NgZ Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Hadde ikke du lyst på en klokke du kunne bruke privat? Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 (endret) Det stemmer det? Har denna no: Så lurar rett og slett på å gå for ein 100% digital klokke til bruke i militæret/friluftsliv. Noko ala denna: http://outshop.dk/shop/suunto-ur-x-lander-3129p.html eller http://outshop.dk/shop/suunto-core-black-4770p.html Er Suunto eit bra merke som ein kan stole på at er kvalitet? Endret 27. februar 2011 av Ondskap Lenke til kommentar
nexus555 Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Gå for en rimelig Casio. Det er militæret, ikke oscar-utdelingen. Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Casio G-Shock har alt du trenger, så kan du heller kjøpe deg en penere klokke til privat bruk. Evt. har Seiko noen fine dykkerur, som du har fått anbefalt tidligere. Lenke til kommentar
mreggen Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 til bruke i militæret/friluftsliv. 1 Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Er ikke så fan av Omega selv, men synes litt eldre Seamaster-modeller er veldig pene. Og til den prisen jeg fikk den for, tenkte jeg meg ikke lenge om før jeg slo til. Hva lå den på? Veldig fin klokke Takk. Fikk den for 5000,- inkl. frakt. Med tanke på at en tilsvarende klokke koster 25000,- veiledende, vil jeg si det var en ganske ok pris. Sikker på den er ekte? Hørtes utrolig billig ut Lenke til kommentar
KKake Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Jau, da har jeg fått ordnet NATO-strap på min småkjedelige Kenneth Cole-klokke. Synes den ble en hel del bedre med den nye reima. Mer behagelig å ha på seg også. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Har en Citizen Nighthawk, og kjøpte meg en Casio Riseman her om dagen. Liker Riseman'en ganske godt, men er litt plundring med altimeteret og barometeret, må få kalibrert de. Lenke til kommentar
Noburu Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Jau, da har jeg fått ordnet NATO-strap på min småkjedelige Kenneth Cole-klokke. Synes den ble en hel del bedre med den nye reima. Mer behagelig å ha på seg også. Wow! Klokka gikk fra å være (no offence) heller kjip, til å bli kul! 1 Lenke til kommentar
KKake Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 He he, enig der ja. Gummireima var aldri noe serlig fin og noe ubehagelig å ha på seg. Med NATO-en merker jeg knapt at jeg har på meg klokka, og du verden for noen underverker den gjorde for utseendet. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Er ikke så fan av Omega selv, men synes litt eldre Seamaster-modeller er veldig pene. Og til den prisen jeg fikk den for, tenkte jeg meg ikke lenge om før jeg slo til. Hva lå den på? Veldig fin klokke Takk. Fikk den for 5000,- inkl. frakt. Med tanke på at en tilsvarende klokke koster 25000,- veiledende, vil jeg si det var en ganske ok pris. Sikker på den er ekte? Hørtes utrolig billig ut Ligger ikke nypris på rundt 15? Da er det jo ikke såååå utrolig billig for en brukt klokke. En meget god pris ville jeg heller sagt. Lenke til kommentar
OlavF Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 (endret) Er ikke så fan av Omega selv, men synes litt eldre Seamaster-modeller er veldig pene. Og til den prisen jeg fikk den for, tenkte jeg meg ikke lenge om før jeg slo til. Hva lå den på? Veldig fin klokke Takk. Fikk den for 5000,- inkl. frakt. Med tanke på at en tilsvarende klokke koster 25000,- veiledende, vil jeg si det var en ganske ok pris. Sikker på den er ekte? Hørtes utrolig billig ut Ligger ikke nypris på rundt 15? Da er det jo ikke såååå utrolig billig for en brukt klokke. En meget god pris ville jeg heller sagt. Tilsvarende i kolleksjonen som er nå er denne. 24800,- veil. og 20475,- salgspris. Den er jo noen år gammel, så 5000,- er en grei pris. På watchuseek går de for alt fra $500 til $1100, alt etter hvordan stand den er i. Endret 27. februar 2011 av OlavF Lenke til kommentar
nexus555 Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Sjekk Omega uret hos AD. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Endeleg funne klokka eg har tenkt å kjøpe! Crystal Mineral K1 glass. http://www.traserh3watches.com/seiten/P_6600_Type_6_MILG__mod-detail-id-20-sprache-en.html eller Denne er med Sappire og gummireim. http://www.traserh3watches.com/seiten/P_6504_Black_Storm_Pro__mod-detail-id-14-sprache-en.html Lenke til kommentar
OlavF Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 (endret) DIY: Pussing av lenke Jeg pusset lenken på SMP'en jeg nylig kjøpte i dag, så da tenkte jeg at jeg kunne lage en liten guide i samme slengen. Lenken skal egentlig ha børstede og polerte deler, men det så ut som noen har polert den opp uten å maskere. Slik så lenken ut. Utstyret jeg brukte. Blå poleringsklut fra Scandicshine. Standard brilleklut Led Lenser T7 Autosol Kromglans Maskeringstape Cape Cod klut 3M Slipesvamp (100, 150, 180) Jeg festet klokken på en krydderboks, og maskerte opp de forskjellige områdene. Ettersom lenken har både polerte og børstede deler, må man maskere opp disse for seg. Etter et par timer med pussing, vasket jeg den, tørket, polerte med kromglansen, vasket igjen og tørket den. Og da ble den seende slik ut: Og til slutt et WS: Endret 28. februar 2011 av OlavF 7 Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Leste det akuratt på tidssonen, trodde jeg hadde kommet feil når jeg så det her også Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Hva heter spring bar tool på norsk? Og hvor kan jeg få tak i en? Lenke til kommentar
nexus555 Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Ebay er det beste. Koster ca. 12kr inkl. frakt fra kina. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Ikke kjøp de kjipe fra Kina. Jeg var dum nok til å gjøre det, og knakk av en bit helt nederst første gang jeg brukte det, så har ikke ordentlig hakk inn der, noe som gjør det litt verre å ta av. Selvfølgelig, trenger ikke å koste 500 kroner heller, men greit å velge noe som er litt dyrere enn $2. Lenke til kommentar
nexus555 Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Jeg kjøper 5 stk om gangen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå