fkm Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Jeg tenkte jeg skulle skaffe meg en diver, men jeg er usikker på hva jeg skal gå for. Jeg tror jeg liker Orient sine best, men jeg er litt redd for at det skal fremstå som fake Rolex. Men sett bort ifra det, hvilken av disse tre liker dere best/hvilken bør jeg kjøpe? På forhånd takk! Mako II. Liker ikke bezelen på Mako. Hvis du skal ha Seiko ville jeg kjøpt SKX009. Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Jeg er enig i at Mako II er penere enn Mako. Vurderer den selv. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Ble vist en ny klokke på meg(igjen)... Vad tycks? Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Ikke min stil. 1 Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Ikke min stil. Veldig enig. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Om det er deres stil eller ikke er vel egentlig irrelevant når han spør om hva dere syns? Selv syntes jeg flere ting som ikke helt er min stil kan være pene, kule osv. Selv likte jeg ikke klokken noe særlig, hverken designet eller reima. Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) Vel, hva jeg mente var vel egentlig bare at det var vanskelig for meg å uttale meg. Men ettersom han ikke spurte meg spesifikt så kunne jeg vel egentlig bare valgt å ikke si noe. Jeg kan se for meg at noen vil like den, men om jeg skal uttale meg så liker jeg virkelig ikke reimen, og jeg liker heller ikke selve klokken noe særlig. Endret 10. februar 2011 av DandyVers Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Mesh blir veldig fort stygt i mine øyne, og ser billig ut. Kan ikke si jeg er noe fan av den, og klokken i seg selv er ikke noe praktverk. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Mesh blir veldig fort stygt i mine øyne, og ser billig ut. Kan ikke si jeg er noe fan av den, og klokken i seg selv er ikke noe praktverk. Ble litt betatt av titanium reima og carbon urskiven Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Har dere klokkeguruer tips til en semi-formell klokke? En sånn som passer til litt penere antrekk. Har for tiden bare en Citizen Aqualand, som ikke er spesielt formell. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 (endret) Jeg eier én eneste klokke som jeg bruker til hverdags og fest, nemlig denne: En Seiko Premier Kinetic Perpetual. Jeg har to spørsmål til klokkeentusiastene her: Lenken og klokkehuset viser tegn etter tidens tann; den har fått en del småriper og imperfeksjoner i årenes løp. Er dette mulig å fikse på? Polere bort, kanskje?(besvart tidligere) Jeg går og lurer på om jeg skal kjøpe meg ei klokke til; da tenker jeg kanskje en litt mer finslig en til mer formelle anledninger (eller en mindre formell en, dersom denne egentlig passer best til formelle anledninger – jeg aner virkelig ikke). Noen tips i så måte? Smertegrensa rent økonomisk sett går på rundt 10.000. Bumpetibump. Jeg hadde helt glemt at jeg hadde stilt dette spørsmålet. Endret 11. februar 2011 av henrikwl Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Jeg eier én eneste klokke som jeg bruker til hverdags og fest, nemlig denne: En Seiko Premier Kinetic Perpetual. Jeg har to spørsmål til klokkeentusiastene her: Lenken og klokkehuset viser tegn etter tidens tann; den har fått en del småriper og imperfeksjoner i årenes løp. Er dette mulig å fikse på? Polere bort, kanskje?(besvart tidligere) Jeg går og lurer på om jeg skal kjøpe meg ei klokke til; da tenker jeg kanskje en litt mer finslig en til mer formelle anledninger (eller en mindre formell en, dersom denne egentlig passer best til formelle anledninger – jeg aner virkelig ikke). Noen tips i så måte? Smertegrensa rent økonomisk sett går på rundt 10.000. Bumpetibump. Jeg hadde helt glemt at jeg hadde stilt dette spørsmålet. Ville gått for enten ett Longines eller Tag Heuer ur, men sleng gjerne på noen lapper til og invester i et quartzur fra f.eks Omega. Legger ved noen eksempel: http://www.urverket.no/longines-hydroconquest-large-automatic-black-dial-bracelet-p-6864.html http://www.urverket.no/tag-heuer-aquaracer-black-dial-bracelet-p-9906.html http://www.urverket.no/omega-seamaster-professional-blue-dial-quartz-p-2381.html Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Flotte klokker (spesielt TAG Heueren), men de er kanskje litt for like den jeg allerede har? Jeg aner som sagt ikke hvor den jeg har ligger på "penhetsskalaen" (er den for røff til dress, eller for pen til hverdags?), så jeg lurte på å lage litt bredde i repertoaret. Jeg kan ikke stort om klokker, så det er vanskelig å være spesifikk med hva jeg vil ha også. Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Jeg gjør et ganske wild-guess, men jeg renger med det er med klokker som med sko; simplere = mer formell Lenke til kommentar
fkm Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Den du har nå er en hverdagsklokke. Hvis du ikke vil bruke så mye har Christopher Ward en del fine dressklokker i god kvalitet. Har selv en C5 Malvern Automatic som jeg riktignok ikke bruker så ofte, men som jeg absolutt er fornøyd med. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Fikk en Nixon The Spencer klokke av dama til jul, hadde litt problem med den første og fikk en ny da de ikke greide å reparere den. Noen generelle gode/dårlige erfaringer med Nixon? Ser forsåvidt slik ut, for de som skulle bry seg ^^: Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Den du har nå er en hverdagsklokke. Hvis du ikke vil bruke så mye har Christopher Ward en del fine dressklokker i god kvalitet. Har selv en C5 Malvern Automatic som jeg riktignok ikke bruker så ofte, men som jeg absolutt er fornøyd med. Nice! Takker og bukker! Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Jeg ville også sjekket ut STOWA. En ting jeg i alle fall ikke ville gjort, er å kjøpe et quartzur til rundt 10k. STOWA Marine. 1 Lenke til kommentar
geil Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Jeg gjør et ganske wild-guess, men jeg renger med det er med klokker som med sko; simplere enklere = mer formell FTFY, ellers riktig- Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Var innom Askeland i Stavanger i dag og kikket litt, og kjenner han ene som jobber der. Fikk sett på en Rolex Deepsea (ref. 116660), og den er MASSIV. Skal ha rimelig store håndledd for å gå med den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå