Har ikke så lyst at det skal skje, sånn at den går i bakken eller noe! :(

Lenke til kommentar

Det var en fin klokke! Takker.

Men nå er jeg mildt sagt jævlig irritert.

Var jo da at batteriet i Giorgio Armani klokken min har stoppet, så idag tok jeg den med til "Bergen Optikk" som også selger & fikser klokker og slikt.

Så spurte jeg da hvor mye det kostet og hvor lang tid det tar, så sa hun at det spørs på klokken så ga jeg den til hun, så så hun på klokken og sa at "det spørs om jeg har den størrelsen på verktøyet" og hun tok den med til benken for å skifte batteri, UTEN at jeg i det hele tatt har sagt at jeg skulle skifte.

Så holder hun på der, bruker lang tid for å få den opp, og stresser ser jeg. Tar 10 min og jeg får den tilbake og betaler 120,-

Vandrer vekk og ser på klokken. Fy faen den var jo veldig fin!

FULLT av riper bakpå, og merker på gummireimen. Fy F***.

Her går jeg med en klokke som jeg så vidt tør å gå med til vanlig siden jeg synes den er for fin, uten riper og alt. Og helt ny brukt maks 5 ganger. Så tar jeg den med til urmaker som klarer å ripe den opp med en gang?

Så går jeg tilbake og sier "se her, tusen riper i den". Så svarer hun "ja, sånn skjer når man skifter batteri i klokker, og har ikke rette verktøyet." Ja men for faen, da må du ikke skifte batteri hvis du ikke har riktig verktøy!! Og de skal jo IKKE skje når man skifter batteri!! AMATØR!

Også sa hun da "hva vil du?". Jeg vil jo selvfølgelig har det polert eller erstatning eller hva jeg nå kan få for faen. Men ser jo nå at det ikke kan poleres da riper går over skriften og slikt.

Frekk holdning. Sa faen ikke unnskyld eller noe. Så får vente til sjefen kommer tilbake på mandag og høre hva de har tenkt å gjøre nå.

Har forresten bilder under her:

post-121186-0-74336200-1329836202_thumb.jpg

post-121186-0-64368700-1329836209_thumb.jpg

post-121186-0-21315000-1329836218_thumb.jpg

post-121186-0-94008800-1329836227_thumb.jpg

post-121186-0-15147500-1329836237_thumb.jpg

post-121186-0-76053000-1329836245_thumb.jpg

post-121186-0-15196600-1329836256_thumb.jpg

Dere tenker sikkert at det er på baksiden så spiller ingen rolle og blabla.. Men for meg spiller det stor rolle.

Er ikke litt riper heller. Faen altså. At jeg skulle gå der. :realmad:

Hva kan jeg kreve nå av erstatning? Kan vel i det minste krevet at de skaffer et nytt lokk?

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Det er det dummeste jeg har hørt.De har skadet den - de skal betale. Dt er jo nettopp hvi man gjør det SELV man skal være forberedt på riper, ikke når man får noen "profesjonelle" til å gjøre det.

Det er tross al bare snakk om et nyt baklokk, det burde de ikke ha noen problemer med å skaffe som erstatning. (Eller betale for at en autorisert forhandler skaffer.) Gummiremmen er så lite verdt, at den ville jeg ikke brydd meg om så lenge det ikke synes forfra.

@Lami: Neste gang gjør du slikt hos en ordentlig urmaker. Du kan vurdere å kjøpe klokken din der også. ;)

• Liker 4
Lenke til kommentar

Ok. Kjæresten min jobber hos en urmaker, det kommer riper i lokkene rett som det er, når urmakeren bytter batteri, og de erstatter aldri.

Det er jo forskjell på noen småriper/merker og på det der. Det er jo åpenbart at det er gjor svært amatørmessig. Klart man ikke bruker silkehansker og fløyelsputer på en slik klokke, men jeg vil si at det der asolutt ike er noe man skal finne seg i. Trodde forvørg de fleste urmakere (ikke optiker med noen klokker) hadde gummierte ender på åpningsverktøyene sine for å slippe ripeproblematikk.
Lenke til kommentar

Ok. Kjæresten min jobber hos en urmaker, det kommer riper i lokkene rett som det er, når urmakeren bytter batteri, og de erstatter aldri.

Det er jo forskjell på noen småriper/merker og på det der. Det er jo åpenbart at det er gjor svært amatørmessig. Klart man ikke bruker silkehansker og fløyelsputer på en slik klokke, men jeg vil si at det der asolutt ike er noe man skal finne seg i. Trodde forvørg de fleste urmakere (ikke optiker med noen klokker) hadde gummierte ender på åpningsverktøyene sine for å slippe ripeproblematikk.

Vet ikke hva slags verktøy de forskjellige urmakerne bruker, men jeg tviler på at det blir noen sak ut av riper på en billigklokke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...