Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da var jeg kommet meg hjem etter en kjapp Oslo-tur fra jobben, og knipset noen kjappe bilder av de 6 urene jeg har liggende hjemme fra samlingen min akkurat for øyeblikket;

 

27082010001web.jpg

 

27082010003web.jpg

 

På det første bildet ser du på den øverste raden fra venstre en Omega Seamaster 2265.80.00, Tag Heuer Link WJF1152.BB0579, Omega Speedmaster Chronograph 3511.50 og Breitling Colt A17035. Resten av urene som har sneket seg inn i denne klokkeboksen er min samboers helt oppe til venstre et Certina gull-ur, og fra venstre på nederse rad et Concord La Scala-ur med diamanter, Tag Heuer 2000, Raymond Weil Tango, Longines Dolce Vita og Raymond Weil Saxo.

 

Det andre bildet er fra ene klokkeboksen min med automatisk opptrekk, hvor du til venstre ser et Rolex Submariner 16613 og til høyre Rolex Datejust 16220 (som jeg la ut bilde av på håndleddet mitt i går).

 

Dessverre blir ikke bildene av all verdens kvalitet med mobilen min, men det viser sånn helt greit hvordan noen av urene ser ut. Merket at det var umulig å ta bilde av hvordan perlemors-skiven til Tag Heuer Link'en faktisk ser ut i virkeligheten.

 

Var en kort tur innom Bjerke når jeg var på møte i Oslo i dag, og snuste litt på ulike Breitling'er, men ingen som ropte "kjøp meg" sterkt nok til at det ble med annet enn titten. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei!

 

Har lyst å gå til innkjøp av klokke, men har tenkt på en del ting.

 

Er student og vil ikke at klokken skal være ekte vare, vil helst ha fake da det er MYE billigere. Noen som vet om noen sider som selger? kan godt være utenlandske.

 

Designet jeg vil ha er vel noe i nærheten av en Rolex Explorer II. Noen innspill? :)

post-99049-1282946045,5791_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Merket at det var umulig å ta bilde av hvordan perlemors-skiven til Tag Heuer Link'en faktisk ser ut i virkeligheten. :)

Umulig er det ikke, men *vanskelig* det er det. :p

 

Nettopp vært ute i Vetslandets hovedstad, å må si det var lite spennende å se, både på håndledd og ellers generelt i stil i dag. Digre bling-bling klokker ER liksom ikke så stilige når det er et quartzverk med fake diamanter rundt. Vel, bling.bling-klokker er nå egentlig er nå egentlig aldri stilige, med mindre de sitter på vg-rikingen eller en nyrik russer - da bidrar de til hans ekstremt dårlige stil, mn de bidrar i det minste...

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har lyst å gå til innkjøp av klokke, men har tenkt på en del ting.

 

Er student og vil ikke at klokken skal være ekte vare, vil helst ha fake da det er MYE billigere. Noen som vet om noen sider som selger? kan godt være utenlandske.

 

Designet jeg vil ha er vel noe i nærheten av en Rolex Explorer II. Noen innspill? :)

 

Tja, vil aldri anbefale noen å kjøpe fake klokke da dette kan resultere i dårlig handel. I tillegg har jeg ikke sansen for folk som vet at de har kjøpt fake breitling og annet juggel, men fremdeles presenterer klokken sin som en Breitling.

 

Greit nok at det er mye billigere, men for min del vil jeg heller ha kjøpt et billigere merke og spart til the real deal. :)

 

Men hvis du vil ha noe som ligner så tror jeg at jeg ville sett på Steinhart sine versoner av Rolex. linksy

post-103787-1282986049,2983_thumb.jpg

post-103787-1282986059,1552_thumb.jpg

 

Dette er Rolex kopi så det holder, men fremdeles et eget merke :)

 

Edit: Hva er egentlig budskjettet ditt?

Endret av flogieboogie
Lenke til kommentar

Merket at det var umulig å ta bilde av hvordan perlemors-skiven til Tag Heuer Link'en faktisk ser ut i virkeligheten. :)

Umulig er det ikke, men *vanskelig* det er det. :p

 

Nettopp vært ute i Vetslandets hovedstad, å må si det var lite spennende å se, både på håndledd og ellers generelt i stil i dag. Digre bling-bling klokker ER liksom ikke så stilige når det er et quartzverk med fake diamanter rundt. Vel, bling.bling-klokker er nå egentlig er nå egentlig aldri stilige, med mindre de sitter på vg-rikingen eller en nyrik russer - da bidrar de til hans ekstremt dårlige stil, mn de bidrar i det minste...

 

Vet det ikke er umulig å avbilde hvordan skiven ser ut, men det ble umulig med mitt mobilkamera å få det til å se ut som noe som ligner på virkeligheten i det hele tatt. ;)

 

Var en liten tur ute i Bergen i går, og eneste spennende jeg la merke til var en Omega Planet Ocean i oransje utgave med lærrem som faktisk ser ganske kul ut. Fargen er ikke for meg, men selve uret er pent. Likevel føler jeg bare at det ikke er så unikt i forhold til ene Seamasteren min, selv om "superhelt-nerden" i meg liker Bond-assosiasjonen litt. Og Coaxial-urverket er spennende, selv om jeg enda har til gode å ha et ur som bruker det.

 

Liker ellers trenden med at jenter går mer og mer med større ur, samboeren min har etter hvert gått over til å kun bruke minst ur med minst 34-36 mm størrelse, og til og med ur på opptil 42 mm. Ikke like bra heller da at hun har begynt å overta Submariner 14060'en min fulltid etter hun lånte den til dykkerferie med venninner i Australia.

Lenke til kommentar

Var vel egentlig aldri i markedet for en patek:P Men siden dette er et såpass klassisk og enkelt design, tenkte noen kunne anbefale noe lignende, med grei kvalitet, uten at jeg måtte blakke meg helt. Siden jeg er student er det også veldig uaktuelt å bruke 15k på en klokke. Men er det noen som har erfaring med enten Tissot, SAS, eller Gant? Og er klockia.se en side å anbefale?

Lenke til kommentar

Hei, noen som har kjenskap til Poseidonklokker? Poseidon er ihvertfall et svensk firma som produserer og selger dykkerutstyr, og jeg har nettopp kjøpt en slik klokke som visstnok skal gå ned til 200 meter. Noen kjenskap til dette merket?

poseidon-dive-watches%5B6%5D.jpg

Klokka til venstre, bare med silikonreim :)

Endret av Haageen
Lenke til kommentar

Er student og vil ikke at klokken skal være ekte vare, vil helst ha fake da det er MYE billigere. Noen som vet om noen sider som selger? kan godt være utenlandske.

 

Men hvis du vil ha noe som ligner så tror jeg at jeg ville sett på Steinhart sine versoner av Rolex. linksy

post-103787-1282986049,2983_thumb.jpg

post-103787-1282986059,1552_thumb.jpg

 

Dette er Rolex kopi så det holder, men fremdeles et eget merke :)

 

Ughh, Rolhart redsub :ph34r: Kjem ikkje over at eg satt og sikla på dei der for ei stund tilbake.

Lenke til kommentar

Noen som har sett på Ocean7?

 

Et relativt ukjent merke som lager flotte klokker til fornuftige priser.

 

 

Likte spesielt Ocean7 LM-6c

 

The LM-6 Dive Chronograph case design is inspired by dive watches made in the 1970s. This stylish and comfortable design has inspired a loyal following among watch enthusiasts worldwide.

 

Brushed Steel Case

Swiss ETA 7750 Automatic Chronograph Movement

44 mm diameter

17 mm height

Swiss Super Luminova

Domed Sapphire Crystal

Steel Bracelet

Water Resistance - 500m/1650ft

24mm Lug Spacing

Screw Down Crown

Screw Down Pushers

Unidirectional 120 Click Bezel

260 Grams on Bracelet, 134 Grams on Strap

 

 

Se på denne:

 

http://www.ocean7watchco.com/cs2/index.php?dispatch=products.view&product_id=75

 

$999 med bracelet

Lenke til kommentar

Ytre diameter, men ikke med krone. Generelt skal du ha veldig store armer om noe over 44mm ikke bare skal se oversized og harry ut. Oversized er en trend som har vært noen år, og den varer ikke evig. Det bør man i hvert fall tenke på om man vurderer å bytte ut klokken (videresalg) og oppgradere senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...