NgZ Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Jeg vet ikke med golf, men mistenker at det ikke er helt lurt med automatiske ur på armen mens man sykler fort på ujevn brostein... Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 (endret) Ute etter nettsider hvor man får kjøpt Orient Mako I eller Orient 2ER00002D (lang tittel). Finner førstnevnte på Orients egne sider (USA), men ikke 2ER. Edit; Og hvilken ville dere gått for? Endret 4. august 2011 av Konnis Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 (endret) Er det noen klokker å anbefale til mellom 500-1000 kroner? Størrelsesmessig tror jeg at jeg passer opp mot 40-45mm. Kan nevne at dette blir min aller første klokke jeg kjøper til meg selv, så jeg vil gjerne ha noe skikkelig. Utseendemessig synes jeg Rolex Submariner er noe av det peneste, men de ligger jo litt utenfor mitt prissjikte. Endret 4. august 2011 av Mr. A Lenke til kommentar
AndrèFronDrei Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 (endret) Ute etter nettsider hvor man får kjøpt Orient Mako I eller Orient 2ER00002D (lang tittel). Finner førstnevnte på Orients egne sider (USA), men ikke 2ER. Edit; Og hvilken ville dere gått for? Jeg ser selv etter 2ER00002D, men har utsatt kjøpet på ubestemt tid. Selgere jeg har funnet er på eBay og skywatches . Jeg vurderte også Mako I / II, og det er på mange måter et bedre kjøp (bedre lenke og original konstruksjon), men jeg liker så godt Rolex Submariner at jeg heller vil gå til innkjøp av en homage (2ER00002D) eller en replika. Uansett hvilken modell du går for, så tror jeg at du vil få mye urverk for pengene PS! Kjøper du Mako på OrientUSA sine sider, bruk koden jaywilliams50 for 50 % avslag Edit: Mr. A; Er Rolex Submariner inspirasjonskilden, se etter Orient 2ER00002D/B, Orient CER00002D/B (samme klokke med safirglass, men mer rotete urskive), Alpha Submariner, Invicta 8926 eller Timex T29781 (Rimelig quartz) Håper dette var til hjelp Endret 4. august 2011 av AndrèFronDrei Lenke til kommentar
Armador Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Da ble det ny klokke på meg i dag! 2 Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Skjønner. Er quartz-ur i utgangspunktet dyrere da? Eller har mekaniske noen fordeler kontra quartz? Og synes den Mako'en så lekker ut. Er ute etter en grei klokke selv; hadde først sett meg ut en Certina DS First, men alltid kjekt å spare litt penger. Hvor får man bestilt den? Finner den bare på Amazon til 125 dollares, noe som fort kryper over tusenlappen (i motsetning til hva PapaDon nevnte om 800kr). Store forskjeller på Mako I og Mako II, btw? Nå husker jeg ikke akkurat summene i hodet, men 125 for klokka stemmer nok. Så brukte jeg Shipito til å frakte klokka til Norge (gratis frakt fra Amazon til Shipito), slapp gjennom tollen uten momspåslag og fortolling, og endte vel opp på rundt 800 kr/145$ totalt. Mako 2 (Mako XL/Hogrider) er en ganske annen klokke enn Mako 1. Selv syns jeg Mako 1 er bittelitt for liten, og er heller ikke fan av datoknappen over kronen (som er mye mindre på Mako 2), men begge er fine og prisgunstige klokker. Angående nøyaktighet har jeg egentlig ikke peiling på hva som er normalt avvik, men ca 2 min på en uke er vel ikke helt galt? Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Har sett litt på Seiko nå også. SKX007 er jo klassisk, men må innrømme at SKX031 appellerer mer til meg. Er denne gått ut av produksjon? Finner den ikke til salgs på noen butikker... http://img.photobucket.com/albums/v294/Raykamm/Watches/SeikoSKX031_2.jpg Lenke til kommentar
Nash Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Jeg kjøpte en SKX031. Den holdt seg i én måned før den stoppet opp Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 (endret) Ute etter nettsider hvor man får kjøpt Orient Mako I eller Orient 2ER00002D (lang tittel). Finner førstnevnte på Orients egne sider (USA), men ikke 2ER. Edit; Og hvilken ville dere gått for? http://cgi.ebay.com/2ER00002D-Orient-Mens-Automatic-Divers-Watch-/280707614188?pt=AU_Watches&hash=item415b7a45ec Kjøp mako, 2er er alt for lik rlx sub. http://www.orientalwatchsite.com/orient-2er00001b-vs-the-rolex-submariner-a-brand-duel/ Endret 4. august 2011 av Senyor de la guerra Lenke til kommentar
hurts.when.IP Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Da ble det ny klokke på meg i dag! Nydelig Håk! Sitter å selv å sikler på en sub nodate (Som er til salgs på tidssonen). Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Nydelig Håk! Sitter å selv å sikler på en sub nodate (Som er til salgs på tidssonen). Denne? http://www.tidssonen.no/forum/showthread.php?7536-FS-Rolex-14060-Bud-mottas-med-glede Isåfall kan du gjerne kjøpe den, ta vare på den i et par år og så selge den til meg, med en gang jeg er ferdig med bachelorgraden. En Submariner fra mitt fødeår hadde ikke vært en dum gave. Lenke til kommentar
hurts.when.IP Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 (endret) Ja den. Jeg har desverre ikke mulighet å bortforklare for min bedre halvdel hvor så mye penger har forsvunnet. (Spesielt etter et allerede nykjøp) Så kansje neste år er jeg på utkikk etter en slik, eller noe lignende. Kansje jeg har kommet på bedre tanker neste år Endret 4. august 2011 av hurts.when.IP Lenke til kommentar
Armador Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Jeg skal prøve å få tak i den også! Bare trylle fram noen grunker... Har visst dratt på meg en Rolex-fetish Lenke til kommentar
Von-Matterhorn Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Da ble det ny klokke på meg i dag! Veldig fin Hvor mye kostet den if you dont mind me asking? Lenke til kommentar
Armador Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 22k, så er av de rimeligere rolexene, men med boks, sertifikat og nykvittering fra urmaker bjerke er jeg storfornøyd Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Kom til å tenke på en ting. Hvilken arm er det "mest normalt" og ha uret på? Jeg er kjevhendt, men jeg har den på høyrearmen, merkelig nok. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Mest normalt er å ha det på venstrearmen, ettersom det er mest normalt å være høyrehendt. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Ja, blir vel slik. Det naturlige for meg, er vel å satt klokka på høyrearmen, siden jeg skriver med venstre. Klokka blir forstyrrende å ha på samme arm som jeg skriver. Så blir vel bare omvendt for høyrehendte. Lenke til kommentar
Armador Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Jeg er høyrehendt, men har klokka på høyre Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Er vel antageligvis bare smak og behag da, som med mye annet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå