Senyor de la guerra Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Den var ikk stygg den, bare vær klar over at du sannsynligvis har betalt 80% av prisen for et merke, og ikke for selve klokken. Akkurat det gjelder for så og si alle klokkemerker. Kjøper man en Longines, Omega, Rolex, IWC osv betaler man mest for merkevaren/ryktet/markedsføringen av merket. Og ikke selve metallklumpen med et urverk inni... Du sier det ja .... Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Sant, men man får i hvert fall et skikkelig urverk OGSÅ. Jeg ille ikke betalt 10x prisen for å få et IWC-merke påsydd en H&M-piquet, men jeg kan finne på å kjøpe en dyrere piquet enn den fra H&M laget av noen som lager hakket bedre klær. Lenke til kommentar
Ruben1987 Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 (endret) Sant, men man får i hvert fall et skikkelig urverk OGSÅ. Jeg ille ikke betalt 10x prisen for å få et IWC-merke påsydd en H&M-piquet, men jeg kan finne på å kjøpe en dyrere piquet enn den fra H&M laget av noen som lager hakket bedre klær. Enig der. F.eks. en Certina eller Longines med mekanisk urverk til 5-10.000 er nok verdt pengene, mens en Rolex, IWC, Omega, Patek osv til 50.000-200.000 kr er etter min mening ikke verdt pengene. Man får sikkert litt bedre finish osv, men ikke så bra at det forsvarer en tidobbel pris. Ergo betaler man for merket/markedsføringen. Man betaler da stort sett for en godfølelse/status som dyktige markedsførere har puttet opp i hodene til kjøpere og betraktere av det aktuelle merket Endret 14. august 2011 av Ruben1987 2 Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Sant, men man får i hvert fall et skikkelig urverk OGSÅ. Jeg ille ikke betalt 10x prisen for å få et IWC-merke påsydd en H&M-piquet, men jeg kan finne på å kjøpe en dyrere piquet enn den fra H&M laget av noen som lager hakket bedre klær. Enig der. F.eks. en Certina eller Longines med mekanisk urverk til 5-10.000 er nok verdt pengene, mens en Rolex, IWC, Omega, Patek osv til 50.000-200.000 kr er etter min mening ikke verdt pengene. Man får sikkert litt bedre finish osv, men ikke så bra at det forsvarer en tidobbel pris. Ergo betaler man for merket/markedsføringen. Man betaler da stort sett for en godfølelse/status som dyktige markedsførere har puttet opp i hodene til kjøpere og betraktere av det aktuelle merket Ok... 2 Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 (endret) Fikk dette uret av faren min i dag. Klokka har ligget i skuffen hans en stund, så den har stoppet opp. Plasten på baksiden fjernet jeg nå Noen som kan si noe om hvilken modell det er? Hadde det ikke vært for VIF-logoen hadde jeg nok brukt uret selv til daglig. Det er vel ingen måte for vanlige dødelige å bytte dial? Edit: Det hudfargede på det siste bildet er en finger. Endret 14. august 2011 av Konnis Lenke til kommentar
Lami Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Hva prøver dere å si? At jeg betalte ekstra mye for Armani merket? Bryr meg lite, synes klokken var utrolig stilig Konnis: å bytte dial? det finnes sikkert på nettet, på sider som f.eks eBay.com For å bytte må du vel ta ut hele innmaten for å komme til dialen, det tar tid, men er du heldig er det ikke så altfor komplisert urverk nedi der. Er quartz så det er vel litt enklere (?). Lenke til kommentar
Illus Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Fikk dette uret av faren min i dag. Klokka har ligget i skuffen hans en stund, så den har stoppet opp. Plasten på baksiden fjernet jeg nå Noen som kan si noe om hvilken modell det er? Det er en Wenger klokke med modell nummer 7299X (Dersom jeg klarer å tyde det uskarpe bildet du la ut av baksiden korrekt) Lenke til kommentar
thrice Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Har dere da holdt dere under 36 americanos eller glir pakkene derfra somregel gjennom tollen? Pakkene har gått igjennom tollen uten problemer. Lenke til kommentar
hurts.when.IP Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Følgende spørsmål er stilt alt for mange ganger i tråden, men hvor kjøper dere Nato/Zulu reimer fra? Hvilken nettbutikk fører produkter av høyest kvalitet, rimeligste priser? Noen norske forhandlere så man slipper unna tollvesenet? Skal du ha kvalitet er ikke rimeligst pris noe å se etter. Du betaler ikke moms for en pakke under 200,-. Du bør sjekke ut tidssonen.no sin webshop, gnomonwatches.com . Selv har jeg natostraps fra lum-tec.com sin webshop. Sistenevnte er av top notch kvalitet. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Fikk dette uret av faren min i dag. Klokka har ligget i skuffen hans en stund, så den har stoppet opp. Plasten på baksiden fjernet jeg nå Noen som kan si noe om hvilken modell det er? Det er en Wenger klokke med modell nummer 7299X (Dersom jeg klarer å tyde det uskarpe bildet du la ut av baksiden korrekt) Det står 7209X. Uheldigvis gir dette meg kun treff på reimer Litt detektivarbeid førte meg til modellnummer 72093, som stemte. @hurts.when.IP: Går ikke etter rimeligste, men kunne tenke meg å bestille flere samtidig. Da jeg la én NATO PVD og én Zulu PVD i handlekorga hos gnomonwatches, havnet totalsummen akkurat under smertegrensa (det kom på $35). Skal sjekke ut de andre. Lenke til kommentar
hurts.when.IP Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Sjekk http://www.tidssonen.no/forum/showthread.php?1469-NATO-straps Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Noen flere med breitling her som føler seg litt utilpass etter utøya? Hadde 2 lacoste-piqueter som gikk i søpla etter jeg leste biter av manifestet hans, men klokka han går i er visstnok en crosswind, eller en crosswind replica. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Replika-klokker er ikke velkommen her, så hvis du ikke vil bli slaktet, kan du like godt ta det på et forum som støtter alt som er vondt her i verden. Lenke til kommentar
hurts.when.IP Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 I manifestet forteller at han har solgt en crosswind for å få inn litt penger. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Fint for han da. Unødvendig å ta den diskusjonen her inne, hvertfall unødvendig å nevne at han selv eier en replika-klokke. Lenke til kommentar
August. Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Noen flere med breitling her som føler seg litt utilpass etter utøya? Hadde 2 lacoste-piqueter som gikk i søpla etter jeg leste biter av manifestet hans, men klokka han går i er visstnok en crosswind, eller en crosswind replica. Nå eier jeg verken en Breitling eller noe fra Lacoste, men jeg kunne ikke ha brydd meg mindre om jeg så hadde gjort det. 7 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Lilac, kaste klær fordi han hadde det? lol Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Utøya-diskusjonen høyrer ikkje heime i denne tråden. Ikkje la ABB legge føringar for kva me skal kle oss i. 3 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Hva prøver dere å si? At jeg betalte ekstra mye for Armani merket? Bryr meg lite, synes klokken var utrolig stilig Vi sier at du har kjøpt et overpriset produkt, har gjort et dårlig kjøp, og kunne fått mye mr klokke for pengene. Armani lager ikke klokker, og bortsett fralogoen, er det god mulig resten av klokken er laget til $15 i Kina. Enkelte klesmerker kjøper i det minste klokker med et minstemål av kvalitet fra eks. Japan ellr Sveits før de stempler på logen sin, men det er ingen garanti. Lenke til kommentar
master air Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Noen som har erfaringer med å bestille fra steinhartwatches.de? Har ganske lyst på en av Marine Chronometer klokkene som Henrik C postet for to sider. edit: Var to og ikke en side siden den ble postet.. Bump Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå