Kazuo Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Det var vel heller den andre delen av utsagnet ditt jeg tenker på. Panerai er jo poster boy for 250 gram stål på håndleddet. De fleste Panerister ser vel heller det positive i at du ikke liker klokkene. Panerai er noe særegent , enten misliker man dem eller så liker man dem.. Jeg personlig synes de så helt plain & ikke særlig fine ut når jeg første gang så dem tilbake i 2000-01, så fikk jeg prøve en som jeg kjøpte, noe jeg ikke angret på, eneste som angret var lommeboka da Panerai blir mer en hobby en kun en klokke.. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 (endret) Hei! Er dette kurante klokker, både mtp. urverk og utseende? Og er det dugelig kvaliet i forhold til pris? Link 1 Link 2 Eventuelt... får jeg bedre og penere klokkere til ca 2000 kr enten på nett eller urmaker (Bergen) er jeg interessert i forslag da jeg ikke har peiling. Endret 18. desember 2011 av Xtra Lenke til kommentar
Essem Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Ensten er jeg fullere enn jeg tror, eller så er det samme linken. 2 Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 (endret) Ensten er jeg fullere enn jeg tror, eller så er det samme linken. Vel, det er samme modell men det er en liten forskjell på farge. Skal være riktige lenker nå. Etter litt søking på nett så ser det ut som om merket er helt kurant for prisen. Ut ifra mine beregninger og importkalkulatoren til Tollvesenet ser det ut til at det blir ca 21-2200 kr ferdig fortollet + frakt. Dersom jeg får en del bedre klokke ved å strekke med 2500 kr så kan det funke men det er maks. Endret 18. desember 2011 av Xtra Lenke til kommentar
Sebastilurio Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Skal kjøpe meg lommeur, har lyst på noe fra 1800-1920-tallet, noen som har tips om hva som er bra og omvendt? Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Noen som kan si noe mer om denne enn at det er en Certina? Lenke til kommentar
CuteOne Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Noen som vet av noen klokker som man kan se tannhjulene på? Så en svært fin en i et magasin en gang. Hele undersiden var så å si åpen og man kunne se alt av innholdet. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Det er ganske vanlig. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Klikk Noen som vet av noen klokker som man kan se tannhjulene på? Så en svært fin en i et magasin en gang. Hele undersiden var så å si åpen og man kunne se alt av innholdet. Lenke til kommentar
Von-Matterhorn Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Oops leste visst ikke nøye nok. Min feil. Mer sånn da eller? Lenke til kommentar
fkm Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Jeg gjetter på at han mener gjennomsiktig bakside. Lenke til kommentar
CuteOne Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Sykt stilig! Takker og bukker Von-Matterhorn. Er ikke så nøye om det er undersiden eller ikke, så lenge man ser hva klokken er og man kan se et par av tannhjula så går det helt fint. Neste spørsmål; hvor kjøper vi disse, eller andre typer klokker da? 1 Lenke til kommentar
Von-Matterhorn Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Hvilken prisklasse tenker du på? Lenke til kommentar
CuteOne Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 (endret) Hvilken prisklasse tenker du på? Haha! Godt spørsmål. Kommer vel ann på hvor mye jeg liker klokken men vil gjerne holde meg under 10 k. Spiller ingen rolle hva den koster så lenge jeg liker den Om jeg må over det så er jeg villig, men må nok spare litt da. Endret 20. desember 2011 av CuteOne Lenke til kommentar
Von-Matterhorn Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 (endret) Du kan prøve Urmaker Bjerke eller David Andersen hvis du bor i Oslo. Tror de har noen klokker sånn cirka i din prisklasse der. Endret 20. desember 2011 av Von-Matterhorn Lenke til kommentar
CuteOne Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Er desverre en nordlenning så har liten mulighet for å dra til oslo for klokkehandel. Du vet ikke av noen nettsider da? Lenke til kommentar
Von-Matterhorn Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 (endret) Nei huff nettsider som selger klokker er ikke helt min sterke side, men urverket.no burde være en pålitelig side med godt utvalg. Ellers så kjenner jeg ikke til mange andre sider dessverre. Håper det hjalp. Endret 20. desember 2011 av Von-Matterhorn Lenke til kommentar
fkm Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Tror det er ganske vanskelig å finne fine skeleton/open heart-klokker i den prisklassen. Personlig syns jeg Pyrolume har noen kule modeller, men ikke noe jeg ville kjøpt med mindre jeg hadde en ganske omfattende klokkesamling. De selges på Ebay, men det virker ikke som om de har noen til salgs for øyeblikket. Denne fra Orient er godt innenfor prisklassen, men selv syns jeg ikke den er særlig pen. Jeg liker denne fra Frederique Constant godt, men den er jo ikke så veldig åpen. 2 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Det finnes en del spennende alternativer fra Kina, jeg leste en gang en liten oversikt over hvilke fabrikker/merker/modeller som det var noen vits i å kjøpe, men det husker jeg jo selvfølgelig ikke. Ellers kan man jo søke litt etter "ETA skeleton" eller "ETA open heart" ETA er en sveitsisk urverkspordusent eid av SWATCH-gruppen. Du har også et par andre laternativer. Desverre gir "swiss skeleton" altfor mange fake skjit-treff. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå