Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!

Anbefalte innlegg

Den var ikk stygg den, bare vær klar over at du sannsynligvis har betalt 80% av prisen for et merke, og ikke for selve klokken.

Akkurat det gjelder for så og si alle klokkemerker. Kjøper man en Longines, Omega, Rolex, IWC osv betaler man mest for merkevaren/ryktet/markedsføringen av merket. Og ikke selve metallklumpen med et urverk inni...

Du sier det ja .... :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sant, men man får i hvert fall et skikkelig urverk OGSÅ. Jeg ille ikke betalt 10x prisen for å få et IWC-merke påsydd en H&M-piquet, men jeg kan finne på å kjøpe en dyrere piquet enn den fra H&M laget av noen som lager hakket bedre klær.

Lenke til kommentar

Sant, men man får i hvert fall et skikkelig urverk OGSÅ. Jeg ille ikke betalt 10x prisen for å få et IWC-merke påsydd en H&M-piquet, men jeg kan finne på å kjøpe en dyrere piquet enn den fra H&M laget av noen som lager hakket bedre klær.

Enig der. F.eks. en Certina eller Longines med mekanisk urverk til 5-10.000 er nok verdt pengene, mens en Rolex, IWC, Omega, Patek osv til 50.000-200.000 kr er etter min mening ikke verdt pengene. Man får sikkert litt bedre finish osv, men ikke så bra at det forsvarer en tidobbel pris. Ergo betaler man for merket/markedsføringen.

Man betaler da stort sett for en godfølelse/status som dyktige markedsførere har puttet opp i hodene til kjøpere og betraktere av det aktuelle merket :)

Endret av Ruben1987
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enig der. F.eks. en Certina eller Longines med mekanisk urverk til 5-10.000 er nok verdt pengene, mens en Rolex, IWC, Omega, Patek osv til 50.000-200.000 kr er etter min mening ikke verdt pengene. Man får sikkert litt bedre finish osv, men ikke så bra at det forsvarer en tidobbel pris. Ergo betaler man for merket/markedsføringen.

Man betaler da stort sett for en godfølelse/status som dyktige markedsførere har puttet opp i hodene til kjøpere og betraktere av det aktuelle merket :)

Ok... :nei:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Fikk dette uret av faren min i dag. Klokka har ligget i skuffen hans en stund, så den har stoppet opp. Plasten på baksiden fjernet jeg nå :p Noen som kan si noe om hvilken modell det er?

Hadde det ikke vært for VIF-logoen hadde jeg nok brukt uret selv til daglig. Det er vel ingen måte for vanlige dødelige å bytte dial?

Edit: Det hudfargede på det siste bildet er en finger.

post-122226-0-07508300-1313352293_thumb.jpg

post-122226-0-88778900-1313352339_thumb.jpg

post-122226-0-50330300-1313352368_thumb.jpg

Endret av Konnis
Lenke til kommentar

Hva prøver dere å si? At jeg betalte ekstra mye for Armani merket? Bryr meg lite, synes klokken var utrolig stilig :)

Konnis: å bytte dial? det finnes sikkert på nettet, på sider som f.eks eBay.com :)

For å bytte må du vel ta ut hele innmaten for å komme til dialen, det tar tid, men er du heldig er det ikke så altfor komplisert urverk nedi der. Er quartz så det er vel litt enklere (?).

Lenke til kommentar

Fikk dette uret av faren min i dag. Klokka har ligget i skuffen hans en stund, så den har stoppet opp. Plasten på baksiden fjernet jeg nå :p Noen som kan si noe om hvilken modell det er?

Det er en Wenger klokke med modell nummer 7299X (Dersom jeg klarer å tyde det uskarpe bildet du la ut av baksiden korrekt)

Lenke til kommentar

Følgende spørsmål er stilt alt for mange ganger i tråden, men hvor kjøper dere Nato/Zulu reimer fra? Hvilken nettbutikk fører produkter av høyest kvalitet, rimeligste priser? Noen norske forhandlere så man slipper unna tollvesenet?

Skal du ha kvalitet er ikke rimeligst pris noe å se etter. Du betaler ikke moms for en pakke under 200,-.

Du bør sjekke ut tidssonen.no sin webshop, gnomonwatches.com . Selv har jeg natostraps fra lum-tec.com sin webshop. Sistenevnte er av top notch kvalitet.

Lenke til kommentar

Det er en Wenger klokke med modell nummer 7299X (Dersom jeg klarer å tyde det uskarpe bildet du la ut av baksiden korrekt)

Det står 7209X. Uheldigvis gir dette meg kun treff på reimer :p Litt detektivarbeid førte meg til modellnummer 72093, som stemte.

@hurts.when.IP: Går ikke etter rimeligste, men kunne tenke meg å bestille flere samtidig. Da jeg la én NATO PVD og én Zulu PVD i handlekorga hos gnomonwatches, havnet totalsummen akkurat under smertegrensa (det kom på $35).

Skal sjekke ut de andre.

Lenke til kommentar

Noen flere med breitling her som føler seg litt utilpass etter utøya?

Hadde 2 lacoste-piqueter som gikk i søpla etter jeg leste biter av manifestet hans, men klokka han går i er visstnok en crosswind, eller en crosswind replica.

Nå eier jeg verken en Breitling eller noe fra Lacoste, men jeg kunne ikke ha brydd meg mindre om jeg så hadde gjort det.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Hva prøver dere å si? At jeg betalte ekstra mye for Armani merket? Bryr meg lite, synes klokken var utrolig stilig :)

Vi sier at du har kjøpt et overpriset produkt, har gjort et dårlig kjøp, og kunne fått mye mr klokke for pengene. :) Armani lager ikke klokker, og bortsett fralogoen, er det god mulig resten av klokken er laget til $15 i Kina. Enkelte klesmerker kjøper i det minste klokker med et minstemål av kvalitet fra eks. Japan ellr Sveits før de stempler på logen sin, men det er ingen garanti.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...