Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv om jeg er rolex-fan, så falt hverken gull gmt'en eller sub'en helt i smak.

 

Mest pga de såkalte "nipple" markørene som disse modellene i gull ble produsert med i en veldig begrenset periode på 70-tallet. Synes de ser forferdelig ut og gir altfor fort assosiasjoner til markører man ofte finner på et flertall fakes.

 

Urene forøvrig er jo selvsagt fine, men av gull gmt hadde jeg foretrukket en nyere type dvs. GMT Master II Gold(bildet). Når det er sagt synes jeg som flere andre at gullklokker av de kalibrene her fort fremstår som litt harry om man ikke er kjent for å ha god råd, millionær, filmstjerne etc.

post-142684-1286720632,5965_thumb.png

Lenke til kommentar

Hei, fikk en Omega Seamaster De Ville av faren min her om dagen, siden han ikke har brukt den på år og dag, eller har planer om å bruke den. Greia er at den mangler reim, samt at den ikke fungerer/går. Glasset er også skittent og ripete.

Hva synes dere om klokka? Og er det noen som tør å antyde en pris på hva det vil koste å reparere den? vet det kommer helt an på hva som er galt, men ta worst case scenario uten at jeg må kjøpe ny, hva vil det koste?

Takk for svar :)

OmegaSeamasterDevilleMidSizes.JPG

Lenke til kommentar

Kommer vell ganske mye ann på hva som er galt, hva prisen blir for å rette nettopp feilen.

 

Men jeg vil tro at de fleste seriøse urmakere ikke vil reparere den klokka uten å ytre et sterkt ønske om overhalning. Ettersom dette alene kan være grunnen til at uret står stille, tatt i betrakning at det ikke er brukt på år og dag.

 

Overhalning av Rolex ligger ihvertfall i området 4500, hva det er for omega vil jeg ikke gjette for mye om, men ville vell tro det ikke var såå langt unna?

Endret av JLord
Lenke til kommentar

Og ang. Rolex og stil vil jeg si som Jeremy Clarkson; "the only thing worse than having a fake Rolex is having a real one".

 

Haha, det der er det verste jeg har hørt :!:

 

For min del ser jeg helt klart hva han mener, men det kommer jo litt an på personen som bærer den. Selv en gull-Rolex kan være allright om den bæres av rett person. Hvem som er rett person kan vel samtidig diskuteres ;)

Lenke til kommentar

Hei, fikk en Omega Seamaster De Ville av faren min her om dagen, siden han ikke har brukt den på år og dag, eller har planer om å bruke den. Greia er at den mangler reim, samt at den ikke fungerer/går. Glasset er også skittent og ripete.

Hva synes dere om klokka? Og er det noen som tør å antyde en pris på hva det vil koste å reparere den? vet det kommer helt an på hva som er galt, men ta worst case scenario uten at jeg må kjøpe ny, hva vil det koste?

Takk for svar :)

OmegaSeamasterDevilleMidSizes.JPG

 

Pent! Rem er enkelt å bestille fra nett, kanskje helst en svart eller brun skinnrem passer.

 

PS: Helt sikker på at den er gåen? De Ville har et automatisk urverk som drives av bevegelse for å spenne opp fjæren i klokken. Ingen bevegelse = klokken stopper.

 

Du kan prøve å spenne fjæren med kronen, evnt bevege på´n. :)

 

Uansett så er det anbefalt å ta med klokken på en overhaling. Mener å huske at det stod 2200,- på Omega sine nettsider, men skal ikke si noe sikkert.

Endret av flogieboogie
Lenke til kommentar

Ahh, Takk for svar :)! da skal jeg prøve å få den til å fungere. Hadde på forhånd bestemt meg for å bruke brun reim siden jeg tror det blir best. Jeg vet ikke hvor mye en slik klokke er verdt hvis man skal kjøpe en ny en, men regner med at 2200 er en relativt grei pris å betale.

Lenke til kommentar

Hvilke nettbutikker anbefales til kjøp av klokke. Er på jakt etter en Seiko 5 (http://www.creationwatches.com/products/seiko-diver-s-60/seiko-automatic-divers-23-jewels-100m-watch-snzf15k1-snzf15k-1899.html), men CreationWatches er utsolgt. Så derfor lurer jeg på om noen andre vet om gode sider til å finne denne.

 

Takk.

Gjør gjerne som svaret over og bruk chronograph.com, men ikke kjøp Seiko 5 om du vil ha en slik klokke. Kjøp heller SKX009, den er nok antagelig litt dyrere, men har veldig mye bedre kvalitet i tillegg til at den er fullverdig ISO-dykker.

 

Med gummirem

 

Jubilee-lenke

 

Det ligger en under Kjøp og salg på tidssonen.no også.

Endret av orjanr
Lenke til kommentar

Så chronograph.com kan jeg altså stole på?

Var ikke noen nevneverdig forskjell i pris eller utseende på de to.

Chronograph.com er viden kjent for å være en av de mest pålitelige nettbutikkene som finnes for Seiko. Søk gjerne litt rundt på tidssonen.no også, der finner du masse folk som skryter av dem og servicen deres.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...