Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mottok en klokke fra amazon i går, den var ikke merket med verdi på utsiden. Kun et stempel hvor det står "ikke tollpliktig". Og jeg betalte 132 pund (med frakt) fra England.

Fikk bare hentelapp i postkassen, og hentet den uten å måtte betale.

Lenke til kommentar

Er det vanlig at slikt stoppes selv om det er merket med verdi under 200 + gift?

Flere avsendere som er svartelistet hos tollvesenet der alt åpnes og vurderes. Selv om det er deklarering utenpå pakken så kan de åpne den og se om det ligger følgeseddel inne i pakken. Dette er også vanlig praksis dersom det ikke er deklarering på utsiden.

Dersom de ikke finner det de er ute etter kan du få ett brev i posten der de ber deg om å dokumentere verdien på pakken.

Lenke til kommentar

Mye større sjanse for at de stopper den OM den er merket med gift.

De kan så vidt jeg vet ikke åpne pakken for å se etter følgeseddel bre ved mistanke om feil pris - det er vel derfor de sender deg et brev der de ber om en del info, som du må fylle ut og sende tilbake. Mener tillatelse til å åpne fremtidige pakker for å se etter prisinfo er en ting du kan be om da.

Lenke til kommentar

De kan så vidt jeg vet ikke åpne pakken for å se etter følgeseddel bre ved mistanke om feil pris - det er vel derfor de sender deg et brev der de ber om en del info, som du må fylle ut og sende tilbake. Mener tillatelse til å åpne fremtidige pakker for å se etter prisinfo er en ting du kan be om da.

http://www.dagensit.no/article2024024.ece

"Tollvesenet har nemlig lov til å åpne alle pakker som kommer inn til Norge."

Lenke til kommentar

Tollvesenet har det, men når Posten skal foreta en enkel fortolling, er det DE som har behv for å sjekke prisen, ikk tollvesenet (selv om Posten gjør tollvesenets jobb i førstelinje når det gjelder postsendinger.) Jeg regner med det er en grunn til at Posten sendr ut brev der de ber om tillatelse til å åpne pakken. Eneste gangen jeg har opplevd at en pakke har blitt åpnet utenat det har skjedd, var når toovesenet mistenkte at pakken inneholdt noe ulovlig, men da var den åpnet, undersøkt og forseglet igjen av Tollvesenet selv, ikke Posten. Så jeg regner med de har noen arbeidsfordelinger der.

Det må jo vøre mye ekstraarbeid å sende rundt sånne brev, og jeg regner med det ikke er for å være høfllige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...