PapaDon Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 (endret) Ny klokke, Orient Mako XL Blue. Meget fornøyd med størrelsen, som gjør seg godt på mitt håndledd, og den umiddelbare kvalitetsfølelsen. Har etterhvert latt meg merke av at bezelen ikke ligner opp perfekt til kl 12, 3, 6 og 9, men det er bare snakk om bittelitt. Til å ha kostet meg rundt 800 kr, er jeg strålende fornøyd. Siden av kassen er blankpolert, noe jeg i utgangspunktet ikke er så alt for glad i (kan for se tacky og billig ut), men resten av klokka er matt. Har ikke hatt den lenge nok til å kunne si alt for mye om hvor nøyaktig den er, men ser ut til å gå ca 10-15 sek for sakte om dagen, og det er jo ikke alt for galt. Kommer til å bytte ut lenka med en beefy lærreim etterhvert. Endret 27. juli 2011 av PapaDon 1 Lenke til kommentar
Illus Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Er skeptisk til rosegull (eller russergull som det også heter) pga. mengden med denslags som finnes i bl.a. Russland. Kjenner noen russere som hater det som pesten fordi det er så "hverdagslig og billig" der de kommer ifra. Lenke til kommentar
Jonas. Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Ja, for russere generelt har mye de skal ha sagt om klokker og klær... De foretrekker vel gigantiske Breitlinger i gull, diamanter og litt mer gull. Personlig liker jeg rosegull, så lenge det ikke blir for rødt, for eksempel denne: 1 Lenke til kommentar
Illus Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Ja, for russere generelt har mye de skal ha sagt om klokker og klær... Smaken er som baken.. og vær du sikker at det finnes mange rare bakender i vårt lille land også Lenke til kommentar
Jonas. Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Det er jeg fullt klar over, men når jeg skal kjøpe meg klokke er ikke hvordan den vil oppfattes av russere det første jeg tenker på. 2 Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Ja, for russere generelt har mye de skal ha sagt om klokker og klær... Woooot, mobber du russiske klokker? Det er jo høykvalitet ute å går her De går jo som ei ...... øøh klokke. Tror jaggu jeg skal ta av meg sveitseren og hive på russeren min istedet for å vise sympati: Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Det var en fet klokke Senyor 1 Lenke til kommentar
Jonas. Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 (endret) Ja, for russere generelt har mye de skal ha sagt om klokker og klær... Woooot, mobber du russiske klokker? Nei, det er russere, og i denne sammenhengen tenker jeg på de nyrike russerne som absolutt skal vise frem rikdommen sin, sin smak jeg ikke er helt begeistret for (selv om det jo finnes unntak). Russiske klokker kan derimot være fine, ta din som eksempel Poenget mitt er at det ikke er noe poeng å droppe å kjøpe en klokke i roségull bare fordi det i Russland oppfattes som hverdagslig og billig. Endret 27. juli 2011 av Jonas. 2 Lenke til kommentar
PIN-kode Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Jeg hører det er stilig med klokke? Da kjøper jeg en jeg og! Jeg vil være stilig. Men jeg har ikke spessielt god råd, og dette er jo den første klokken jeg skal kjøpe meg noensinne, så det bør kanskje helst være en rimelig, men stilig!, klokke. Hva anbefaler dere? Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Orientert Mako har vel blitt nevnt noen ganger her inne. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Har ikke hatt den lenge nok til å kunne si alt for mye om hvor nøyaktig den er, men ser ut til å gå ca 10-15 sek for sakte om dagen, og det er jo ikke alt for galt. Jeg har ikke noen som helst kunnskap om armbåndsur, men er ikke det litt mye? Er et slikt tidsavvik standard på rimeligere klokker? Isåfall blir det jo ofte stilling av uret. Lenke til kommentar
xaco Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Har ikke hatt den lenge nok til å kunne si alt for mye om hvor nøyaktig den er, men ser ut til å gå ca 10-15 sek for sakte om dagen, og det er jo ikke alt for galt. Jeg har ikke noen som helst kunnskap om armbåndsur, men er ikke det litt mye? Er et slikt tidsavvik standard på rimeligere klokker? Isåfall blir det jo ofte stilling av uret. På billige mekaniske ut så er det vel ganske normalt med noen sekunder for sakte eller for fort, på rimelige quarts ut så er de vel nøyaktige med bare få sekunder forsinkelser på år. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Skjønner. Er quartz-ur i utgangspunktet dyrere da? Eller har mekaniske noen fordeler kontra quartz? Og synes den Mako'en så lekker ut. Er ute etter en grei klokke selv; hadde først sett meg ut en Certina DS First, men alltid kjekt å spare litt penger. Hvor får man bestilt den? Finner den bare på Amazon til 125 dollares, noe som fort kryper over tusenlappen (i motsetning til hva PapaDon nevnte om 800kr). Store forskjeller på Mako I og Mako II, btw? Lenke til kommentar
xaco Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Quartz ur er generelt mye billigere enn mekaniske ur. Lenke til kommentar
Nokkefeita Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Fikk en Tissot prs516 til bursdagspresang idag, må si jeg er veldig fornøyd Lenke til kommentar
AndrèFronDrei Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 (endret) Er i ferd med å gå til innkjøp av en Orient 2ER00002D Sub homage (mangler cyclop på bilde) Har hørt mye negativt om armbåndet på den, og lurte på om noen her inne har kjenner til hvor en kan finne arbånd av god kvalitet (solide endlinks o.l.) og/eller NATO/ZULU-straps? Er 20 mm lugs, men er usikker om tredjeparts Submariner armband vil passe (ala. disse) Edit: Gratulerer Weebe, stilig racer! Endret 2. august 2011 av AndrèFronDrei Lenke til kommentar
tvv Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Her er klokka si! http://www.hublot.com/en/#/COLLECTION/WATCHSELECTOR/1/ZOOM/451 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Her er klokka si! http://www.hublot.com/en/#/COLLECTION/WATCHSELECTOR/1/ZOOM/451 Passer til mørkhudede gangster-rappere fra USA, eller nyrike russere i Monaco; harry. 2 Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Her er klokka si! http://www.hublot.com/en/#/COLLECTION/WATCHSELECTOR/1/ZOOM/451 Den var grusom Lenke til kommentar
tvv Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Her er klokka si! http://www.hublot.com/en/#/COLLECTION/WATCHSELECTOR/1/ZOOM/451 Den var grusom Hva er det som er grusomt med den? mulig bildet er litt stort og voldsomt men en fantastisk klokke og en av verdens beste - til kun 123.000,- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå