NgZ Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Da var det jo ihvertfall greit at du fikk deg en ny. Kjipt om den bare hadde takket for seg. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Misunnelig... Far har gått til anskaffelse av en gull AP Royal oak med croco reim i Singapore! Den skal lånes Ta den og løp. 2 Lenke til kommentar
Dockside Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Det heter spring bar Ikke på norsk. Få norske urmakere bruker dette ordet har jeg hørt. Norske urmakere har veldig mange navn på disse "pinnene". Alt kommer an på hvor du holder til i landet. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Nettopp. Når vi ikke har et godt norsk ord for det, så bør vi bruke det engelske for å unngå misforståelser. Lenke til kommentar
xaco Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 På norsk heter det vel barrett(selv om jeg tenker på et hodeplagg når jeg hører ordet, og jeg har sikkert stavet det feil) Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Hi Thanks for the payment. I will send out the 3 items on 08/31/2011. Please allow 12-15 days for delivery. (The parcel might delay due to heavy clearance and tight security check in your country) Hope you will like the items you are about to receive. Best Regards Yu Boon Chaw (Pokemonyu 110000+) WTF!!!! Lenke til kommentar
thrice Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Bestilte en klokke igjennom en av Amazons underleverandører, og den var i tollen i 9 dager. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 (endret) Jeg bestilte en klokke til samboeren min fra Christopher Ward. Den var i tollen i 18 dager Edit: Og det var selvfølgelig en bursdagsgave, lol. Endret 30. august 2011 av fkm Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Er det vanlig at slikt stoppes selv om det er merket med verdi under 200 + gift? Lenke til kommentar
fkm Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Man må kun sende inn fullmakt hvis verdien er høyere enn 1000 kr. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Hmm... hvem avgjør verdien da? Og hvordan? Lenke til kommentar
fkm Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Det står oppgitt på pakken, som på alle pakker man får fra utlandet. Det hender man må sende inn kvittering hvis tollerne mistenker at verdien er satt ned, og da er det verdien på kvitteringen som legges til grunn. Lenke til kommentar
kynne Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Mottok en klokke fra amazon i går, den var ikke merket med verdi på utsiden. Kun et stempel hvor det står "ikke tollpliktig". Og jeg betalte 132 pund (med frakt) fra England. Fikk bare hentelapp i postkassen, og hentet den uten å måtte betale. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Er det vanlig at slikt stoppes selv om det er merket med verdi under 200 + gift? Flere avsendere som er svartelistet hos tollvesenet der alt åpnes og vurderes. Selv om det er deklarering utenpå pakken så kan de åpne den og se om det ligger følgeseddel inne i pakken. Dette er også vanlig praksis dersom det ikke er deklarering på utsiden. Dersom de ikke finner det de er ute etter kan du få ett brev i posten der de ber deg om å dokumentere verdien på pakken. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Mye større sjanse for at de stopper den OM den er merket med gift. De kan så vidt jeg vet ikke åpne pakken for å se etter følgeseddel bre ved mistanke om feil pris - det er vel derfor de sender deg et brev der de ber om en del info, som du må fylle ut og sende tilbake. Mener tillatelse til å åpne fremtidige pakker for å se etter prisinfo er en ting du kan be om da. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 De kan så vidt jeg vet ikke åpne pakken for å se etter følgeseddel bre ved mistanke om feil pris - det er vel derfor de sender deg et brev der de ber om en del info, som du må fylle ut og sende tilbake. Mener tillatelse til å åpne fremtidige pakker for å se etter prisinfo er en ting du kan be om da. http://www.dagensit.no/article2024024.ece "Tollvesenet har nemlig lov til å åpne alle pakker som kommer inn til Norge." Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Tollvesenet har det, men når Posten skal foreta en enkel fortolling, er det DE som har behv for å sjekke prisen, ikk tollvesenet (selv om Posten gjør tollvesenets jobb i førstelinje når det gjelder postsendinger.) Jeg regner med det er en grunn til at Posten sendr ut brev der de ber om tillatelse til å åpne pakken. Eneste gangen jeg har opplevd at en pakke har blitt åpnet utenat det har skjedd, var når toovesenet mistenkte at pakken inneholdt noe ulovlig, men da var den åpnet, undersøkt og forseglet igjen av Tollvesenet selv, ikke Posten. Så jeg regner med de har noen arbeidsfordelinger der. Det må jo vøre mye ekstraarbeid å sende rundt sånne brev, og jeg regner med det ikke er for å være høfllige. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Det er korrekt. Her er postens rutiner: http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/fortolling/fortolling-privat Lenke til kommentar
hurts.when.IP Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 På min klokke var det merket med verdi $84 dollar. Ganske seriøst firma. Den reelle verdi er 925$ Den kom til Norge på ca 4-5 dager og var innom tollen i 20 minutter bare. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Regner med det faller innunder punkt 20 da - ved mistanke om feil verdi, regnes det som "ufullstendig tolldokumentasjon". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå