PapaDon Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Halloisen, er litt lei av mine to ur og titter etter et nytt ett til "samlingen". Er ganske fascinert av flieger-ur (type tyske WW2 ur), men det er ikke lett å finne ut av den jungelen. Jeg tenker å ikke bruke mer enn 3000 kr. Vil gjerne ha automatisk urverk (gjerne med 28,800 BPM, liker smooth gange på sekundviser), god lume og safir-glass, kassen bør være rundt 40-45 mm, ikke større. Har sett på både Steinhart, Archimede, Junkers og IWC, men tenker også på noen av de billigere (Aeromatic og Messerschmitt). Noen med en formening om et god kjøp? eksempel på finfint, men litt dyrt ur Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 (endret) Halloisen, er litt lei av mine to ur og titter etter et nytt ett til "samlingen". Er ganske fascinert av flieger-ur (type tyske WW2 ur), men det er ikke lett å finne ut av den jungelen. Jeg tenker å ikke bruke mer enn 3000 kr. Vil gjerne ha automatisk urverk (gjerne med 28,800 BPM, liker smooth gange på sekundviser), god lume og safir-glass, kassen bør være rundt 40-45 mm, ikke større. Har sett på både Steinhart, Archimede, Junkers og IWC, men tenker også på noen av de billigere (Aeromatic og Messerschmitt). Noen med en formening om et god kjøp? eksempel på finfint, men litt dyrt ur Jeg ville satset på Archimede eller Laco. Laco har produsert pilotur siden siden 1940-tallet som skal være meget bra. Idag så selges de for ikke så altfor mye kronasjer. Sjekk hos Gnomonwatches. Jeg ville vel sett på Flieger 42 Type A Automatic. Burde oppfylle kriteriene dine ganske greit. edit: Det koster forøvrig litt mindre med Miyota-verket isteden for ETA 2824-2. Endret 30. desember 2011 av flogieboogie Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Noen som kan anbefale meg klokke lignende Rolex Submariner, men til en trettiendedel av prisen? Gjerne en chronograph, liker å ha litt ekstra enn bare vanlig på klokka, men det er ikke nødvendig. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Invictia om du bare vil ha Rolex designet til prisen av ingenting. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Er også ute etter noe av litt kvalitet. Kan drøye meg til 5000kr +/- om det er verd det. Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 (endret) Noen som kan anbefale meg klokke lignende Rolex Submariner, men til en trettiendedel av prisen? Gjerne en chronograph, liker å ha litt ekstra enn bare vanlig på klokka, men det er ikke nødvendig. Det eksisterer strengt tatt ikke en Rolex Submariner med chronograf så hvorvidt du finner noe som ligner er vel vanskelig å si. Steinhart Ocean er antageligvis det nærmeste du kommer, uten at det er en direkte kopi. Dog synes jeg den ligner litt for mye. God kvalitet hvertfall. Endret 30. desember 2011 av flogieboogie Lenke til kommentar
kremt Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Ville dere betalt 500 USD for denne klokken? Lett brukt. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Ville dere betalt 500 USD for denne klokken? Lett brukt. Nei 4 Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Steinhart klokkene var sykt pene! Tror jeg går etter en sånn! Nå er bare spørsmålet hvilken! Hva syntes dere? Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Steinhart klokkene var sykt pene! Tror jeg går etter en sånn! Nå er bare spørsmålet hvilken! Hva syntes dere? Nr. 1 etterligner en standard Submariner, pen og enkel. nr. 2 3 og 4 er GMT-klokker, altså to tidssoner tilgjengelig. Smak og behag, jeg ville vel personlig spart opp penger for så å kjøpe en Rolex Submariner. Av de 4 så ville antageligvis valgt nr 1 eller nr 3 med Pepsi-dial. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 (endret) Nr. 1 etterligner en standard Submariner, pen og enkel. nr. 2 3 og 4 er GMT-klokker, altså to tidssoner tilgjengelig. Smak og behag, jeg ville vel personlig spart opp penger for så å kjøpe en Rolex Submariner. Av de 4 så ville antageligvis valgt nr 1 eller nr 3 med Pepsi-dial. Pepsi-dial er det samme som pepsi-bezel ikke sant? Og btw, går GMT pekeren en runde på 24 timer?? Endret 30. desember 2011 av N1ko Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Nr. 1 etterligner en standard Submariner, pen og enkel. nr. 2 3 og 4 er GMT-klokker, altså to tidssoner tilgjengelig. Smak og behag, jeg ville vel personlig spart opp penger for så å kjøpe en Rolex Submariner. Av de 4 så ville antageligvis valgt nr 1 eller nr 3 med Pepsi-dial. Pepsi-dial er det samme som pepsi-bezel ikke sant? Og btw, går GMT pekeren en runde på 24 timer?? Skriveleif fra min side, mener selvsagt pepsi-bezel. GMT pekeren går en runde på 24 timer ja. Kjekt å ha hvis man reiser mye. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Tror jeg går for GMT versjonen med pepsi-besel, ja! Finnes det noen norske retailere av Steinhart? Er jo fullt mulig å bestille fra nettsiden dems, men blir jo en del i toll. Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Tror jeg går for GMT versjonen med pepsi-besel, ja! Finnes det noen norske retailere av Steinhart? Er jo fullt mulig å bestille fra nettsiden dems, men blir jo en del i toll. Tja, har handlet derfra før så hvis du sender de en mail på forhånd så merker de pakken med lavere verdi, evnt som gave. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Har lett litt nå, og funnet frem til denne, en Citizen Promaster Eco-drive til 400 USD. Er dette noe kvalitet verdt å gå for? Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Såvidt meg bekjent lager vel ikke akkurat Citizen dårlige klokker, men om den er verdt 4000$ er det nok mange andre her inne som har mer peiling på enn meg. Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Halloisen, er litt lei av mine to ur og titter etter et nytt ett til "samlingen". Er ganske fascinert av flieger-ur (type tyske WW2 ur), men det er ikke lett å finne ut av den jungelen. Jeg tenker å ikke bruke mer enn 3000 kr. Vil gjerne ha automatisk urverk (gjerne med 28,800 BPM, liker smooth gange på sekundviser), god lume og safir-glass, kassen bør være rundt 40-45 mm, ikke større. Har sett på både Steinhart, Archimede, Junkers og IWC, men tenker også på noen av de billigere (Aeromatic og Messerschmitt). Noen med en formening om et god kjøp? eksempel på finfint, men litt dyrt ur Jeg ville satset på Archimede eller Laco. Laco har produsert pilotur siden siden 1940-tallet som skal være meget bra. Idag så selges de for ikke så altfor mye kronasjer. Sjekk hos Gnomonwatches. Jeg ville vel sett på Flieger 42 Type A Automatic. Burde oppfylle kriteriene dine ganske greit. edit: Det koster forøvrig litt mindre med Miyota-verket isteden for ETA 2824-2. Takk for svar, men har bestemt meg for en STEINHART Nav B-Uhr II 44 mm automatic Lenke til kommentar
hurts.when.IP Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Ville dere betalt 500 USD for denne klokken? Lett brukt. Skal du ha den serien bør du velge sea-touch Lenke til kommentar
de123456789 Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Jeg er ute etter en klokke som vekker mye oppmerksomhet (på en god måte). Maksimum 3000 kr. Noen tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå