Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen klokker å anbefale til mellom 500-1000 kroner? Størrelsesmessig tror jeg at jeg passer opp mot 40-45mm.

Kan nevne at dette blir min aller første klokke jeg kjøper til meg selv, så jeg vil gjerne ha noe skikkelig. Utseendemessig synes jeg Rolex Submariner er noe av det peneste, men de ligger jo litt utenfor mitt prissjikte.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Ute etter nettsider hvor man får kjøpt Orient Mako I eller Orient 2ER00002D (lang tittel). Finner førstnevnte på Orients egne sider (USA), men ikke 2ER.

Edit; Og hvilken ville dere gått for?

Jeg ser selv etter 2ER00002D, men har utsatt kjøpet på ubestemt tid.

Selgere jeg har funnet er på eBay og skywatches .

Jeg vurderte også Mako I / II, og det er på mange måter et bedre kjøp (bedre lenke og original konstruksjon), men jeg liker så godt Rolex Submariner at jeg heller vil gå til innkjøp av en homage (2ER00002D) eller en replika.

Uansett hvilken modell du går for, så tror jeg at du vil få mye urverk for pengene

PS! Kjøper du Mako på OrientUSA sine sider, bruk koden jaywilliams50 for 50 % avslag

Edit: Mr. A; Er Rolex Submariner inspirasjonskilden, se etter Orient 2ER00002D/B, Orient CER00002D/B (samme klokke med safirglass, men mer rotete urskive), Alpha Submariner, Invicta 8926 eller Timex T29781 (Rimelig quartz)

Håper dette var til hjelp

Endret av AndrèFronDrei
Lenke til kommentar

Skjønner. Er quartz-ur i utgangspunktet dyrere da? Eller har mekaniske noen fordeler kontra quartz?

Og synes den Mako'en så lekker ut. Er ute etter en grei klokke selv; hadde først sett meg ut en Certina DS First, men alltid kjekt å spare litt penger. Hvor får man bestilt den? Finner den bare på Amazon til 125 dollares, noe som fort kryper over tusenlappen (i motsetning til hva PapaDon nevnte om 800kr).

Store forskjeller på Mako I og Mako II, btw?

Nå husker jeg ikke akkurat summene i hodet, men 125 for klokka stemmer nok. Så brukte jeg Shipito til å frakte klokka til Norge (gratis frakt fra Amazon til Shipito), slapp gjennom tollen uten momspåslag og fortolling, og endte vel opp på rundt 800 kr/145$ totalt.

Mako 2 (Mako XL/Hogrider) er en ganske annen klokke enn Mako 1. Selv syns jeg Mako 1 er bittelitt for liten, og er heller ikke fan av datoknappen over kronen (som er mye mindre på Mako 2), men begge er fine og prisgunstige klokker.

Angående nøyaktighet har jeg egentlig ikke peiling på hva som er normalt avvik, men ca 2 min på en uke er vel ikke helt galt?

Lenke til kommentar

Ute etter nettsider hvor man får kjøpt Orient Mako I eller Orient 2ER00002D (lang tittel). Finner førstnevnte på Orients egne sider (USA), men ikke 2ER.

Edit; Og hvilken ville dere gått for?

http://cgi.ebay.com/2ER00002D-Orient-Mens-Automatic-Divers-Watch-/280707614188?pt=AU_Watches&hash=item415b7a45ec

Kjøp mako, 2er er alt for lik rlx sub.

http://www.orientalwatchsite.com/orient-2er00001b-vs-the-rolex-submariner-a-brand-duel/

Endret av Senyor de la guerra
Lenke til kommentar

Ja den.

Jeg har desverre ikke mulighet å bortforklare for min bedre halvdel hvor så mye penger har forsvunnet. (Spesielt etter et allerede nykjøp)

Så kansje neste år er jeg på utkikk etter en slik, eller noe lignende. Kansje jeg har kommet på bedre tanker neste år :whistle:

Endret av hurts.when.IP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...