_dundun_ Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 (endret) Må si meg helt enig, prøver å få pappa til å kjøpe en slik sånn at jeg har noe å arve når jeg er ferdig med masteren. Kynisk? Jeg går på BI, såklart jeg er. Å være bi-utdannet og gå med billig Rolex blir faktisk for harry til at det går an. Særlig når man ikke engang har hatt råd til å kjøpe den selv. Endret 2. mai 2011 av kvasbo 3 Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Da har vi nok forskjellige syn på harry. Det å ønske seg en klokke når man avslutter en master er ikke spesielt uvanlig. 4 Lenke til kommentar
Teac Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Ny day to day klokke, Certina Rookie.. Enkel og grei med ei go kraftig skive Googla meg frem til at den er 40mm stemmer det ? eller har du liten arm? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Ser ut til at den er 40 mm ja, så han må ha veldig tynne håndledd. Ville nok sett på klokker i størrelsen 36 mm, opp mot 37 mm, men ikke større. Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Stemmer nok det ja, veldig tynn i hånden. Falt pladask for uret, derfor ble det mitt valg. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 (endret) Jeg har ikke klokken selv (men har veldig lyst på den), men jeg regner med at det ikke er så vanskelig så lenge du har verktøyene til det. Har du erfaring med å bytte reimer fra andre klokker? Om det bare er å dytte inn en spiss gjenstand i det lille festehullet til reima så skal jeg greie det Men syntes faktisk denne er finere: Marine Original polished white roman numerals Endret 2. mai 2011 av everlong 1 Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 (endret) Arabiske tall og med stor sekundviser er penest synes jeg. Angående bytting av reim: Jeg antar at det er samme prinsipp som en hel del andre klokker, blant annet Seiko som jeg har erfaring med. Det du trenger da er enspringbar-gaffel, som du må kile mellom reimen og der springbaren er festet på innsiden av klokka. Den kan altså trykkes ned, derav navnet springbar. Jeg ville ikke gjort dette uten erfaring. Det er lett å ripe opp klokken. På en Seiko til 500 kroner kan jeg risikere å få litt riper i den, men på en klokke til ti ganger den prisen ville jeg ikke gjort det uten tilstrekkelig erfaring. Du kan lese litt om bytting av reimer her. Endret 2. mai 2011 av nypis Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 (endret) Jeg vet at seamastre er omtrent like uvanlige som regn på syttende mai, men det er likevel noe med den klassiske sorte, uten alt det james bond jallet, som jeg liker Legg merke til datovinduet blant annet. En fin, symmetrisk skive og selve urkassen er skråskjært, uten at noen har kjørt en breitling og krommet hele dritten. Om den nye revisjonen atpåtil kommer med blå lume, er jeg nok solgt. Endret 3. mai 2011 av Lilac1 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Jeg liker den blå uten alt James Bond "jallet" jeg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 (endret) Dobbelpost Endret 3. mai 2011 av Slettet+oiasdf79 Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Jeg liker den blå uten alt James Bond "jallet" jeg. De fleste liker den blå. Her er et bilde av den nye modellen i begge farger: Bølgene er borte, bezelringen er av keramikk, og datovinduet har skiftet farge Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Jeg har den blå, en favoritt, absolutt! Her fra ferien i Frankrike i fjor: 1 Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Seamaster er ikke dum den, men tror nok det kommer til å ta en stund før jeg eventuelt kjøper den. Misforstå meg rett, den er ikke stygg, men det er bare så mange andre klokker på markedet som frister så mye mer. 2 Lenke til kommentar
hurts.when.IP Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Jeg sliter så sinnsykt med å velge. Lum-Tec B1 Damasko DA36 Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 (endret) Uten å ta høyde for kvalitet og pris (noe jeg ikke har peiling på) ville jeg valgt nummer to, synes den så bedre ut. Nummer en ble litt for rotete for min smak. Men selvsagt, din smak er jo mest sannsynlig ikke prikk lik min : p Endret 4. mai 2011 av DexterMorgan Lenke til kommentar
Teac Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Ser ut som to helt forskjellige klokker. Personlig vil jeg gått for nr. 2 Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Jeg synes nummer to ser ut som en lekeklokke, nummer én liker jeg ikke. Om jeg måtte kjøpe en av de ville jeg kjøpt den første. Lenke til kommentar
SolanGundersen Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Nr 2 var finest, slik jeg liker klokker, enkel og uten for mye dilldall, skulle ønske den var billigere Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Jeg sliter så sinnsykt med å velge. Lum-Tec B1 Damasko DA36 Hadde nok heller sett på en Longines, ja. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Ville også vurdert Sinn. 656 f.eks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå