Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

+ 1

Får se om det er Mr A, Konnis og meg som bestiller de tre klokkene herfra når den relistes.

Tenker jeg går for en svart en i første omgang, ihvertfall :)

Btw; Noen enkel måte å fjerne "forstørrelseslinsa" over datoen på? Eller er dette tabu?

Det avhenger av glasset.

På mange klokker er cyklopen bare limt på og kan fjernes med varmepistol. Om dette er tilfellet med Orient er jeg ikke sikker på.

Dersom du må kjøpe nytt glass kan det lønne seg å kjøpe safirglass og få urmaker til å bytte mineralglasset med safiren som er hardere.

Lenke til kommentar

Tissot-en min har etter halvannet år plutselig sluttet å gå. Stoppeklokkefunksjonen fungerer. Er dette normal oppførsel ved tomt batteri, eller er det noe mer alvorlig?

Det er nok litt verre enn tomt batteri, men beste er å levere den til urmakeren. Samme skjedde med en Tag Heuer Aquaracer jeg hadde, full service med polering ble litt i overkant av 3 k.

Lenke til kommentar

Tissot-en min har etter halvannet år plutselig sluttet å gå. Stoppeklokkefunksjonen fungerer. Er dette normal oppførsel ved tomt batteri, eller er det noe mer alvorlig?

Det er nok litt verre enn tomt batteri, men beste er å levere den til urmakeren. Samme skjedde med en Tag Heuer Aquaracer jeg hadde, full service med polering ble litt i overkant av 3 k.

Uggh, får håpe min går igjennom garanti. Leser at det er to års garanti fra Tissot, så dette burde jo dekkes. Klokka kosta rundt 2500,- om jeg ikke tar feil, så en veldig dyr reperasjon er den ikke verdt :p

Lenke til kommentar

Det avhenger av glasset.

På mange klokker er cyklopen bare limt på og kan fjernes med varmepistol. Om dette er tilfellet med Orient er jeg ikke sikker på.

Dersom du må kjøpe nytt glass kan det lønne seg å kjøpe safirglass og få urmaker til å bytte mineralglasset med safiren som er hardere.

Uff, høres ut som en noget farlig (eventuell dyr) operasjon på en i utgangspunktet rimelig klokke. Kanskje jeg begynner å se andre veier (Seiko); cyklopen har begynt å gå meg på nervene :!:

Denne hadde vært noe:

4232144590_3b33e3cc15_z.jpg?zz=1

Lenke til kommentar

Er vel det man kan kalle en gråaktig olivenfarge.

Tilbake til cyklopen; virker som det bare er å varme opp linsen og flippe av skiten for å fjerne den (så lenge "glasset" ikke er plast, though). Dette kan vel umulig koste mye hos en urmaker?

Ikke noe jeg er fysen på å prøve selv med det første, men kan vel saktens legge en Collett på bordet for at en utdannet person kan bruke 4 sekunder på det :!:

Lenke til kommentar

Ikke gyldige som betalingsmiddel siden 1997, men kan løses inn et drøyt år til:

http://www.norges-bank.no/no/sedler-og-mynter/tilbaketrukne-sedler-og-mynter/frister-for-innlosning-av-tilbaketrukne-sedler-og-mynter/

Rettelse: Gyldig betalingsmiddel ett år etter tilbaketrekning:

http://www.norges-bank.no/no/sedler-og-mynter/tilbaketrukne-sedler-og-mynter/

Endret av Illus
Lenke til kommentar

Men tilbake til relevansen, bør vel være grei skuring for en kyndig?

Tenker jeg ryker på et B-uhr ganske så rett etter jeg skaffer meg en "Sub". Har virkelig fått sansen for dem i det siste. Lavbudsjetts her og;

Ticino ser ut til å få god kritikk, og har noen relativt vakre fliegere.

http://www.sizzlinwatches.com/proddetail.php?prod=sizz_pilot_typea (reim vil antageligvis byttes ut i noe mer kvalitetsmessig).

Hva kalles forresten en skinnreim med slik klaspe som kanskje er mer gjengs blant metallenker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...