Znaky Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Lum-tec'en var fet. Litt for stor tror jeg for min hånd dessverre :/ Lenke til kommentar
reid91 Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Har da fått christopher ward klokka. Meget pen! Skal bytte reim og den fikk jeg i posten samtidig som klokken. Men får ikke stilt klokka. Står: "dra den forsiktig ut(tappen) og skru anti-clock wise", men det skjer ingenting når jeg gjør det. Merkelig... Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Den jeg har må jeg først skru ut krona, for så å dra den to steg ut. Første steget er for å spinne opp klokken, neste steg for å stille dato og siste for å stille tid. Lenke til kommentar
reid91 Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Den jeg har må jeg først skru ut krona, for så å dra den to steg ut. Første steget er for å spinne opp klokken, neste steg for å stille dato og siste for å stille tid. Skru ut krona? clock wise da? Skjer ingenting anti clock wise, men clock wise så får jeg litt motstand når jeg skrur. Har klart å stille inn dato, og det var bare å dra den ut et steg, men får den ikke ut i neste.. Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Den jeg har må jeg først skru ut krona, for så å dra den to steg ut. Første steget er for å spinne opp klokken, neste steg for å stille dato og siste for å stille tid. Skru ut krona? clock wise da? Skjer ingenting anti clock wise, men clock wise så får jeg litt motstand når jeg skrur. Har klart å stille inn dato, og det var bare å dra den ut et steg, men får den ikke ut i neste.. Er faktisk enn CW. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 DO NOT BUY! Du har en klokke i sølv og metallet i den er gullbelagt (eller hva det å heter). Forgylt. Lenke til kommentar
Nokkefeita Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Noen som har noe tips til en klokke fra 2000-maks 5000 kr? Klokken må tåle vann, helst sånn at man kan svømme med den. Den må tåle kulde, støt osv... Altså være litt robust Kunne godt tenkt meg sånn som har grå/sølv reim og klokke Ikke digital Lenke til kommentar
Nokkefeita Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Så veldig bra ut den ! Men hvordan er mulighetene for å kjøpe sånne klokker i butikk? hvilke butikker er billigst/dyrest? Hvis noen andre har andre forslag er det bare å komme med dem Takker for svar Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Får ikke Steinhart i butikk i Norge, men bare å kjøpe på nett. For 2000 kroner i en butikk får du dessverre lite spennende, men åpner seg et hav av muligheter hvis du kjøper på nett. Lenke til kommentar
reid91 Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Du må bare dra hardt nok. Var litt redd for å ødelegge noe, men med litt alkohol i blodet så klarte jeg det på første forsøk : Lenke til kommentar
Pimmy Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Investerte nylig i min første mekaniske klokke, en Tissot Visodate, for å feire at jeg snart er ferdig med førstegangstjenesten. Hittil er jeg meget fornøyd Dessverre kom den litt til kort på klokkens første "time to shine", et familie selskap her forleden. Da stilte nemlig far med sin vintage Omega Deville Seamaster fra 60-tallet i gull, og en onkel hadde på seg sin splitter nye Rolex GMT master II Jeg er dog fortsatt fornøyd, særlig i lys av at jeg skaffet denne med mine egne surt ervervede penger. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Da gikk glasset i stykker på 500-kroners klokka mi fra Clas Ohlson. Dette betyr at jeg er på utkikk etter ny klokke. Forslag? Pris ca 2000kr. Skal brukes i alle anledninger, I selskap som på jobb (er snekker). Klokka bør derfor ha ripefritt glass, være vanntett og tåle saltvann. Stålreim er et must. Og den bør vise dato Vett ikke om det er mulig å få dette til 2000kr. Håper dere kan hjelpe Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Seiko Monster kanskje? Passer jo ikke supergodt til dress, men med sort skive og lenke kan du komme deg unna med det. En skikkelig beater. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 I tillegg til Seiko Monster er også Seiko SKX007 og Orient Mako II fine, gode budsjettklokker som skal tåle mye. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Likte Orient Mako II. Dere vet vell hvor den selges billigst? Selges den i Norge? Hva er eventuelt prisforskjellen på Norge vs utlandet? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Får vel ikke Orient i butikk såvidt jeg vet, så kikk på tidssonen.no om noen har den der, hvis ikke fra utlandet. Mange av disse klokkene har for lite marked i Norge til å selge godt nok, og prisforskjellen hadde rett og slett blitt for stor for de som er i kjøpsgruppen. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Er dette veien å gå? http://www.amazon.com/Orient-Mens-CEM65002D-Automatic-Watch/dp/B001EWEQ3K/ref=sr_1_5?ie=UTF8&s=watches&qid=1307310301&sr=1-5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå