Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så hvis jeg har en klokke på 44, kan det faktisk gå, siden det er en dykkerklokke? Ikke særs store håndledd eller ellers i kroppen, men rundt middels høy og greit trena. Hva sier dere?

 

Vil tro den vil se stor ut, men det vil nok funke. Ser mange ungdommer kjøper svære blingklokker som ikke helt passer, det burde du helt klart unngå.

Lenke til kommentar

Hvordan er Invicta som klokkemerke? Trenger en klokke til jobben. Regner med den vil få seg en del skraper, etc(jobber som elektriker). Vil derfor ikke ha en altfor dyr, men slik at den ser helt OK ut.

 

Har sett på f.eks denne

 

Den er grei den, men jeg ville valgt en klokke som man lett kan se tiden på. Altså at skiven er mørk og viserne lyse eller omvendt. På klokken du linker til er både skive og visere lyse = tar tid å se tiden :)

Lenke til kommentar

Har sett en stund på ny klokke til meg selv, og har kommet såpass langt at jeg har bestemt meg for et par merker som leverer ett design jeg liker...

 

Det ene er Tag Heur og det andre er Seiko.

 

Sef. er de klokkene jeg liker best designmessig dyrere enn mitt anslåtte budsjett, så her må det spares litt først...

 

Men rundt 10.000,- er nok det jeg må ut med. Velger jeg Tag Heur blir nok prisen noe høyere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

BjerkneZ: Jeg legger ut standardforslagene som blir postet hver gang noen spør her:

Stowa Marine Original

b16.jpg

Tissot PRC200

TissotPRC200WS.jpg

 

Dersom du driter i design, så er jo "den digitale klokken" fra Casio et alternativ. De skal visst være av god kvalitet.

 

Seiko skal visstnok lage greie klokker for prisklassen. Tag Heuer aner jeg ingenting om, annet enn at det sannsynligvis vil sprenge budsjettet ditt.

 

Edit: Du kan også ta en kikk på Christopher Ward. Det er flere her fra forumet som har hatt god erfaring med klokker derfra :)

Endret av Slettet+987123897
Lenke til kommentar

Vi er nå en gang forskjellige når det gjelder hva man synes er bra design...

 

Den øverste hvite klokken der ligner mer på vegguret jeg har på kjøkkenet... og den blå Tissotklokken ser ut som en reklame for vårt naboland. Sterke farger er ikke helt det jeg ser etter da jeg i utgangspunktet er på utkikk etter litt mer klassiske farger.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883

Har sett en stund på ny klokke til meg selv, og har kommet såpass langt at jeg har bestemt meg for et par merker som leverer ett design jeg liker...

 

Det ene er Tag Heur og det andre er Seiko.

 

Sef. er de klokkene jeg liker best designmessig dyrere enn mitt anslåtte budsjett, så her må det spares litt først...

 

Men rundt 10.000,- er nok det jeg må ut med. Velger jeg Tag Heur blir nok prisen noe høyere.

 

Har hatt en Tag Heuer Aquaracer siden 2006 som jeg er veldig fornøyd med. Klassisk, enkel, og elegant klokke av høy kvalitet. Fåes i forskjellige utgaver for rundt 10k hvis du ikke trenger chronograph.

 

Dette er nøyaktig samme modell som jeg har. TH Aquaracer

Lenke til kommentar

Den heter victorinox alpnach :)

 

Den koster nok rundt 10.000,-

 

Alle klokkene jeg la inn bilde av koster nok rundt det samme. Certina'en er nok kanskje den "billigste" og koster rundt 5-6.000...

 

men er ikke heeeelt sikker... Er en stund siden jeg tittet aktivt på klokker nå.

 

Men Tag Heuer er nok det desidert dyreste merket som er avbildet og disse starter vel på rundt 10.000,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...