Lami Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 I den prisklassen? Hun vil sansynligvis ikke verdsette en brukt klokke, prøv Urverket, og finn en produsent som lager klokker, ikke brødristere og undertøy i tilegg. Ikke D&G altså. Når begynte Dolce & Gabbana med brødristere? Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 (endret) Moods selger jo vaffeljern, kanskje de følger trenden.... Jeg vet lite om klokker, og spesielt dameklokker.. Er noe sånt å vudere til en jente på 21 år som ønsker seg noe tilsvarende, erller skal jeg heller drite i det og bruke pengene på noe annet? Endret 13. desember 2011 av baBuShKa Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Det er overraskende hva man verdsetter når man lever på 6800kr i måneden, der husleien kommer på 4k i tillegg til strøm, internet og mat.. Det kan være, men mange synes det er mindre stas med brukte ting uansett. i hvert fall å lenge det er mulig å kjøpe tilsvarende nytt. Men det vet du best selv. Ang. Gant-klokken er den sannsynligvis ikke i nærheten av å være verdt 1400kr, akkurat som det meste annet av "klesmkerklokker" ellermotemerkeklokker ikke er verdt prisen. Det gjør at jeg f.eks. ikke ville kjøpt den til samboeren, selv om hun sikkert ville blitt glad i den. 1 Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 haha, hvem snakker om å kjøpe brukte ting? Skjønner ikke helt hvor den kommer fra.. Hadde aldri kjøpt noe brukt til dama mi, med mindre det er et hus eller en fin bil Skjønner.. Jeg tror jeg dropper hele idéen om klokke, takk for svar. Vi har planer om å dra til Praha i sommer, får heller spante hennes del. Det kan vel ikke slå feil 1 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 haha, hvem snakker om å kjøpe brukte ting? Skjønner ikke helt hvor den kommer fra.. Hadde aldri kjøpt noe brukt til dama mi, med mindre det er et hus eller en fin bil Oscar Lima Delta i innlegg #5981, ett innlegg du faktisk svarte på. Lenke til kommentar
AndrèFronDrei Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Selv om serien ble lagt ut for en måned siden, ser jeg ikke at den er dukket opp her: Et utvalg klokker fra 2012-kolleksjonene til de ulike husene (97 stk). Personlig likte jeg best Maurice Lacroix sin Roue Carrée Seconde Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Nye offshorene til AP er rett ut seeexy, spesielt den i RG Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Har sett litt på seiko pepsi. Noen som vet pris sånn ca i Norge? Lenke til kommentar
fkm Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 (endret) Tror ikke du får tak i noen av de vanlige Seikomodellene som kan fåes med Pepsibezel i Norge. Jeg har hvertfall aldri sett det. Jeg (og flere andre her inne) har SKX 009. Endret 14. desember 2011 av fkm Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 1.600,- virker ikke til å være en gale pris (+ moms og frakt) Får høre med lokale urmakere hva de eventuelt skal ha for å bestille inn. Skal så absolut anskaffes Lenke til kommentar
fkm Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Får høre med lokale urmakere hva de eventuelt skal ha for å bestille inn. Hvorfor det? Det kommer hvertfall ikke til å bli billigere. Det er jo samme klokken, så hvorfor ikke bare bestille den på nett, for så å få den i postkassen en uke etterpå? Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 (endret) Får høre med lokale urmakere hva de eventuelt skal ha for å bestille inn. Hvorfor det? Det kommer hvertfall ikke til å bli billigere. Det er jo samme klokken, så hvorfor ikke bare bestille den på nett, for så å få den i postkassen en uke etterpå? 1. Man støtter opp om lokale urmakere. 2. Man har garanti hos en forhandler i nærområdet. 3. Ventetiden vil bli like lang. Dersom prisen er den samme, så ser jeg ingen god grunn til å ikke skulle søttte lokale forettninger framfor store webbedrifter. Edit: I tillegg vil en urmaker foreta justeringer av reim uten å ta ekstra kostnader for dette. Endret 14. desember 2011 av Mantoius 3 Lenke til kommentar
fkm Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 (endret) Som du sier, "hvis prisen blir den samme" Good luck with that... Edit: Punkt to er selvfølgelig et godt poeng, og jeg kjøper også helst i norske forretninger hvis jeg kan. Punkt 1 er jeg derimot ganske uenig i. Her jeg bor finnes det vel omtrent ikke en eneste urmaker jeg vil karakterisere som noe mer "lokal" enn en kiwi-butikk. Endret 14. desember 2011 av fkm Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 "Garanti hos forhandler". Ja om du syns det er verdt å gå gjennom den "mølja" der for ei billig klokke så greit. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Hadde en JLC Extrem w-Alarm som hadde en feil, Bjerke fikset det gratis for meg gikk på garanti og ikke kjøpt der.. Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Da tipper jeg det allikevel var ett merke de fører? Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Da tipper jeg det allikevel var ett merke de fører? Ja Bjerke er forhandler for jlc. Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Okay, jeg regnet egentlig med det, men da har jeg lært noe nytt i dag også Det er jo forsåvidt ganske forståelig at de gjorde det gratis om det er en klokke av ett merke de fører. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 (endret) Det er jo ofte feil å kalle det garanti, om man skal pirke litt. Kjøper man en klokke i utlandet gjelder jo som regel fortsatt garantien som merket selv har på klokken også i Norge. Det som imidlertid er fordelen med å kjøpe i Norge er jo at man også beskyttes av forbrukerkjøpsloven, og derfor ikke er avhengig av en velvillig produsent og urmaker for å få klokken fikset gratis. Skulle jeg kjøpt en klokke for et femsifret beløp og oppover er det helt klart noe jeg ville tatt med i beregningen, men stort sett har vel klokker i den prisklassen ganske gode garantiordninger uansett. Som Frigata sier er det kanskje ikke verdt å bry seg så utrolig mye om det for en klokke verdt en tusenlapp eller to... Endret 15. desember 2011 av fkm Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Personlig likte jeg best Maurice Lacroix sin Roue Carrée Seconde De har (eller eventuelt hadde) en av den hos Tidemann. Ganske kult å se sekund-"viseren" når klokken går. Ellers hadde min lokale urmaker inne en mekanisk Seiko. Han skulle ha omtrent det dobbelte av det det koster på nettet og da er det vel greiere å kjøpe en ny hvis noe skulle gå galt innenfor garantitiden. Jeg kjøpte en klokke som ville ha kostet et femsifret beløp i Norge og jeg fikk den for godt under halv pris på nett. Da er den noe reduserte garantitiden en risiko jeg er villig til å ta.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå