Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heihei alle sammen!

 

Tenkte bare jeg skulle stille et generelt spørsmål om klokker, ikke at jeg har store interessen i de.

 

For en stund tilbake viste stefaren min sin klokke som han hadde kjøpt i USA. Den var analog og "selv-ladende". Hadde et glass på baksiden som gjorde det mulig å titte inn i urverket og se på skiven/pendelen som ladet urverket. Ufattelig stilig syns jeg så lurte på hva man måtte ut med for noe slikt som er:

 

-Brukanes kvalitet

-Vanntett

-Krystallglass (det dere kaller det), dvs ripesikkert.

 

 

Takk :)

 

Heisann!

 

Ja. Jeg har f.eks en slik Seiko 5 Sport klokke. Denne her har glass bak så du kan se inn på urverket, i tillegg til at den er 100meter water-resistanse og har automatikk.

 

Billig er den også (sikkert billigere på andre nettsteder / eBay). :thumbup:

Lenke til kommentar

Seiko (ivertfall Seiko 5) bruker "Hardlex mineral glass" på både framsiden og baksiden.

"Hardlex" er en forbedret versjon av mineral glasset, så den er mer scratch-resistant enn vanlig mineral glass, men selvfølgelig ikke så resistant som sapphire glass.

 

Min Seiko 5 har ikke èn ripe, men har ikke brukt den så veldig mye.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Jeg er ute etter en billig, tynn, stilig, tynn, relativt pålitelig og fremfor alt tynn klokke. Den bør helst være såpass vanlig at dersom den blir ødelagt kan jeg kjøpe ny, og hvis den kommer under tollgrensa på 200kr all the better.

 

Når jeg sier tynn mener jeg både urskiva og låsen som pleier å komme under håndleddet når man skriver på PC, noe jeg gjør 12 timer daglig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...