Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det er snakk om det norske markedet, så har det nubbsjangs. Og det er p.g.a harryfaktoren. Selv om det finnes nok av harryfolk i Norge, så vil neppe noen betale såppass for en Hublot-klokke. Den ringe nordmann har vel ikke en gang hørt om Hublot.

Lenke til kommentar

Når det er snakk om det norske markedet, så har det nubbsjangs. Og det er p.g.a harryfaktoren. Selv om det finnes nok av harryfolk i Norge, så vil neppe noen betale såppass for en Hublot-klokke. Den ringe nordmann har vel ikke en gang hørt om Hublot.

Tror du tar litt feil der - Bjerke i Oslo selger ganske mange av Hublot kokkene - jeg er litt mer enn middels interessert i klokker - og er man det har man flere *S* Noe for en hver anledning er det noe som heter.

Enig med deg - denne er mer elegant!

post-9373-0-75520800-1312357413_thumb.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

JLC sin Reverso kan jeg si meg enig i at er elegant, men Hubloten? Den er bare harry. Det er, som påpekt tidligere, ikke en forferdelig dyr klokke -- du kan uten problem besøke en hvilken som helst klokkeforhandler i Norge som selger klokker i den prisklassen og finne noe langt dyrere, og uten at jeg har noen håndfaste tall å vise til selges det en god del klokker i den prisklassen og over, spesielt med tanke på hvor liten befolkning vi faktisk har.

For en nordmann med ordnet økonomi og en god årslønn, som gjerne er i starten av 40-årene og er gjeldsfri, er det absolutt ikke vanskelig å spare opp til en klokke til drøye 120' i løpet av to år, og mange ville klart det på mye kortere tid, men hvem ved sine fulle fem ville faktisk kjøpt den Hubloten?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Var og tittet igjennom utvalget til Hublot (og alle de andre!) på Harrods og Selfridges i forrige uke, og må si at Hublot virkelig er det merket som i snitt lager de styggeste klokkene. Den det er linket til er jo virkelig helt grusom selv til å være Hublot. En ting er diamantene, men skiven og tallene er minst like ille.

Når det er sagt: dæven så mye annet fint det var der - JLC-disken hos Selfridges er fantastisk :-D

Endret av kvasbo
Lenke til kommentar

Var og tittet igjennom utvalget til Hublot (og alle de andre!) på Harrods og Selfridges i forrige uke, og må si at Hublot virkelig er det merket som i snitt lager de styggeste klokkene. Den det er linket til er jo virkelig helt grusom selv til å være Hublot. En ting er diamantene, men skiven og tallene er minst like ille.

Når det er sagt: dæven så mye annet fint det var der - JLC-disken hos Selfridges er fantastisk :-D

He he - en ting det er sikkert smaken er forskjellig - og glade skal vi være for det ellers hadde det blitt kjedelig om alle gikk med det samme!

Det som er kult med Hublot er det røffe mot det elegante - feks stål og diamanter mot gummi-rem - bare vent det kommer mer av dette fra de andre merkene også - gå inn å se på SIHH messen som nettopp er avholdt i Geneve -

Det viktikste er at vi alle er fornøyde med det vi selv har - hva andre mener er ikke så viktig!

Lenke til kommentar

Tror dere golfspill kan være til skade for automatiske klokker? Spiller som regel uten, men hender jeg ikke tar den av. Noe som kanskje ikke er så smart?

Jeg pleide aldri å ta av meg klokken når jeg spilte golf før, men etter at datofunksjonen på en av klokkene mine sluttet å fungere etter en runde endret jeg den praksisen. Det skal dog nevnes at det ikke var en sportsklokke, og at jeg hadde mistet klokken gjentatte ganger i bakken fra før... Ingen av de andre klokkene mine tok skade av det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har hatt Omegaen på hånden mange ganger når jeg har vært ute å most golfkølla i bakken (les: treffer ikke golfballen, da jeg er udugelig i golf :tease: ). Ser ikke ut som den har tatt serlig skade ennå. Er snakk om en diver, så mylig de tåler litt mer enn andre dressklokker etc...

Ville ikke vært så veldig redd for at den skulle streike av noe slikt, det vil vel uansett gå på en eller annen garanti/forsikring om uhellet skulle være ute.

Husk på at det er mange merker (Omega, TH, Rolex?) som er hovedsponsor i ulike golfmesterskap, og ser derfor for meg at det ikke hadde vært den beste reklamen om klokkene deres ikke tålte noen bomskudd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...