Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den var lekker! Hva heter modellen?

Noen som har erfaring med merket "Parnis" ?

Er det bare crap, eller er de ok? De koster bare rundt 100USD så kan jo ikke forvente alt. Ser også de har noen modeller som er omtrent identiske med IWC.

Jeg har en Parnis-klokke jeg bruker en del, kun kjøpt fordi den er en hommage til drømmeuret mitt. Jeg fikk den til under 500 kr på manbushijie.com, og siden pakken slapp unna onkel staten ble totalprisen såpass lav at jeg synes den er verdt utlegget. Den første klokken jeg fikk hadde et defekt urverk (urverket i disse klokkene er veldig varierende), men manbushijie sendte meg raskt en ny klokke som fungerer utmerket. Overraskende nøyaktig med tanke på prisen. Reimen som følger med er temmelig crap.

post-26550-0-95350800-1327165546_thumb.jpg

post-26550-0-34181300-1327165554_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Nå sa han aldri at klokka er stygg. Men at den er stygg PÅ HENNE. Det spiller ingen rolle hvor pen ei lita dameklokke er, den vil fortsatt se like dust ut på en stor, kraftig mann.

Edit: Forøvrig enig i at klokken ikke så noe bra ut på henne. Likte ikke klokken heller for den saks skyld.

Må ikke forvente at han klarer å lese postene han svarer på da. Når man ser postene han skriver, skjønner man jo at hverken skrivekunsten eller oppfatningsevnen er helt på topp der i gården, men til gjengjeld kan han jo "dum slappe" folk. Hahahaha.

Men for all del, kjente klokkeprodusenter lager jo aldri noe grisestygt:

rolex-daytona-116598_MED.jpg.

Og en alt for liten dress fra Corneliani ser selvfølgelig kjempefin ut på en bælfeit slask, fordi det er Corneliani. Akkurat som Perliani-undertøy er dirkte deilig på 140kilos kvinner. Namnam... Speedo lager jo svømmeutstyr med god kvalitet, og bælfeite tyskere med minispeedos er det penete som finnes, sant? Merket er alt, selvfølgelig kan ikke no dyrt være dritstygt. Oh, wait, jeg postet jo et godt eksempel i denne posten... Å tro at man kan forsvare en påstand om at noe sr dårlig ut på noen med at "Men det er merke X!"-er fullstendig laterlig. Hva sier det om utseendet på , og hvordan noen kler nevnte klokke/skjerf/jakke/whatever? Med unntak av Marit Bjørgen bør jenter helst ikke gå med 45mm-klokkr (eller noe i nærheten). Simple as that.

On another note:

Om man har lyst på rimelige mekansike klokker <2k, bør man kikke gjennom modellene til Seiko og Orient også. :)

Endret av NgZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar

^ Var på et hotell i Barcelona i sommer som var stappfull av sånne ekstremt harry spanjoler med for mye penger, og der var det faktisk en som hadde den Rolex klokken.. Trodde aldri at jeg skulle få se en mann som bærte den irl.

Jøss, du er HELT sikker på at han ikke var en russer? :wee: Velvel, raringer fines overalt.

Hvordan er det å få reparer de Perpetual-klokkene etter garantitiden? Regner med lokale urmakere ikke vil ta i dem, ettersom de har Kina-verk.

Lenke til kommentar

^ Var på et hotell i Barcelona i sommer som var stappfull av sånne ekstremt harry spanjoler med for mye penger, og der var det faktisk en som hadde den Rolex klokken.. Trodde aldri at jeg skulle få se en mann som bærte den irl.

Jøss, du er HELT sikker på at han ikke var en russer? :wee: Velvel, raringer fines overalt.

Hvordan er det å få reparer de Perpetual-klokkene etter garantitiden? Regner med lokale urmakere ikke vil ta i dem, ettersom de har Kina-verk.

Reparere?! Trodde en Perpetual klokke bare gikk og gikk og gikk og gikk og gikk jeg...?

Lenke til kommentar

Kan ikke forestille meg at det blir noe stort problem, med mindre det blir behov for spesielle deler. Og da kan det fort lønne seg å bestille et nytt verk.

Lenke til kommentar

Er det noen som har erfaringer med MWC urene? Tenker på å kjøpe meg dette uret. Vet at det er quartz. De automatiske urene deres blir for store.

Hva er egentlig quartz? Jeg har en kjempebillig kinaklokke som det står quartz på (fake muligens), i tillegg til Diesel Time.

Er det stor forskjell på skinn/lær-reimer? Eneste grunnen til at jeg ikke går med klokke er at de billige jeg har prøvd er ubehagelig å ha på.

Vil reimene blir mer behagelige etter at man har gått med de en stund, så de mykner opp eller noe?

Lenke til kommentar

Quartz er et urverk som går på batteri. De heter det fordi de måler tid ved hjelp av en kvartskrystall. Motsetningen er mekaniske urverk som enten trekkes opp for hånd eller automatisk ved hjelp av en rotor/pendel/vekt som trekker en fjær.

Dette er utrolig forenklet selvsagt, men burde holde for nå.

Lenke til kommentar

Quartz er et urverk som går på batteri. De heter det fordi de måler tid ved hjelp av en kvartskrystall. Motsetningen er mekaniske urverk som enten trekkes opp for hånd eller automatisk ved hjelp av en rotor/pendel/vekt som trekker en fjær.

Dette er utrolig forenklet selvsagt, men burde holde for nå.

Hm, takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...