Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tah Heuer/Rolex og andre dyre merker er vel ikke en klokke man kjøper hvis man kun er opptatt av det du sier der...

 

En klokke til 2.000,- er lett å få tak i når man ser på typiske "designer" merker som Police/Dolge Gabbana etc. Dette er klokker som ser veldig bra ut, men nesten ingen av dem er feks. vanntette og ett fåtall av dem har safir/diamant glass. Vertfall til rundt 2.000,-

 

De dyre klokkene bruker ofte dyrere teknologi som gjør at klokken genererer kraft ved hjelp av bevegelser. Dermed så trenger ikke slike klokker batteri...

 

Skal man feks. ha ett Chronograph ur som man slipper å stille inn datoen manuelt flere ganger i året så er dette også noe som stort sett mangler i billige klokker.

 

En Police klokke til 1000,- - 2000,- så får man en stilig klokke som bruker batteridrift. Ikke noe stort mer. Glasset blir fort ripete og man kan heller ikke bade med dem.

 

Har snakket med flere urmakere og skal man feks. dusje med en klokke bør den være vanntett til minimum 100m. Når man dusjer med en klokke så står vannspruten i noen tillfeller rett på vitale deler og dette kan medføre at noe kan gå galt.

 

Nå skal man jo ikke svelge alt for god fisk det som blir sagt av en forhandler som muligens vil selge deg den dyreste klokken, men jeg har snakket med fem urmakere og alle sier det samme...

 

Noen kjøper en Skoda som er en betydelig rimeligere bil enn en BMW. Skodaen gjør den samme nytten... men BMW'en gjør det på en litt bedre måte...

 

Man betaler gjerne for merket og klokke er jo for mange en mote. En Tag Heuer/Rolex etc. er ikke noe den vanlige mannen i gata kjøper for å sjekke tiden. Enten så må man ha råd til å cashe ut til en slik klokke, eller så må man være en hardbarke klokkeentusiast.

 

Jeg er nok ikke noen entusiast, men kommer nok til å kjøpe meg en klokke i nærmeste fremtid, men jeg er ikke villig til å gi mer enn maks 20.000,- og for den summen får man en skikkelig god klokke.

Ifg. urmakerene jeg har snakket med så bør man opp i rundt 10.000,- for en skikkelig kvalitetsklokke. For entusiaster så er klokker til rundt 2.000,- bare leketøy med billig innmat...

 

Personlig har jeg ikke sansen for såkalte design-merker som Police etc. da det her legges mest vekt på design. Jeg vil ha en klokke som har designet med seg/er vanntett/chronograph/dato man slipper å stille samt at jeg vil ha en klokke som fremstår som litt eksklusiv og som passer til det jeg har på meg til enhver tid...

Lenke til kommentar

Lurer på å kjøpe meg ny klokke og trenger hjelp fra folk som kan dette mye bedre enn meg. Jeg MÅ ha digital klokke ellers bommer jeg på tida. Jada, man bør lære seg analog klokke i sen 20-årsalder, men når Tag Heuer har en Aquaracer Chronotimer så er valget enkelt. Det jeg lurer på er, urverket.no skal ha 10.875kr eks. mva for den med gummilenke og på amazon.com selges den for $995. Det er nesten halve prisen.

TAG Heuer Aquaracer Chronograph på Urverket.no og på amazon.com

 

Jeg anser jo amazon.com som store og seriøse og mistenker dem ikke for å selge uekte varer, men synes prisforskjellen er veldig stor. Er det virkelig så mye å spare på å kjøpe klokka i USA kontra hos urmaker i Norge?

 

Er garantien til TAG Heuer internasjonal eller må jeg sende den tilbake til USA om det skulle skje noe med den?

 

Noen som har en formening om jeg burde ha stållenke eller gummilenke? Hvordan justerer man stållenka forresten? Sikkert et dumt spørsmål, men jeg fyrer løs likevel :p

Lenke til kommentar

Lurer på å kjøpe meg ny klokke og trenger hjelp fra folk som kan dette mye bedre enn meg. Jeg MÅ ha digital klokke ellers bommer jeg på tida. Jada, man bør lære seg analog klokke i sen 20-årsalder, men når Tag Heuer har en Aquaracer Chronotimer så er valget enkelt. Det jeg lurer på er, urverket.no skal ha 10.875kr eks. mva for den med gummilenke og på amazon.com selges den for $995. Det er nesten halve prisen.

TAG Heuer Aquaracer Chronograph på Urverket.no og på amazon.com

 

Jeg anser jo amazon.com som store og seriøse og mistenker dem ikke for å selge uekte varer, men synes prisforskjellen er veldig stor. Er det virkelig så mye å spare på å kjøpe klokka i USA kontra hos urmaker i Norge?

 

Er garantien til TAG Heuer internasjonal eller må jeg sende den tilbake til USA om det skulle skje noe med den?

 

Noen som har en formening om jeg burde ha stållenke eller gummilenke? Hvordan justerer man stållenka forresten? Sikkert et dumt spørsmål, men jeg fyrer løs likevel :p

Det er ekstremt stor forskjell på å handle klokke her og i utlandet, og i de fleste tilfeller får du klokkene til under halv pris.

 

Tag Heuer har en to års internasjonal garanti.

 

Kjøp stållenke, helt klart det som ser best ut. Hvis du vil forandre kan du kjøpe ekstra skinn eller gummireim og bytte den. For å justere stållenken fjerner du bare leddene i lenken. For finjustering finnes det fire hull i låsen med en fjærbelastet lås som du kan trykke inn for å justere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det er ekstremt stor forskjell på å handle klokke her og i utlandet, og i de fleste tilfeller får du klokkene til under halv pris.

 

Tag Heuer har en to års internasjonal garanti.

 

Kjøp stållenke, helt klart det som ser best ut. Hvis du vil forandre kan du kjøpe ekstra skinn eller gummireim og bytte den. For å justere stållenken fjerner du bare leddene i lenken. For finjustering finnes det fire hull i låsen med en fjærbelastet lås som du kan trykke inn for å justere.

Tusen takk for et veldig godt svar!

 

Da har jeg bestilt meg en Aquaracer Chronotimer med stållenke fra amazon.com og kan etter 13 år pensjonere min Timex Data-Link :) hehe

Lenke til kommentar

Det er vanlig med tre posisjoner for kronen, inne, halvveis ute og helt ute, halvveis ute stiller dato og helt ute stiller klokka (eller eventuelt omvendt), så prøv det. Eventuelt er det noen hvor du stiller klokka ved å skru kronen den ene veien og datoen ved å skru andre vei.

 

Takk, det funka :). Tenkte på det, men jeg turde ikke å ta i for å få den videre fra dato. Men tanga fiksa det ;)

Lenke til kommentar

Fikk klokka mi i dag, men greier ikke stille den :p

 

Her er noen bilder av den:

 

*snipp*

 

Når jeg drar ut knappen på siden, så får jeg bare endret datoen.

 

Klokken er av merket Fuyate.

 

Noen som vet? :)

 

 

Nice klokke! Jeg digger skeleton klokker, men hvor mye kostet den? og er den nøyaktig osv?

Lenke til kommentar

Jeg har en Jacques Lemans Geneve G-188 som jeg har klart å ødelegge (dro ut stangen som satt fast til hjulet som blir benyttet til å stille tiden/dato, når jeg satt den inn igjen gikk den ikke).

 

Noen som vet hvor i Norge jeg kan få fikset dette? Noen som vet om noen som selger Jacques Lemans?

Endret av Jacques von Horn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...