cbfn Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Jeg har den i XL, og den er ganske grei på meg, jeg er rundt en 19cm. Den vanlige Makoen vil passe deg bra. Lenke til kommentar
-Jørgen- Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Takker for svar, blir nok Orient på meg da Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Husk å bruke DapperedOctober som kode for 50 % av. Lenke til kommentar
-Jørgen- Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 De sender vel ikke til Norge, eller er jeg blind? Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Nei, de gjør ikke det. Har du derimot en kontakt/proxy som kan sende til deg går det greit. Lenke til kommentar
-Jørgen- Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Da var det ikke jeg som var blind i alle fall. Har noen proxykontaker og med 50% rabatt er jo klokken nesten gratis Lenke til kommentar
Lyspaere Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 I og med at det er speditør som forsikrer pakker vil jeg tro at de forholder seg til det som er oppgitt av verdi. Samme som om man forsikrer innboet sitt for en tusenlapp - ingen bryr seg om hva det egentlig var verdt. Man kan ikke få i både pose og sekk. Om du har en annen form for kjøpsforsikring (kredittkort f.eks) stiller det seg selvsagt annerledes, da det da vil være kjøpesummen som danner basis for forsikringen. Ved en eventuell forsikringssak vil man se hva verdien på det aktuelle objektet er når forsikringssaken gjennomføres. For eksempel: Jeg var uheldig og ødela en gps jeg hadde kjøpt til 600 på elkjøp. Jeg ringte forsikringsselskapet og fortalte hva som hadde skjedd og hva jeg kjøpte denne GPSen for ett halvt år tidligere. Da fikk jeg beskjed om å finne ny pris på denne GPSen og sende den inn til dem. Jeg fikk beskjed at denne GPSen ikke var på tilbud lengre (naturligvis, det var 6-12 måneder etter kjøpet) og at den nå kostet 1250. Sistnevnte beløp var også det jeg mottok. Lenke til kommentar
Noburu Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Forsikringen på pakken, smart ass. Lenke til kommentar
Lyspaere Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 oi, da missforstod jeg, beklager det! Lenke til kommentar
Znaky Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Da har jeg bestemt meg for å kjøpe en klokke til fint bruk, dette er de jeg har sett på. Hvilken ville dere tatt, eller har dere andre forslag? Denne siste kommer med sort NATO reim. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Jeg har en Seiko SNZF17K1, som er rimelig lik den du ser på der, og er lite imponert over holdbarheten på glasset. Dette går sikkert igjen på det aller meste i en så lav prisklasse, men nå har jeg bestemt meg for å teste en Mako. Alphaene synes jeg blir alt for like kopier. Stort sett faller det hele ned på hvilken av de du foretrekker rent utseendemessig. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Jeg vil ha en Hager Commando. Har forsåvidt en sort Mako. Fornøyd med den. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Whoa there... Hva legger du egentlig i "fint bruk"? Anledninger hvor du bruker dress? Da er i så fall en diver ikke akkurat den mest korrekte klokken, med tanke på at det er en sportsklokke. Av de i posten din ville jeg fjernet de fra Alpha, men bortsett fra det hadde jeg hatt vanskelig for å bestemme meg. 1 Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 (endret) Jeg vil ha en Hager Commando. Har forsåvidt en sort Mako. Fornøyd med den. Ein 1000-lapp her og ein 1000-lapp der til Sub homages vert fort mykje pengar! Kva med å spara opp pengar til ein 16610/14060/1680/5513 med ei gong i staden? Det heiter seg at "alle vegar fører til Rom", men i klokkekontekst fører alle vegar til Rolex I mellomtida er Seiko 007/009 ei heilgod erstatning for meg iallefall. Edit: divers på skinn ser rart ut. Endret 19. oktober 2011 av Frigata Lenke til kommentar
Znaky Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Med fint bruk mener jeg skjortebruk og bursdager osv. har ikke dress Hvilken type klokke passer til veldig fint bruk, dress/bunad? Spare 40 000 eller der omkring til Rolex, eller en klokke, er litt drøyt for min del. Og trenger de pengene. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Denne passer fint til pent bruk, bare for å ta et eksempel... Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Med fint bruk mener jeg skjortebruk og bursdager osv. har ikke dress Hvilken type klokke passer til veldig fint bruk, dress/bunad? Sjekk ut vintage Omega, t.d. ein Constellation pie pan, eller Omega Geneve. Til bunad bør ein likevel ha lommeur. 2 Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Nå må vi ikke ta helt over styr her, det er tydelig at Znaky ikke har den interessen for klokker som mange av oss andre har. Det er jo klart at en diver som en Orient Mako kan brukes til dress uten at 99,999% legger merke til at det er en sportsklokke, mest trolig vil han få en god del positive kommentarer. En diver kan også brukes uformelt med t-skjorte og jeans, så den er ganske allsidig. Hvis jeg var deg ville jeg investert i en Orient eller Hager. Ved en senere anledning ville jeg derimot investert i en litt penere klokke. 3 Lenke til kommentar
fkm Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Dude, han spurte om en klokke til fint bruk. En diver er ikke en klokke til fint bruk uansett hvordan man ser på det. Den informasjonen er det greit at han har når han skal treffe et valg, og så får han gjøre som han vil ut i fra sine egne behov. For alt du vet kan han ha 10 uformelle klokker fra før. 1 Lenke til kommentar
Znaky Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Men James Bond, og Rolex Sub, ble ikke den brukt med dress, eller bare under action scener? Jeg har en klokke fra før av, som jeg bruker. Casio Pro-Trek. Fins det noen klokker til fint bruk til maks 2000 som er bra ifh. til prisen, hvis dere skjønner? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå