Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+987123897

Benjamin: 58mm er STORT. Ville hørt med en klokkeforhandler (eller kanskje det er hos klesbutikker du får dieselklokker). Generelt sett ser klokkefantaster ned på klokker fra klesmerker, men dersom du liker designet, og ikke er så interessert i kvalitet og innmat, så er det bare å gå for den.

Lenke til kommentar

For å bygge på det fkm skriver, så er den for det første langt fra pen. Skjønt jeg kan være med på at det i noen grad er en smakssak.

 

For det andre pleier "moteklokker" av den typen å være av en, generøst sagt, middelmådig kvalitet. Du betaler i de fleste tilfeller en skyhøy premium for merkevaren.

 

edit: som silkepinne skriver er 58mm stort. Denne er 52 mm:

 

post-39078-1283444484,7935_thumb.jpg

Endret av geil
Lenke til kommentar

Grattis! Har hatt planer om nøyaktig den samme leenge, men ikke fått ut fingern.

 

Det vil da bli klokke nummer 3 uten metallinrammede markører, noe som er en av de absolutt største grunnene til at jeg liker/foretrekker vintage (også nye klokker som ennå holder fast ved dette).

 

Nåværende:

 

- Rolex Submariner 16800

 

- Omega Seamaster Pro (kjøpte denne ny bevisst av gamlemodellen, da den nye med metallinnrammede markører var i butikken)

 

Planlagte:

 

1) Seiko SKX009K1

 

2) Omega Seamaster Pro (Sort)/ eller GMT

 

3) Rolex GMT Pepsi (før 1982) vil koste litt, så den er derfor prioritert litt ned

Endret av JLord
Lenke til kommentar

Vurderer en klokke av Christopher Ward, noen med erfaringer?

 

Jeg har en. Fin den...

 

Kjøpte du den gjennom nettet, eller er det en forretning i Norge som fører dem? Falt litt for C5 Malvern Quartz - Brown. Har du noe lignende? Og det står at det er "alligator upgrade available" på det første bildet, er det der vist frem den mulige alligator-reimen, og hvis ja, hvordan ser den medfølgende reimen ut?

 

Ble mye spørsmål, men setter stor pris på all hjelp. :)

Lenke til kommentar

Vurderer en klokke av Christopher Ward, noen med erfaringer?

 

Jeg har en. Fin den...

 

Kjøpte du den gjennom nettet, eller er det en forretning i Norge som fører dem? Falt litt for C5 Malvern Quartz - Brown. Har du noe lignende? Og det står at det er "alligator upgrade available" på det første bildet, er det der vist frem den mulige alligator-reimen, og hvis ja, hvordan ser den medfølgende reimen ut?

 

Ble mye spørsmål, men setter stor pris på all hjelp. :)

 

Man får bare kjøpt den på nettsiden. Jeg har C5 Malvern Automatic, og jeg ville heller kjøpt den enn quartzen.

Lenke til kommentar

Hvorfor vil du anbefale automatic i stedet for quartz? Som jeg kan se er quartz overlegent, men er det sjarmen? Hvor lenge kan den ligge før den går tom stopper, og da er det vel en måte å dra den opp på siden? Som de fleste kan merke har jeg liten peiling på automatiske klokker.

 

Hvilken farge har du på din, fkm? Er litt usikker på om jeg skal velge C5SWT eller C5SST, noen formening om hvilken som ser penest ut? Og igjen, hvordan var den medfølgende reimen? Er det den som ar avbildet på hovedbilde?

 

 

:innocent:

Endret av ProXhimo
Lenke til kommentar

Hvorfor vil du anbefale automatic i stedet for quartz? Som jeg kan se er quartz overlegent, men er det sjarmen? Hvor lenge kan den ligge før den går tom stopper, og da er det vel en måte å dra den opp på siden? Som de fleste kan merke har jeg liten peiling på automatiske klokker.

 

Hvilken farge har du på din, fkm? Er litt usikker på om jeg skal velge C5SWT eller C5SST, noen formening om hvilken som ser penest ut? Og igjen, hvordan var den medfølgende reimen? Er det den som ar avbildet på hovedbilde?

 

 

:innocent:

 

 

 

Quartz er "bedre", men det er ikke skikkelige klokker. De fleste automatiske har 40 timers driftsreserve, og kan trekkes opp manuelt i tillegg. I virkeligheten er det ikke noe problem å holde dem gående (før du får fler, iallfall).

Lenke til kommentar

Hvorfor vil du anbefale automatic i stedet for quartz? Som jeg kan se er quartz overlegent, men er det sjarmen? Hvor lenge kan den ligge før den går tom stopper, og da er det vel en måte å dra den opp på siden? Som de fleste kan merke har jeg liten peiling på automatiske klokker.

 

Hvilken farge har du på din, fkm? Er litt usikker på om jeg skal velge C5SWT eller C5SST, noen formening om hvilken som ser penest ut? Og igjen, hvordan var den medfølgende reimen? Er det den som ar avbildet på hovedbilde?

 

 

:innocent:

 

Jeg har denne. Er ikke akkurat den jeg syns er penest, men jeg trengte en klokke med den fargekombinasjonen. Reimen er bra den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...