Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror kanskje det er et alternativ. Ikke akkurat den, men samme modell, tok bare første og beste.

 

Joda, men hadde vært greit få ny reim og klokke samtidig og ikke risikere å vente mange dager ekstra pga. frakt av reim :p

 

 

Edit: Etter å ha studert bildene og brukt målebånd og extreme-edition-hardcore-math (typ prosentregning og sånnt :ph34r:) så kom jeg frem til at de må være 19mm.

Endret av multisync
Lenke til kommentar

19 mm er vel en ganske uvanlig bredde på remmer så vidt jeg vet. Sikker på at mattekunnskapene dine er korrekte? :p

 

Edit: Er det nato du skal ha? I så fall er det jo bare å kjøpe 18mm uansett, for det er jo bare spezz om remmen er litt smal. Når James Bond bruker for smal nato kan vel vi andre gjøre det og :p

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Seiko har 19mm mellom lugsene på mange av Seiko 5 modellene. Men, de fleste remmer på 20mm vil passe. :)

 

Stemmer det. Min SNXS77 har 19mm og jeg bruker 20mm rem på den. Går kjempefint det. Min andre Seiko 5 (SNK793) har 18mm mellom lugsene.

 

Edit:

 

Her er forresten en annen Seiko 5 jeg hadde tidligere. Modell SNK795 med svart urskive og mørkebrun skinnrem:

 

img2668vi.jpg

img2666p.jpg

img2667.jpg

Endret av Ruben1987
Lenke til kommentar

Perosnlig synes jeg den Jaegeren var litt styggkul, og har full forståelse for at den blir litt mye for enkelte.

 

Hvorfor i all verden solgte du den?

Solgte den pga skulle ha en annen klokke, fikk EWA'en i en byttehandel, beholdte den pga det var en LE utgave for Valentino Rossi samt den var rå på håndledet fikk mye positiv tilbakemeldinger på Bjerke sin JLC event med Aston Martin der var det så mye snacks at jeg nesten gikk på en klokke smell til :p

Er klokke selger ikke samler så må prøve holde meg unna det å beholde for mange,hehe.

 

 

 

Har en fra Scatola :)

Ok? Du skjønner det, at en Patek 2499 har et manuelt verk som må håndtrekkes. Å sette et slikt ur i en tradisjonell winder vil utelukkende resultere i at klokka får svingt seg litt, fjæra vil likevel tømmes nokså fort. Det finnes spesialløsninger for å trekke manuelle ur automatisk, bl.a har Orbita en løsning som kalles Sempre, men jeg har hørt at mikrokontrolleren som beregner økningen i moment når fjæra nærmer seg maks ikke er/var helt patent i begynnelsen, slik at det er/var en viss skepsis til slike løsninger blant samlere.

 

Det at du påstår at du har en Patek 2499 i winder gjør at jeg fortsatt betviler sannhetsgehalten i eierskapet......

 

Da er vi to..

Endret av Dani46
Lenke til kommentar

Hvor vanskelig er det å bytte rem selv? Regner med at det går nokså greit, men jeg er særdeles dårlig på å fikse på små ting.

 

Det er ikke så veldig vanskelig. Jeg bruker noen små instrumentskrutrekkere når jeg skifter remmer/lenker. Slik som disse:

 

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=134440895

 

306427A_2009-07-06_100835_652.jpg

 

Ville ikke brukt de på bildet på eks en Big pilot til 50k.

 

Men kan funke brukte selv den ene, lagde et lite kut midt på så den fikk et bedre feste på selve stangen som går gjennom reimen.

Lenke til kommentar

Ville ikke brukt de på bildet på eks en Big pilot til 50k.

 

Men kan funke brukte selv den ene, lagde et lite kut midt på så den fikk et bedre feste på selve stangen som går gjennom reimen.

 

Men på en Seiko til under tusenlappen er ikke noen små riper på baksiden så farlig :)

 

Jeg har faktisk ikke hatt problemer med å bruke bittesmå skrutrekkere når jeg bytter mellom lenker/remmer. Bruker bare de 2 minste skrutrekkerne for å få tak i kantene rundt springbarene og så dytter jeg dem inn slik at de løsner. Enkelt og greit.

Endret av Ruben1987
Lenke til kommentar

Ville ikke brukt de på bildet på eks en Big pilot til 50k.

 

Men kan funke brukte selv den ene, lagde et lite kut midt på så den fikk et bedre feste på selve stangen som går gjennom reimen.

 

Men på en Seiko til under tusenlappen er ikke noen små riper på baksiden så farlig :)

 

Jeg har faktisk ikke hatt problemer med å bruke bittesmå skrutrekkere når jeg bytter mellom lenker/remmer. Bruker bare de 2 minste skrutrekkerne for å få tak i kantene rundt springbarene og så dytter jeg dem inn slik at de løsner. Enkelt og greit.

 

sant, når den koster en tusen lapp går det "greit" om man mister taket å lager en god ripe men er jo kjipt uansett pris, har stor glede av mange klokker til den prisen kjøpte nettopp en ganske kul Casio G-Shock til under 1k får den vel om 3-4dager :)

Endret av Dani46
Lenke til kommentar

 

Solgte den pga skulle ha en annen klokke, fikk EWA'en i en byttehandel, beholdte den pga det var en LE utgave for Valentino Rossi samt den var rå på håndledet fikk mye positiv tilbakemeldinger på Bjerke sin JLC event med Aston Martin der var det så mye snacks at jeg nesten gikk på en klokke smell til :p

Er klokke selger ikke samler så må prøve holde meg unna det å beholde for mange,hehe.

 

 

Ok, liker å eie ting jeg. Så ville ikke solgt en klokke når jeg først har kjøpt den :)

Lenke til kommentar

 

Solgte den pga skulle ha en annen klokke, fikk EWA'en i en byttehandel, beholdte den pga det var en LE utgave for Valentino Rossi samt den var rå på håndledet fikk mye positiv tilbakemeldinger på Bjerke sin JLC event med Aston Martin der var det så mye snacks at jeg nesten gikk på en klokke smell til :p

Er klokke selger ikke samler så må prøve holde meg unna det å beholde for mange,hehe.

 

 

Ok, liker å eie ting jeg. Så ville ikke solgt en klokke når jeg først har kjøpt den :)

Når klokker begynner nærme seg 100000 pr klokke må man prioritere, om man da ikke er stein rik og kan ha så mange man vil..

Lenke til kommentar

Så er det bare å få kjøpt klokken. Ble plutselig flere interessert på eBay, så lurer på om jeg skal ta det fra Amazon.

 

Denne selgeren er et firma som lister opp samme modell på nytt hele tiden. Jeg sjekket completed listings, og han har solgt akkurat samme klokken 2 ganger forrige uke.

 

De gikk for 33 og 35 USD:

 

http://completed.shop.ebay.com/pokemonyu/m.html?_nkw=snxs77*&rt=nc&LH_Complete=1&_fln=1&_sop=1&_trksid=p3911.c0.m283&_rdc=1

Endret av Ruben1987
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...