NgZ Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Haha, det hørtes jo litt sært ut. Da sliter onkelen min. Heldigvis er han liten, skallet og melkehvit, så han skremmer vel ikke så mange.. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 (endret) Nå ser det ut som klokken jeg har tenkt å kjøpe ikke er tatt inn til Norge. Den må kjøpes på nett i utlandet. Hvordan er det med garanti hvis klokken blir ødelagt da? Noen som har tips til trygge sider? Endret 10. november 2011 av mushi Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Jeg sitter igjen med det inntrykket at det er pent lite som kan gjøres om noe kjøpt fra utlandet ødelegges. Det er litt av risken med å bestille tenker jeg og at når man får varer såpass mye billigere enn man kan i Norge er det nesten verdt de pengene du kanskje må betale for reparasjon hos en norsk butikk. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Klokken er faktisk ikke billigere over nett enn i for eksempel svenske nettbutikker. Tror jeg bare må se meg om etter en annen. Hvis ingen har erfaring med denne nettbutikken? http://www.klockia.se/ Her står det at de har tre års garanti. Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Jeg kjøpte en klokke til samboeren min på klockia.se og hadde en meget god erfaring:) Lenke til kommentar
mushi Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Jeg kjøpte en klokke til samboeren min på klockia.se og hadde en meget god erfaring:) Betalte du toll/moms? Jeg har sett på flere svenske sider at man ikke betaler moms til Sverige når man må momse det inn i Norge. Får man igjen denne senere eller blir det trukket fra før kjøp? Jeg var også i Sverige og kjøpte noen høytalere for noen år siden. Da fikk jeg igjen den svenske momsen når jeg leverte inn tollpapirene. Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Det vanligste hos nettbutikker som sender mye internasjonalt er vel at momsen trekkes fra ved kjøp og at de lar tollmyndighetene i det respektive landet eller fraktselskapet ta seg av det. Det er hvertfall det jeg har inntrykk av. Lenke til kommentar
August. Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Den lille rotoren i Longines klokken min har satt seg fast, og nekter å bevege på seg. Noe som kan ordnes selv med noen enkle knep, eller må den til en urmaker? Lenke til kommentar
Dockside Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Nå ser det ut som klokken jeg har tenkt å kjøpe ikke er tatt inn til Norge. Den må kjøpes på nett i utlandet. Hvordan er det med garanti hvis klokken blir ødelagt da? Noen som har tips til trygge sider? Du kan jo alltids sjekke ut Finn. F.eks her er det en Casio klokke som er helt ny med world wide garanti.Sikkert mulig å prute av en hundrings. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Du kan jo alltids sjekke ut Finn. F.eks her er det en Casio klokke som er helt ny med world wide garanti.Sikkert mulig å prute av en hundrings. Og dette svaret var relevant fordi...? Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Har funnet ut at jeg skal ønske meg en ny klokke til jul. Har egentlig veldig lite erfaring med klokker, så setter pris på forslag. Bør ikke koste stort mer enn 1500,-. På forhånd takk! Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Jeg vurderer å kjøpe en Speedmaster (denne) - er det noen som vet ca. hva man realistisk må regne med å betale i en norsk butikk? Går det i listepris, eller pleier de å gi litt rabatt? Er urverket.no sitt tilbud det beste man får til? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Er brukt greit? (Og for ordens skyld, jeg har ingen forbindelse med selger..) Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Fin den, men det er modellen med hesalittkrystall, og den koster faktisk ikke mer enn 24K ny fra urverket.no, så da blir 17500 litt i overkant brukt synes jeg! Og har lovet meg selv å vente til etter jul, må prøve å holde det Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Stemmer, det, jeg har aldri helt satt meg inn i de forskjellige Speedmaster-variantene.. Men hold et øye med finn og salgsdelen på Tidssonen.no, den modellen dukker opp relativt ofte. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Den lille rotoren i Longines klokken min har satt seg fast, og nekter å bevege på seg. Noe som kan ordnes selv med noen enkle knep, eller må den til en urmaker? Skjedde med min TAG Carrera også... har den inne hos David Andersen nå, og dama bak disken sa opp til 5000~... Lenke til kommentar
August. Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Ok, den svir.. Noe veldig. Selvfølgelig skulle en venn av meg prøve den, for så å miste den i gulvet.. Lenke til kommentar
xaco Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Det er jo da du skal få den vennen som ødela klokken din til å betale for å fikse den også. Normal folkeskikk å fikse ting du ødelegger. Lenke til kommentar
August. Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Ja, det er forsåvidt jeg enig i også. Og det går jeg også utifra at han er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå