Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den Rolexen som ble postet var noe av det verste jeg har sett! Hehe...

FØr jeg begynte å samle på dyre klokker selv hadde jeg samme oppfatning av Rolex, som et flashy klokkemerke gamle mennesker og nyrike kjøpte for å vise frem at de hadde en Rolex. Men jeg må si at jeg har fått ny respekt for Rolex etter at jeg bgynte å virkelig interessere meg for klokker.

Men jeg hadde ikke tatt i en gull-Rolex med en ildtang en gang!

Lenke til kommentar

Åsen fungerer det med klokker og tynne håndledd egentlig? Har veldig tynne håndledd, ca 15-16 cm rundt. Er det noe jeg burde tenke på før jeg går til innkjøp av en klokke isåfall?

 

Har syltynnt håndledd selv. Passer på å bare kjøpe klokker med lærreimer (fordi du kan lage egne hull i den). Det er også viktig å ikke kjøpe for store ur. Det ser veldig rart ut.

Lenke til kommentar

Takk :) Skal se å få prøvd noen ur i løpet av neste uke.

 

Hvordan er prisforskjellen i forhold til nett og norske butikker? Er det slik at man blir robbet hvis man kjøper en klokke hos norsk forhandler? (føler at det er sånn med mange andre ting)

 

 

Kommer helt an på hva slags klokke du skal ha det. Selv foretrekker ejg å kjøpe klokker hos autoriserte forhandlere siden det er noe jeg legger en del penger i.

Lenke til kommentar

Takk :) Skal se å få prøvd noen ur i løpet av neste uke.

 

Hvordan er prisforskjellen i forhold til nett og norske butikker? Er det slik at man blir robbet hvis man kjøper en klokke hos norsk forhandler? (føler at det er sånn med mange andre ting)

 

Kjøp gjennom forhandler eller en antikkbutikk (som har eksistert i mange år). Ikke kjøp på nett med mindre du har mye kunnskap innen ur. Mye fake ute å går.....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Ingen problemer å handle på nett. Gjelder bare å handle hos riktige butikker.

 

MM2: Du nevner her oppe at du har lyst på SKX009? Vel, mekanisk Seiko er det lite marked for i Norge, dermed finnes det så vidt jeg vet ingen forhandlere av disse her til lands. Derfor må du nok ty til utlandet. Jeg kjøpte min SKX007 hos Chronograph og har bare positivt å si.

 

http://www.chronograph.com/store/mli_viewItem.asp?idproduct=2853

Lenke til kommentar

MM2: Du nevner her oppe at du har lyst på SKX009? Vel, mekanisk Seiko er det lite marked for i Norge, dermed finnes det så vidt jeg vet ingen forhandlere av disse her til lands. Derfor må du nok ty til utlandet. Jeg kjøpte min SKX007 hos Chronograph og har bare positivt å si.

 

http://www.chronograph.com/store/mli_viewItem.asp?idproduct=2853

 

Det var da en voldsom pris.

 

Amazon selger/videreselger det meste av seiko til veldig fornuftige priser: http://www.amazon.com/Seiko-SKX009K2-Divers-Automatic-Watch/dp/B000OP1M6M/ref=sr_1_2?s=gateway&ie=UTF8&qid=1285453832&sr=8-2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...