Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Edit: jeg måtte bare poste denne:

 

dolce-and-gabbana-DW0197_MED.jpg

 

Øynene mine begynte å blø, og håret falt av. :cry:

 

Du er kjent med påfuglteorien? ;)

Bruker du et plagg eller tilbehør som ser sykt nok ut vil flere jenter ta kontakt med deg fordi "alle" vil ha en icebreaker, som i dette tilfellet er "hvor fikk du tak i den forjævlige klokka?"

 

Haha, finnes det folk som faktisk tror på det der "The Game" søppelet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan VELDIG lite om klokker. Jeg kan faktisk ingen ting om de, utenom at de viser tiden.

 

Jeg har et spørsmål angående klokker, og da lurer jeg på hvordan en klokke kan koste rundt 400000 kroner. Er de laget i ren diamant med platina visere eller lignende?

 

Utenom det lurer jeg på hva som er en grei klokke å starte med. Jeg er bare 17 år, selv om det ikke har så mye med saken å gjøre, så jeg har ikke lyst å bruke enorme summer på en klokke. Egentlig hadde det vært greit med en som ser fin ut, og utenom det ikke har en eneste funksjon utenom muligens å vise tiden forholdsvis korrekt.

Lenke til kommentar

Det er klart at noen klokker er dyre pga at de kledd med diamanter og annet dritt, men ellers kommer bl.a prisen av ekstremt kompliserte urvert som tar voldsomt med tid å konstruere, naturligvis bruk av edle metaller og antageligvis også en ekslusivitetsfaktor.

 

Om du er ute etter noe som ser pent ut og viser tiden finnes det pene ur med quartzverk til en billig penge.

Lenke til kommentar

Det var jo bare verdens mest rotete Jaeger-klokke!

Ja da skjønner du nok ikke helt klokker, ALDRI hørt en slik kommentar på denne klokken før..Selvsagt kan du ha din egen mening :thumbup:

 

Nå samler jeg på klokker, så jeg tror jeg kan hvertfall like mye som deg. Det har ingenting med hva jeg synes om klokken.

Lenke til kommentar

Det var jo bare verdens mest rotete Jaeger-klokke!

Ja da skjønner du nok ikke helt klokker, ALDRI hørt en slik kommentar på denne klokken før..Selvsagt kan du ha din egen mening :thumbup:

 

Nå samler jeg på klokker, så jeg tror jeg kan hvertfall like mye som deg. Det har ingenting med hva jeg synes om klokken.

Hva samler du på base modellene til panerai :p

Har eid alt fra offshores til IWC BP, og ingen har fått like mye positive tilbakemeldinger som EWA'en fra JLC..

 

Men som sagt alle har forskjellig meninger :) og godt er det..

 

Hva slags klokker har du hvis jeg kan spørre?

Lenke til kommentar

-2499 Patek Philippe Perpetual Calendar Chronograph som jeg fikk av min oldefar.

-Louis Vuitton Tambour Tourbillon

-Frederique Constant Classic Automatic

-En Rolex Datejust fra 48, som jeg fikk av pappa, som han fikk av bestefar.

-En Jaeger-LeCoultre fra 1948

 

Og litt annet godteri, men ikke så stor.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Men, det er jo nettop det det er. En personlig mening og hva er så galt med det? Om han ikke liker klokken så sier jo det ingenting om hvor mye peiling han har på klokker. Jeg føler selv jeg kan ganske mye etterhvert, men det er mye fra for eksempel Breitling jeg ikke liker. Men, jeg ser ingenting galt i det. :)

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at det er noe galt med personlige meninger, men om du hadde lest sitatet ville du sett at CB sa at det ikke var en personlig mening. Hvis det ikke er en personlig mening mener han jo at det er fakta, men det er det jo heller ikke, ettersom det finnes flere Jaegere som er mer rotete enn klokken det snakkes om her.

 

Edit: Forøvrig er jeg selvfølgelig enig i at personlige meninger selvfølgelig ikke har sammenheng med kunnskap, og jeg vet selv at CB kan mye om klokker. Poenget var som sagt bare det at han selv sa at det ikke var en personlig mening.

Endret av fkm
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Jeg tolker det han skriver slik: hvor mye han kan om klokker har ikke noe med å gjøre hva han mener om klokken. :)

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar

-2499 Patek Philippe Perpetual Calendar Chronograph som jeg fikk av min oldefar.

-Louis Vuitton Tambour Tourbillon

-Frederique Constant Classic Automatic

-En Rolex Datejust fra 48, som jeg fikk av pappa, som han fikk av bestefar.

-En Jaeger-LeCoultre fra 1948

 

Og litt annet godteri, men ikke så stor.

Og du uttaler deg om EWA som rotete? damn, nå må jeg nesten le.

 

 

 

Men, det er jo nettop det det er. En personlig mening og hva er så galt med det? Om han ikke liker klokken så sier jo det ingenting om hvor mye peiling han har på klokker. Jeg føler selv jeg kan ganske mye etterhvert, men det er mye fra for eksempel Breitling jeg ikke liker. Men, jeg ser ingenting galt i det. :)

Han uttalte seg på vegne av flertall virket det som ut ifra posten hans, ellers hadde jeg bare ikke brydd meg om kommentaren. :)

 

 

Jeg sier ikke at det er noe galt med personlige meninger, men om du hadde lest sitatet ville du sett at CB sa at det ikke var en personlig mening. Hvis det ikke er en personlig mening mener han jo at det er fakta, men det er det jo heller ikke, ettersom det finnes flere Jaegere som er mer rotete enn klokken det snakkes om her.

 

Edit: Forøvrig er jeg selvfølgelig enig i at personlige meninger selvfølgelig ikke har sammenheng med kunnskap, og jeg vet selv at CB kan mye om klokker. Poenget var som sagt bare det at han selv sa at det ikke var en personlig mening.

 

Jupp.

Lenke til kommentar
Det har ingenting med hva jeg synes om klokken.

 

Det ER jo ikke verdens mest rotete Jaeger på noen som helst måte, så hva annet enn personlig mening det kan være? I forhold til noen av AMVOXene er den jo nesten clean.

 

Jager er jo også kjent for "litt" kompliserte urverk dermed vil det også finnes en del "stæsj" på skiven og gjerne også i urverket.

Lenke til kommentar

-2499 Patek Philippe Perpetual Calendar Chronograph som jeg fikk av min oldefar.

-Louis Vuitton Tambour Tourbillon

-Frederique Constant Classic Automatic

-En Rolex Datejust fra 48, som jeg fikk av pappa, som han fikk av bestefar.

-En Jaeger-LeCoultre fra 1948

 

Og litt annet godteri, men ikke så stor.

Og du uttaler deg om EWA som rotete? damn, nå må jeg nesten le.

 

 

Den eneste klokken jeg mener er rotete av de jeg har, er tourbillon fra Louis Vuitton, som jeg forsåvidt selv også synes er rotete. Så, ja, jeg mener den er rotete.

 

"Nå samler jeg på klokker, så jeg tror jeg kan hvertfall like mye som deg. Det har ingenting med hva jeg synes om klokken."

 

Der utelukker jeg vel at det ikke er kunnskap, men personlig mening?

Lenke til kommentar

Ikke en spesielt rotete klokke spør du meg. Men det er MIN mening.

 

Rotete, helt enig. /flau

 

Veldig enkel og fin, spør du meg.

 

Rolex datejust er ganske enkel og grei, og Jaeger-klokken er veldig simpel

Vet du hva jeg tror? At du lyver på deg hele eller deler av denne samlingen din. Du har såvidt jeg kan skjønne (har ikke fulgt med på denne tråden mer enn et par år) aldri lagt ut noen egne bilder av noen av disse superklokkene. Du bruker "stock photos" fra nettet hver eneste gang. Det bør da vel ikke være noe problem for en ressurssterk og oppegående fyr som deg å ta et par bilder med et digitalkamera og legge ut?

 

Grunnen til at jeg betviler i alle fall deler av denne samlingen din er at ref. 2499 fra Patek er en av verdens mest etterspurte ur for samlere, og de pleier å gå for >$1000000 når de en sjelden gang dukker opp på auksjoner. Det er vel estimert at det ikke finnes mer enn noen få tusen av disse i hele verden.

 

Det er klart - jeg kan ta feil. Du kan ha hatt en søkkrik oldefar med meget god smak og internasjonale urpreferanser, og jeg vil da legge meg langflat i grusen og tigge om tilgivelse for dette overtrampet. Men inntil jeg ser noe som gir påstandene litt mer liv det tror jeg bare du er en guttunge som er litt stor i kjeften og har i overkant livlig fantasi.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...