Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nydelig! Min favoritt-omega!

Selv klarte jeg å ødelegge klokken min. Den datt i badegulvet, og da løsnet "rammen" (bilde for referanse) rundt datoen og dagen, så den er løs inne bak glasset. Dette stopper selvsagt viserne fra å gå rundt. Så da må jeg spørre igjen... Er dette noe en urmaker kan fikse, og eventuelt; hva vil dere tippe noe sånt kommer på?

Lenke til kommentar

Nydelig! Min favoritt-omega!

Selv klarte jeg å ødelegge klokken min. Den datt i badegulvet, og da løsnet "rammen" (bilde for referanse) rundt datoen og dagen, så den er løs inne bak glasset. Dette stopper selvsagt viserne fra å gå rundt. Så da må jeg spørre igjen... Er dette noe en urmaker kan fikse, og eventuelt; hva vil dere tippe noe sånt kommer på?

Burde ikke være så galt. Jeg mista en viser på en av mine, og det kosta et par hundrelapper å få satt den på igjen. Det er en like stor jobb, da man må ta ut verket for å komme til.

Lenke til kommentar

når man ikke har eid en 44-47mm hvordan kan man da ha noe mening om det?

kalle remen på BP som "ugly trippl-layer strap" sier det meste om din klokke smak samt evne til å se hva som er kvalitet.

Å prøve å si at noe ser pent ut, og begrunne dette med MERKET viser bare hvor blind du er. ;) Evt latterlig patetisk merkehore.

bare fordi du sitter bak en dataskjerm så skal du passe kjeften din, du uttaler deg såpass bastant når du kaller en BP for en stygg klokker betyr det ganske enkelt at du ikke skjønner horologi..

n170496_watch-out-we-got-a-badass-over-here-meme_large.png

Det er forresten noe som heter subjektivitet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

kalle remen på BP som "ugly trippl-layer strap" sier det meste om din klokke smak samt evne til å se hva som er kvalitet.

Å prøve å si at noe ser pent ut, og begrunne dette med MERKET viser bare hvor blind du er. ;) Evt latterlig patetisk merkehore.

bare fordi du sitter bak en dataskjerm så skal du passe kjeften din, du uttaler deg såpass bastant når du kaller en BP for en stygg klokker betyr det ganske enkelt at du ikke skjønner horologi..

Man videre utvikler sin smak i klokker så mer man eier og bruker klokker, du skjønner kanskje ikke det?

selv solgte jeg min BP fordi den var for stor, men stygg? :!: heldigvis har vi alle forskjellig smak, bare synd for deg at din er helt på trynet..

Nå sa han aldri at klokka er stygg. Men at den er stygg PÅ HENNE. Det spiller ingen rolle hvor pen ei lita dameklokke er, den vil fortsatt se like dust ut på en stor, kraftig mann.

Edit: Forøvrig enig i at klokken ikke så noe bra ut på henne. Likte ikke klokken heller for den saks skyld.

Endret av Anti LFC
  • Liker 1
Lenke til kommentar

n170496_watch-out-we-got-a-badass-over-here-meme_large.png

Det er forresten noe som heter subjektivitet.

hvis du går tilbake til hva han skrev, så er ikke det mye subjektivt.

han skriver ganske bastant at det er stygt, i flertall ikke som egen mening.

hadde han som eks skrevet JEG synes ikke det ser stilig ut, hadde jeg ikke tenkt 1sek over det.

Så les 2ganger før du kaller meg badass, kalle noe merkehore , ja du hadde blitt dum slappet av meg hadde du sagt det face to face betyr ikke at man er noe badass..

Bastant, ja, men fremdeles subjektivt. Jeg tolket det ihvertfall ikke som et indirekte flertall.

Det høres forøvrig ganske trist ut å være 27 år, og fremdeles føle at man må slå noen hvis de fornærmer deg eller sier noe respektløst. Trodde det kun var 14-åringer, bola rånere og Ellingsrud-pakistanere som hadde det slik.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Klokke tråd folkens, har ikke vært mye klokke snakk de siste innleggene her. Om dere vil fortsette og krangle, gjør det i PM.... blir for dumt å sitte her og ødelege tråden for alle andre bare for dere har markerings behov....

Jeg har en Certina DS Action nå som bruks-klokke, hvit skive med stål rem. Sikler på en TagHeuer Monaco, håper å finne en snart som er i rette pris leie ;)

Lenke til kommentar

Klokke tråd folkens, har ikke vært mye klokke snakk de siste innleggene her. Om dere vil fortsette og krangle, gjør det i PM.... blir for dumt å sitte her og ødelege tråden for alle andre bare for dere har markerings behov....

Jeg har en Certina DS Action nå som bruks-klokke, hvit skive med stål rem. Sikler på en TagHeuer Monaco, håper å finne en snart som er i rette pris leie ;)

Hvis du sjekker ut brukt markedet på timegeeks.dk, timezone.com dukker det stadig opp eksemplarer til gode priser.

Men be om referanser , er mye svindling..

Hvis du trenger info på hvordan du billigst får den inn til landet så send meg en pm :)

Lenke til kommentar

Hvis du sjekker ut brukt markedet på timegeeks.dk, timezone.com dukker det stadig opp eksemplarer til gode priser.

Men be om referanser , er mye svindling..

Hvis du trenger info på hvordan du billigst får den inn til landet så send meg en pm :)

Bor i utlandet, men er i Norge ofte. Vil gjerne holde klokken i hånden før jeg kjøper, innskrenker hvor jeg kan kjøpe den da, men føler meg sikrere på at jeg ikke blir lurt da. Lagrer sidene du linker til og vil følge med der i tiden fremover ;)

Lenke til kommentar

Bor i utlandet, men er i Norge ofte. Vil gjerne holde klokken i hånden før jeg kjøper, innskrenker hvor jeg kan kjøpe den da, men føler meg sikrere på at jeg ikke blir lurt da. Lagrer sidene du linker til og vil følge med der i tiden fremover ;)

Ja når man slipper å bo i Norge så vil det vel ikke koste deg særlig for en brukt uansett iforhold til Norge :)

Er forresten en klokke jeg selv sikler på spesielt denne utgaven

monaco_vintage_limited-thumb.jpg

Lykke til.

Lenke til kommentar

Ja når man slipper å bo i Norge så vil det vel ikke koste deg særlig for en brukt uansett iforhold til Norge :)

Er forresten en klokke jeg selv sikler på spesielt denne utgaven

monaco_vintage_limited-thumb.jpg

Lykke til.

Samme utgave jeg gjerne vil ha også ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...