Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har da fått christopher ward klokka. Meget pen! Skal bytte reim og den fikk jeg i posten samtidig som klokken. Men får ikke stilt klokka. Står: "dra den forsiktig ut(tappen) og skru anti-clock wise", men det skjer ingenting når jeg gjør det. Merkelig...

Lenke til kommentar

Den jeg har må jeg først skru ut krona, for så å dra den to steg ut. Første steget er for å spinne opp klokken, neste steg for å stille dato og siste for å stille tid.

Skru ut krona? clock wise da? Skjer ingenting anti clock wise, men clock wise så får jeg litt motstand når jeg skrur. Har klart å stille inn dato, og det var bare å dra den ut et steg, men får den ikke ut i neste..

Lenke til kommentar

Den jeg har må jeg først skru ut krona, for så å dra den to steg ut. Første steget er for å spinne opp klokken, neste steg for å stille dato og siste for å stille tid.

Skru ut krona? clock wise da? Skjer ingenting anti clock wise, men clock wise så får jeg litt motstand når jeg skrur. Har klart å stille inn dato, og det var bare å dra den ut et steg, men får den ikke ut i neste..

Er faktisk enn CW. :cool:

Lenke til kommentar

Noen som har noe tips til en klokke fra 2000-maks 5000 kr? Klokken må tåle vann, helst sånn at man kan svømme med den. Den må tåle kulde, støt osv... Altså være litt robust :D Kunne godt tenkt meg sånn som har grå/sølv reim og klokke :) Ikke digital

Lenke til kommentar

Investerte nylig i min første mekaniske klokke, en Tissot Visodate, for å feire at jeg snart er ferdig med førstegangstjenesten. Hittil er jeg meget fornøyd :) Dessverre kom den litt til kort på klokkens første "time to shine", et familie selskap her forleden. Da stilte nemlig far med sin vintage Omega Deville Seamaster fra 60-tallet i gull, og en onkel hadde på seg sin splitter nye Rolex GMT master II :p Jeg er dog fortsatt fornøyd, særlig i lys av at jeg skaffet denne med mine egne surt ervervede penger.

Lenke til kommentar

Da gikk glasset i stykker på 500-kroners klokka mi fra Clas Ohlson. Dette betyr at jeg er på utkikk etter ny klokke.

Forslag?

Pris ca 2000kr. Skal brukes i alle anledninger, I selskap som på jobb (er snekker). Klokka bør derfor ha ripefritt glass, være vanntett og tåle saltvann. Stålreim er et must. Og den bør vise dato :)

Vett ikke om det er mulig å få dette til 2000kr. Håper dere kan hjelpe

Lenke til kommentar

Får vel ikke Orient i butikk såvidt jeg vet, så kikk på tidssonen.no om noen har den der, hvis ikke fra utlandet. Mange av disse klokkene har for lite marked i Norge til å selge godt nok, og prisforskjellen hadde rett og slett blitt for stor for de som er i kjøpsgruppen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...