Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Alle vet at Rolex er dyrt, så går du med en Rolex vet alle at du har relativt mye penger (eller rare prioriteringer), så det tiltrekker seg mennesker som ønsker å vise at de har mye penger. Går du med en Glashütte, Jaeger LeCoultre, A. Lange & Söhne eller noe sånt signaliserer du til "de rette menneskene", men ikke til alle. Det er dessverre et betydelig element av "nye penger" eller "høy finansiell, men lite kulturell kapital", om man skal bruke Bourdieu, knytttet til merkevaren Rolex.. Ikke like mye som Jacob & Co eller Hublot, men likevel..

 

Har eid

IWC BP 5004

JLC EWA LE

Panerai 000,005,24A,28A

Rolex sub eldre årgang

Breitling for mange til å nevne

Har også solgt en hel del klokker, men de har kun vært i mitt eie i par uker så kan ikke dra noe konklusjon ifra de

 

Eneste av de som virkelig så ut til å gi et inntrykk av "rik" var EWA'en den fikk så mye blikk & kommentarer at jeg ble lei..

 

Rolex synes jeg har en ganske low key faktor over seg de siste 6-7årene spesielt etter trenden med store klokker tok av for fullt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se her ja. For å si det slik. De gir blanke f om du handler for 10kr. Du får ikke noe service da. De bryr seg ikke om du kommer tilbake, da det kommer alltid en eller noen å handler for 20.000,- der etterpå, de får god service og kommer tilbake.

Hvorfor skal de bry seg om du kommer tilbake eller ei når de har faste kunder?

 

Kundeservice eller ei, sånn er det bare i slike butikker med eksklusive varer.

 

Men hvis en som handler for en hundrelapp får dårlig kundebehandling går han kanskje et annet sted når han skal handle for 20.000,-

 

For å komme med et konkret eksempel: Kona og jeg hadde for noen år siden fått noe sølvtøy fra hennes besteforeldre. Svigerbestemor hadde gått litt ut av tellingen og vi fikk noe vi hadde en del av fra før. Jeg gikk til David-Andersen i Oslo og spurte om jeg kunne bytte. Damen nærmest gryntet: "Du får ikke pengene tilbake!". Jeg hadde ikke regnet med å få penger tilbake og det var aldri planen, men jeg hadde ventet å bli behandlet ordentlig. Jeg snudde og gikk til Thune. Der sa betjeningen "vi beklager, men vi kan ikke gi penger, men du kan bytte til noe annet" på en ordentlig måte. Og dette innebærer at jeg går til Thune heller enn David-Andersen når jeg skal kjøpe noe og regner med å gjøre det resten av livet.. Hvor mye hadde det kostet betjeningen å behandle meg ordentlig første gang? Har de råd til å satse på at jeg aldri vil være interessert i å kjøpe dyre ting?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vil bare legge til at dere som har dårlig erfaring med high end butikker, de gir service som oftest langt over de fleste andre steder..

 

Bjerke som eks har vært utrolig kule mot meg selv om jeg aldri har kjøpt en klokke der, også en del butikker i utlandet har vært eksemplariske mot meg..Som eks tilbud om gratis vip billetter til div GP løp, invitasjon til div stevner osv..

Lenke til kommentar

Se her ja. For å si det slik. De gir blanke f om du handler for 10kr. Du får ikke noe service da. De bryr seg ikke om du kommer tilbake, da det kommer alltid en eller noen å handler for 20.000,- der etterpå, de får god service og kommer tilbake.

Hvorfor skal de bry seg om du kommer tilbake eller ei når de har faste kunder?

 

Kundeservice eller ei, sånn er det bare i slike butikker med eksklusive varer.

Noe sier meg at du ikke har handlet eller vært så veldig mye i eksklusive butikker. I en oppegående dyrere butikk er betjeningen høflige, vennlige, ikke masete, lar produktene snakke for seg selv, og satser på at du bruker mye mer penger enn du hade tenkt da du kom inn, fordi du føler det er sånt man gjør når man kommer inn en butikk av den typen og blir behandlet påden måten. Det kan fort være viktigere å være høflig med de nye ikke super-rike kundene enn med stamkundene som er der ofte - for dem er det ikke så big deal, og de trenger bare normalt god service. Det er også vanskeligere å få dem til å føle at de "må" kjøpe noe.

 

Å tilby en kunde en kopp kaffe men ikke en er ikke vanlig. Eneste de normalt kan finne på å være "uhøflige" mot er vel de som bare skal kikke, noe jeg kan tenke meg at de har nok av i en dle dyrere klokkebutikker. Flere modeller jeg kunne tenke meg å prøve på armen, men adri i verden kommer til å kjøpe de neste ti årene..

Lenke til kommentar

@Senyor de la guerra: ENten har du verdens dårligste syn, eller så er du vanskelig med vilje.

 

Man skal være bra tett for å ikke forstå at dette handler om (manglende) kundeservice og direkte frekkhet, og ikke hva du har lyst å gjøre i klokkebutikken, så jeg mistenker at du er vanskelig med vilje.

Lenke til kommentar

Greit tips: Ikke kjøp klokke fra noen som ikke aner hva de sleger. Og det gjør de tydeligvis ikke der, siden de ikke lister opp noen spesifikasjoner i det hele tatt. I tillegg finner jeg ikke noe info på noe annet enn arabisk(?) og russisk(?) om klokken. :p

 

Designet er i tillegg rimelig ripoff av en Ceritna, og er sansynligvis en rip-off. Guess er ikke noe velkjent klokkemerke.

Lenke til kommentar

Når det gjelder kundeservice i high-end butikker, så må jeg nok si at jeg surret litt der. Ikke så rart siden klokken var 00:00.

Men for å si det slik så er jeg enig i (hvis noen har skrevet det) at du kundeservicen er bedre i high-end butikker. Har merket at det noen ganger er sure ekspiditører som står i de litt billigere forretningene.

 

Men angående Guess klokken over (fikk ingen treff på Thune sin "data-genererte produkt-kode da..) :

 

Case

Material:

 

Stainless Steel

 

Finish:

Brushed/Polished

 

Bezel:

Aluminum

 

 

Dial

Color:

Blue

 

Finish:

Gradient

Function

Water Resistant:

50 Meters

 

 

Watch Movement: Quartz Analogue (Japansk)

 

Produkt-kode: W10245G1 (google tha numba)

 

Noe kvalitet er det vel ikke, men det er fine klokker som blir laget av slike kjente klesmerker. Er vel derfor folk kjøper slike.

 

Synes klokken var fin jeg, men blir litt for lik alle andre klokken når det f.eks gjelder den blå skiven rundt.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...