Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det morsomme var at han mente at det var verre å ha en ekte en så ødela jeg det, ja.. Men jeg er vel egentlig ikke enig med ham. Rolex lager mange flotte klokker, men det er bare så mange ekle mennesker som har en. Å ha en fake Rolex er bare det ekle uten å ha det flotte urverket og gode håndverket.

Endret av the_last_nick_left
Lenke til kommentar

Hvis det morsomme var at han mente at det var verre å ha en ekte en så ødela jeg det, ja.. Men jeg er vel egentlig ikke enig med ham. Rolex lager mange flotte klokker, men det er bare så mange ekle mennesker som har en. Å ha en fake Rolex er bare det ekle uten å ha det flotte urverket og gode håndverket.

hvilke ekle mennesker har rolex? all luksus gjenstander vil ha sin andel av "ekle" mennesker tror ikke det er merke betinget..

Lenke til kommentar

Alle vet at Rolex er dyrt, så går du med en Rolex vet alle at du har relativt mye penger (eller rare prioriteringer), så det tiltrekker seg mennesker som ønsker å vise at de har mye penger. Går du med en Glashütte, Jaeger LeCoultre, A. Lange & Söhne eller noe sånt signaliserer du til "de rette menneskene", men ikke til alle. Det er dessverre et betydelig element av "nye penger" eller "høy finansiell, men lite kulturell kapital", om man skal bruke Bourdieu, knytttet til merkevaren Rolex.. Ikke like mye som Jacob & Co eller Hublot, men likevel..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Neida, ikke et flertall harry nyrike russere eller (andre) ekle mennesker som velger noe sånt som denne. :wee:

Jeg skulle hatt betalt for å gå med en sånn klokke. Tror jeg ville valgt en annen klokke enn den om jeg hadde ~400k kr jeg ville bruke på klokker.

Endret av xaco
Lenke til kommentar

Neida, ikke et flertall harry nyrike russere eller (andre) ekle mennesker som velger noe sånt som denne. :wee:

 

Ah, "høy finansiell, men lite kulturell kapital". Elitistic me likes.

 

Ahh.. Gode, gamle "Gaytona"..

 

Den minner meg om da jeg kjøpte morgengave til kona. Jeg var i Zürich og innom det som viste seg å være en ganske dyr gullsmed/urmaker. Jeg så på et kjede til ca 1500 CHF. De så på en klokke til 50 000 CHF. De fikk kaffe. Jeg fikk ikke kaffe..

Lenke til kommentar

Den minner meg om da jeg kjøpte morgengave til kona. Jeg var i Zürich og innom det som viste seg å være en ganske dyr gullsmed/urmaker. Jeg så på et kjede til ca 1500 CHF. De så på en klokke til 50 000 CHF. De fikk kaffe. Jeg fikk ikke kaffe..

 

Er det noe rart da? Går utifra at du ikke kjøpte det kjede og selv om du hadde gjort hadde man trengt 30 andre som hadde kjøpt det samme kjede for å veie opp for klokken til 50.000 CHF.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig var det det.Den typen butikk som serverer kaffe til kundene sine på jevnlig basis. Like viktig å gi noen som handler for 10.00kr god service, som en som handler for et par hundre - i hvert fall så lenge det ikke koster noe. (Og i denne sammenhengen er ikke en kopp kafe "noe".)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan ikke seriøst mene det?

 

Du vet tydeligvis ingenting om god kundebehandling og hvor viktig det er. Hva hvis personen som bare handler for en hundrelapp er mangemillionær? Tror du han har lyst til å komme tilbake og bruke penger der hvis han blir behandlet dårlig?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Du vet tydeligvis ingenting om god kundebehandling og hvor viktig det er. Hva hvis personen som bare handler for en hundrelapp er mangemillionær? Tror du han har lyst til å komme tilbake og bruke penger der hvis han blir behandlet dårlig?

 

Se her ja. For å si det slik. De gir blanke f om du handler for 10kr. Du får ikke noe service da. De bryr seg ikke om du kommer tilbake, da det kommer alltid en eller noen å handler for 20.000,- der etterpå, de får god service og kommer tilbake.

Hvorfor skal de bry seg om du kommer tilbake eller ei når de har faste kunder?

 

Kundeservice eller ei, sånn er det bare i slike butikker med eksklusive varer.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig skulle i en idealverden alle få perfekt behandling. Dog bor vi ikke i en slik verden og da må de ansatte prioritere hvem som skal få bedre behandling. Hvis det da står mellom en person som ser på et relativt billig smykke og en som er villig til å kjøpe en 30 ganger dyrere klokke så kommer sistnevnte til å få bedre behandling. Jeg sier ikke det er riktig men jeg bare konstaterer at det ofte er slik

Lenke til kommentar

 

Du vet tydeligvis ingenting om god kundebehandling og hvor viktig det er. Hva hvis personen som bare handler for en hundrelapp er mangemillionær? Tror du han har lyst til å komme tilbake og bruke penger der hvis han blir behandlet dårlig?

 

Se her ja. For å si det slik. De gir blanke f om du handler for 10kr. Du får ikke noe service da. De bryr seg ikke om du kommer tilbake, da det kommer alltid en eller noen å handler for 20.000,- der etterpå, de får god service og kommer tilbake.

Hvorfor skal de bry seg om du kommer tilbake eller ei når de har faste kunder?

 

Kundeservice eller ei, sånn er det bare i slike butikker med eksklusive varer.

 

Lol, jeg kan bare gjenta. Du vet tydeligvis heller ingenting om kundeservice og betydningen det har for high-end-butikker. Hvordan tror du egentlig en butikk får faste kunder? God kundeservice til alle kunder vil føre til et bedre økonomisk resultat enn god kundeservice til bare de som bruker mye penger der og da. Butikker som ikke skjønner det gjør det dårligere enn butikker som skjønner det. Hva som er praksis i en typisk high-end-butikk er selvfølgelig en annen diskusjon, da ansatte der typisk ser på seg selv som de viktigste personene i verden på tross av at de tjener en hundrelapp eller to i timen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...