AndrèFronDrei Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Satt å prøvde å lete meg fram til informasjon om Zeon og kom fram til en noe interessant artikkel: Klokker – Et case om commodification, autentisitet,individualisme, bedrag og vulgær luksus i lite format. Var overrasket over hvor utbredt bruken av OEM og standardiserte verk var, selv hos de mer eksklusive merkene. Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 (endret) Forget it. Reima var bare gull på overflaten. Da skal den jo ike være ekte. Endret 27. mai 2011 av kallepetrus Lenke til kommentar
feggy Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Er det bare jeg som syns klokken er alt for stor for henne? Og next - hvilken klokke er det egentlig? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Tenker med en gang Sinn eller Steinhart, men begge deler er vel litt på bærtur. Ser mer ut som et kryssprodukt av de to. Og ser ikke mye bra ut, blir for stor. Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Hvis dere hadde rundt 25.000,- å bruke på en klokke, hva hadde dere kjøpt da? Helst med skinnreim. Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 En IWC Mark XVI: Eller kanskje en Omega Speedmaster: 2 Lenke til kommentar
kevral Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 (endret) Eller en Nomos Zürich. In-house urverk til EUR 3000 er ikke gærent. Om ikke jeg har snublet i noe markedsføring. Endret 28. mai 2011 av kevral Lenke til kommentar
Illus Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 (endret) Er det bare jeg som syns klokken er alt for stor for henne? Og next - hvilken klokke er det egentlig? Hmm.. denne var ikke lett, men så vidt jeg kan bedømme så er det mye som peker mot rolex submariner ? 1) Prikken på bezel nullpunkt 2) 50/50 rød svart (mørkeblå?) bezel 3) Rød sekundviser (skimtes nesten ikke men du ser dotten like før 9 4) 3, 6, 9 Arabisk 5) Form på timesviser Mulig jeg er på bærtur Endret 28. mai 2011 av Illus Lenke til kommentar
feggy Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Men then again. Det er jo ikke dato på denne.. Hmm, jeg kan alltids spørre henne. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) Skal ikke hevde at jeg er ekspert, men det der er ikke en Rolex. Hmm.. denne var ikke lett, men så vidt jeg kan bedømme så er det mye som peker mot rolex submariner ? 1) Prikken på bezel nullpunkt 2) 50/50 rød svart (mørkeblå?) bezel 3) Rød sekundviser (skimtes nesten ikke men du ser dotten like før 9 4) 3, 6, 9 Arabisk 5) Form på timesviser Mulig jeg er på bærtur 1) Ikke Rolex-spesifikk, selv om de har det på mange modeller er det veldig mange andre som også har det. 2) Pepsi-bezelen som var rød og blå kom i motsatt "rekkefølge" - det var rødt på den nederste halvdelen av bezelen. Dessuten fikk du aldri denne bezelen på Submariner, den kom bare på GMT Master. En annen ting som ikke stemmer er tallene på bezelen, GMT Masteren, som har mulighet for å vise to tidssoner, hadde fra 0-24. 4) Har aldri vært arabiske tall på GMT Master 5) Kikk en gang til, ligner ikke noe særlig. Dessuten: Den mangler dato, og GMT Master kom bare med dato. Dessuten mangler den en ekstra timeviser for annen tidssone, og fargene på urskiven er helt på bærtur, også oppover på kanten der enkelte klokker har tachymeteret sitt. Aner ikke fagordet på akkurat den biten, men det er nå så. Er med andre ord veldig lite som tyder på at det er en Rolex, og ihvertfall ikke en Submariner. Endret 29. mai 2011 av Henrik C 1 Lenke til kommentar
Illus Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Minnet meg om en rolex submariner med explorer 3-6-9 dial. Kan jo også være en replika av noe slag Lenke til kommentar
Dockside Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Ble denne på meg i går. Kjøpet kom etter at jeg så dette og dette bildet. Fra før av, har jeg en Longines og en vintage Omega. Lenke til kommentar
feggy Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Jeg fant forresten ut hva det var. Kyboe het visst merket. Aldri hørt om det jeg. Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Pen var den i alle fall ikke, og den var ikke i nærheten av noe jeg har sett av Rolex. Lenke til kommentar
Ninja-Fisk Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Er det mulig å få ei fin klokke for rundt 1000kr? Evt. forslag? Som skal passe til dress og sånt. Helst med "stål" lenke Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Sjekk ut Seiko 5. Der finnes det mye pene klokker til en billig penge. Lenke til kommentar
MissVereide Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Ble denne på meg i går. Kjøpet kom etter at jeg så dette og dette bildet. Fra før av, har jeg en Longines og en vintage Omega. Har selv en lignende, fra SKAGEN Denmark, bare i sølvfarge. Elsker den! Men pass på; min riper seg ganske lett opp :/ Lenke til kommentar
MissVereide Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Min lille skatt fra SKAGEN - stilrent og klassisk. Alltid safe å kjøpe klokker som ikke går ut på dato! Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) En IWC Mark XVI: Eller kanskje en Omega Speedmaster: Tusen takk! Hva med en Baume et Mercier? http://www.baume-et-mercier.com/collection-Capeland/Capeland-10002 Endret 29. mai 2011 av Christian B Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå