Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Ok gutter, SKX007/009 og Mako er veldig ålreite greier til sitt bruk, men dere trenger kanskje ikke anbefale det til absolutt alt?

 

Se på Tissot og Certina, de har mye fint til greie priser. En anbefaling er for øvrig å kjøpe klokke med lenke, og evt bytte til skinnrem etterpå. Da har du lenka, og kan bytte til den etterhvert om du vil. En skinnrem koster et par hundre og kan/bør byttes ofte. Vil du derimot kjøpe lenke i ettertid, koster det fort noen tusen.

 

Vil du kjøpe brukt, kan du f.eks se på denne? Ser antagelig ålreit ut på en skinnrem, den?

LÅL, de eneste klåkkene som er verdt pengene er jo skx og mako, trodde alle hviste det.

 

Utenom den ekspertuttalelsen hadde det egentlig vært ok med noen andre budsjettalternativer også. Det må da finnes annet under 2000 kroner som ser fint ut. Jeg er veldig fornøyd med min fra Schmid, men jeg husker ikke hva den kostet. Var ikke veldig dyr så vidt jeg kan huske. Jeg klarer ikke å finne merket på internett ved hjelp av Google, men jeg har ikke hatt noen problemer med den, har ikke fått en eneste skramme i glasset, viser tiden, og ser fin ut. Kan slenge ut et bilde. For øvrig kjøpt hos en urmaker i Bergen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Masse budsjettalternativer der ute. Her er mine tips til beste mekaniske Seikokjøp. Jeg har også denne, utrolig fornøyd med den. Jeg kan også anbefale alt fra Steinhart Watches, en del ikke-så-originale design, men god kvalitet og fine priser. Gnomon Watches fører mange tøffe, ikke så kjente, merker som ikke er så galt priset. Stort sett veldig bra alt sammen. Ellers så har man Casios G-shock-serie og Pro Trek-serie hvis man vil ha noe digitalt, steintøft, uknuselig noe. Og dette er bare litt av det som finnes. Resten ligger på Google.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Seamaster Aqua Terra er en favoritt, mye mer diskret og elegant enn de glorete "James Bond"-modellene, minner faktisk litt om min fars gamle Seamaster fra 50-årene. Ble likevel litt usikker på de helt blå viserne, ville nok heller valgt en modell med mørke visere, eller i sølv/sort, ev litt gull.

Lenke til kommentar

Det hørtes urovekkende ut :|

Jeg går utfra at det går på garantien?

 

Bestilte på creationwatches og tror de har noe garanti. Har ikke fått sett så mye på det enda.

 

Uansett var det ikke akkurat dyr, men likevel kjipt :hrm:

 

På min Seiko fikk jeg et world-wide garantikort med, ikke noe tilsvarende med din? :hmm:

 

Seamaster Aqua Terra er en favoritt, mye mer diskret og elegant enn de glorete "James Bond"-modellene, minner faktisk litt om min fars gamle Seamaster fra 50-årene. Ble likevel litt usikker på de helt blå viserne, ville nok heller valgt en modell med mørke visere, eller i sølv/sort, ev litt gull.

 

De blå viserne er jo det som gjør klokken så fin som den er :thumbup:

Endret av Noburu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Seamaster Aqua Terra er en favoritt, mye mer diskret og elegant enn de glorete "James Bond"-modellene, minner faktisk litt om min fars gamle Seamaster fra 50-årene. Ble likevel litt usikker på de helt blå viserne, ville nok heller valgt en modell med mørke visere, eller i sølv/sort, ev litt gull.

Personlig syns jeg det er de blå viserne som gjør hele klokken. Men dette er smak og behag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Personlig syns jeg det er de blå viserne som gjør hele klokken. Men dette er smak og behag.

De blå viserne er jo det som gjør klokken så fin som den er :thumbup:

Førsteinntrykket mitt var også WOW! men etter å ha sett på den noen minutter ble jeg litt betenkt. Bra det er noen som ikke er enig! ...og forstår at det er smak og behag som avgjør valget for hver av oss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...