Noburu Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Ikke så altfor mye, egentlig. Titt på Cristopher Ward, for eksempel, og se om du finner noe du liker Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Ser fine ut. Er det virkelig så mye for en med grei kvalitet? Altså, sikkert ikke mye for en slik klokke, men litt mye for min smak. Og så liker jeg at det er innsyn på baksiden så man kan se mekanismen der også. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 I tillegg har du Seiko og Orient som gjerne blir nevnt som rimelige automatiske klokker. Var obs på at klokkene med glass bak urverket ofte ikke er vanntette men mer for vannavstøtende å regne. Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 (endret) Har dere noen svarte klokker å anbefale ? Pris rundt 3k Noe å anbefale? Endret 25. september 2011 av aleksanderro Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Likte denne ^^ http://www.dagbladet.no/tegneserie/lunch/?1316037600 2 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Heihei alle sammen! Tenkte bare jeg skulle stille et generelt spørsmål om klokker, ikke at jeg har store interessen i de. For en stund tilbake viste stefaren min sin klokke som han hadde kjøpt i USA. Den var analog og "selv-ladende". Hadde et glass på baksiden som gjorde det mulig å titte inn i urverket og se på skiven/pendelen som ladet urverket. Ufattelig stilig syns jeg så lurte på hva man måtte ut med for noe slikt som er: -Brukanes kvalitet -Vanntett -Krystallglass (det dere kaller det), dvs ripesikkert. Takk Heisann! Ja. Jeg har f.eks en slik Seiko 5 Sport klokke. Denne her har glass bak så du kan se inn på urverket, i tillegg til at den er 100meter water-resistanse og har automatikk. Billig er den også (sikkert billigere på andre nettsteder / eBay). Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Fins det noen norske nettsider for sånne automatiske klokker? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Ja, du kan se f.eks her og her. Lenke til kommentar
Noburu Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Seiko-klokkene har ikke krystallglass, om det fortsatt er viktig.. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Krystallglass er ikke viktig, men at glasset er solid og ripesikkert er det Lenke til kommentar
Atald Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Kan bekrefte at glasset på Seiko-klokken langt i fra er ripesikkert. Glasset på min begynner å bli småstygt nå. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 (endret) Seiko (ivertfall Seiko 5) bruker "Hardlex mineral glass" på både framsiden og baksiden. "Hardlex" er en forbedret versjon av mineral glasset, så den er mer scratch-resistant enn vanlig mineral glass, men selvfølgelig ikke så resistant som sapphire glass. Min Seiko 5 har ikke èn ripe, men har ikke brukt den så veldig mye. Endret 25. september 2011 av Lami Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Noen av de dyrere modellene har vel safirglass, tror jeg. Ingen riper imin skx007 så langt. Lenke til kommentar
Dockside Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Noen som vet hvilken Casio modell dette er? Lenke til kommentar
Noburu Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Noen av de dyrere modellene har vel safirglass, tror jeg. Ingen riper imin skx007 så langt. Min SKX007 har en ganske markant ripe. Tror at det går å få byttet glasset med safir om man vil, tho. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Ja, de mest populære har jo et ganske aktivt modde-miljø. Man kan jo kjøpedem nye med diverse modifikasjoner fra yobokies, f.eks. Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Kan trygt anbefala yobokies! Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Jeg er ute etter en billig, tynn, stilig, tynn, relativt pålitelig og fremfor alt tynn klokke. Den bør helst være såpass vanlig at dersom den blir ødelagt kan jeg kjøpe ny, og hvis den kommer under tollgrensa på 200kr all the better. Når jeg sier tynn mener jeg både urskiva og låsen som pleier å komme under håndleddet når man skriver på PC, noe jeg gjør 12 timer daglig. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Orker ikke lete igjennom alle sidene her, men husker det var en kar som postet link til et firma som lagde klokker der man kunne sette sammen delene selv på nettet. Noen som husker? Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Orker ikke lete igjennom alle sidene her, men husker det var en kar som postet link til et firma som lagde klokker der man kunne sette sammen delene selv på nettet. Noen som husker? Kan det ha vært meg? Jeg kjøpte klokke fra en Ebayselger som bygger selv, http://www.helenarou.com/ Sitter med klokka på armen nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå