Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Natoreim kan sikkert være fint på noen klokker og til noen bruksområder, men jevnt over synes iallfall jeg at de ødelegger klokkene og at skinn eller lenke er uendelig mye finere.

 

Dette for eksempel? Helt jævlig reim på ei nydelig klokke. Som å sette feite felger fra Sharifs på en klassisk bil.

 

omegaraf.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Natoreimer er vel også laget av nylon, og dermed rimelig robuste med tanke på saltvann? Eller tar jeg feil?

 

Stemmer, alt seletøyet på dykkeriggen er laget av nylonstropper hvis ikke jeg tar feil. Dette holder i laaaang tid så lenge man skyller det i ferskvann etter bruk.

 

Kjøper forøvrig enn så lenge bare det billigste jeg kom over som var trykktestet ned til 10atm, og da ble det en casio til rett under hundrelappen shippet :p

Enten tar jeg strikk på den, eller så blir det en selvlaget stropp siden natostroppene er for korte (skal tross alt rundt tørrdrakt)

Endret av multisync
Lenke til kommentar

-1. :nei: Daniel Craig er det beste som har skjedd serien på lenge. Skader heller ikke at han har et godt forhold til Tom Ford heller. Dressene i Quantum of Solace er herlige!

 

Fikk et stk. spring bar tool i posten idag, men den var selvfølgelig for bred, så dro først til en urmaker. Hun prøvde også, men fikk det ikke til og sendte meg til en annen urmaker som til slutt fikk det til, så det ble til slutt skinnreim på klokka. Problemet nå er at jeg er nødt til å lage et ekstra hull. Noen som har forslag? Tenkte på å prøve en syl.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

EDIT: Daniel Craig ødela forresten James Bond.

 

+1

Ha! Nei. Mener dere virkelig at han fortsatt skal se ut som Sean Connery gjorde? For å unngå at Bond skulle fremstå som en idiot som satt fast på 60-tallet var det nødvendig med en fornyelse. Craig er stilig på en moderne måte, sånn Bond skal være.

Lenke til kommentar

Min favoritt er uten tvil Timothy Dalton, han viser Bond som en mer ekte person syntes jeg. Pierce Brosnan var dog den stiligste Bond-en.

 

Gjentar også spørsmålet mitt fra tidligere, enn litt penere klokke, pristak er 10.000, men jeg betaler ikke 10.000 for en klokke som bare er OK. Er så uheldig å ha falt totalt for Rolex Submariner, så noe i den gata kanskje. Klokken trenger ikke koste 10.000, den kan godt koste 4.000 også.

Lenke til kommentar

Min favoritt er uten tvil Timothy Dalton, han viser Bond som en mer ekte person syntes jeg. Pierce Brosnan var dog den stiligste Bond-en.

 

Gjentar også spørsmålet mitt fra tidligere, enn litt penere klokke, pristak er 10.000, men jeg betaler ikke 10.000 for en klokke som bare er OK. Er så uheldig å ha falt totalt for Rolex Submariner, så noe i den gata kanskje. Klokken trenger ikke koste 10.000, den kan godt koste 4.000 også.

 

Hva med en Archimede Pilot? Den er pen nok til å brukes med dress (så lenge man bytter rem), men kan også brukes til hverdags.

 

 

Den beste Bonden er forøvig helt klart Sean Connery, og stiligst var han også :p

Lenke til kommentar

Sean Connery og Pierce Brosnan er uten tvil de beste James Bondene. Daniel Craig er latterlig, de kunne jo like gjerne byttet navn på filmserien. Han er en slags blanding av Rambo og MacGyver. Han er jo bare sur og sint hele tiden, har ikke humor og ser ut som en russisk livvakt. Savner de vittige kommentarene.

 

Charlie Sheen hadde vært en bedre James Bond.

 

On-topic bør jeg virkelig få kjøpt meg to nye klokker i nærmeste fremtid, og ender sannsynligvis opp med en Orient Mako I eller II og en Stowa.

Endret av DandyVers
Lenke til kommentar

Han er jo bare sur og sint hele tiden, har ikke humor og ser ut som en russisk livvakt. Savner de vittige kommentarene.

 

Det er jo hele poenget. Filmene med Craig viser jo hvordan James Bond utvikler seg til å bli Bond sånn som vi kjenner ham fra tidligere filmer. Du er klar over at filmene med Craig ligger før alle de andre i tid? Altså skal Bond være yngre, mer uerfaren og selvfølgelig mer styrt av følelser. Craig passer imo perfekt til å portrettere en ung Bond som lett lar følelsene ta overhånd, akkurat som han er ment å gjøre.

 

 

Edit: Ville gått for Mako II hvis jeg var deg. Imo ser den mye bedre ut.

Endret av fkm
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...