*F* Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 (endret) Blå visere på hvit bakgrunn er fantastisk stilig. Dj_Evelen: Hvis en klokke (eller noe annet) er verdt det folk betaler for den, er det verdens dummeste/mest ukritiske person(er) som kan heve verdien på noe et par tusen ganger. Sier seg selv at man ikke kan verdsette noe på den måten når det er snakk om hva en type klokke er vedrt når det kommer til value for money. Rolex er kanskje ikke det beste eksempelet på value for money (og heller ikke Omega o.l., hvor veldig mange av kronene du betaler dem brukes på markedsføring), men f.eks Seiko eller Orient er gode eksempler på value for money. Det er jeg uenig i, produsentene av nesten alt legger seg på den prisen folk vil betale. Om så produktet koster 50kr stykke å produsere selges det lett for 4000kr OM folk kjøper det, verdien sies da å være 4000kr. Mona Lisa koster ekstremt mye, men malingen og lerretet koster vel lett under 1000kr. Jeg vet ikke hvem som produserer Gant, men jeg kan love deg at det ikke er Gant. At de ikke oppgir hverken det, eller hvilket urverk som sitter i, er mer enn god nok grunn til å styre unna. Jeg prøvde å finne den informasjonen, men det er begrenset hvor lang tid jeg giddr å bruke. I beste fall har den et japansk Miyota-verk, noe som fortsatt gjør den overpriset, eller så har den et random kina-verk ala klokken som fkm linket til. Evt. kvalitetsforskjell på kasse og sannsynligvis på rem forsvarer, for å si det mildt, ikke prisforskjellen. Hvis det eneste kravet ditt er at den funker, kjøp en på dealextreme. De funkr, og batteriet kan du bytte selv, iom. at det ikke er så farlig med klokken. Tja, kvalitet er den ihvertfal, har smelt den borti mye rart og den ser ut som den kom fra butikken enda.Uansett, ja jeg kunne sikkert greid meg med en klokke fra DX, nå har ikke jeg erfaring fra klokker på DX, men når det gjelder produkter generelt derfra er det noe som er i ekstremt god kvalitet, mens noe er i ekstremt dårlig kvalitet, så det kommer helt an på. Uansett, er det noen som kan si meg hvorfor en rolex klokke til 30k er bedre en en Gant klokke til 3k? Endret 23. august 2010 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
thrice Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Driver dere å mobber folk her inne som ikke har Rolex eller andre dyre merker? Jeg synes den Gant klokken var fin. Ville kaaaanskje brukt en Rolex til hagearbeid, men til hverdags nekter jeg noe dårligere enn Patek Phillipe, det samme gjelder selvsagt resten av oss milliardærer her inne. Fra spøk til revolver. Her blir man ikke sett ned på hva angår prisen på ting man kjøper, men siden det er et diskusjonsforum der mote og estetikk ligger i senter vil dette så klart bli tatt opp. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Her er det også snakk om kvaliteten og håndverket som ligger bak. Man trenger ikke å kjøpe det dyreste, f.eks. er det mange i denne tråden som liker Sinn 556 - som koster rundt 600€. Allikevel er den mye bedre enn det du får fra Gant, fordi du ikke betaler for merket, men for urverket og kvaliteten på arbeidet bak. Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Jeg har aldri skjønt det med at folk vil ha skinnrem, de pleier å lukte hest med tid og stunder. Er det ikke bedre med en metall-lenke da mon tro? Mer behagelig, og ser i mange tilfeller bedre ut til hverdags. Har flere klokker med skinnrem, ingen av dem lukter hest. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Sin 556 var faktisk ganske smooth. Synd og skam jeg aldri klarer å legge av penger til ny klokke etter den forrige ble stjålet. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Sin 556 var faktisk ganske smooth. Enig. Sikkert fet på en nato. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Denne diskusjonen har utviklet seg i helt andre retninger enn det jeg så for meg i utgangspunktet. Men jeg advarte deg DJ_Evelen. @waters2k: Det er ikke snakk om å se ned på noen, i allefall ikke i mine øyne. Det handler om at man har forskjellige meninger om hva som betyr noe og her inne er flertallet av oppfatningen at et urverk av kvalitet går fremfor andre ting som utseende og merke. Som nevnt tidligere finnes det også billigere klokker med gode urverk. Sinn, Seiko, Orient med flere. @DJ_EvelenOm du er fornøyd med klokken din så er det ingen andre som har noe de skulle ha sagt, men man må også kunne respektere at andre ikke har samme meninger. Forøvrig svært unødvendig innlegg av deg fkm. Så vidt jeg kan se så er det ingen som har gjort noe annet enn å argumentere for sin mening, så det er du som starer usaklighetene her. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Er VELDIG nær på å kjøpe, eneste bry jeg har med dem er tallene. Har også blitt vist denne, så valget ligger mellom dem. En ting jeg glemte: Hvis du liker Heritage ville jeg ha tenkt hardt og lenge på å kjøpe f.eks denne i stedet.. Lenke til kommentar
waters2k Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Er det noen her inne som har erfaring med Tissot V8? http://www.thune.no/produkt/717_Tissot_V8.aspx?kategoriid=25 Jeg synes dette virket som en flott klokke, den hadde også en snill pris samt den ser stilren ut. Hva synes herrene om denne? Lenke til kommentar
Jonas. Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Aaaalt for mye tall og tull for min smak. Stilren? Nei.. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 En enkel chrono kan være meget fin, men det blir fort for mye detaljer. Er enig med Jonas i at det ble for mye. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 (endret) Er det noen her inne som har erfaring med Tissot V8? http://www.thune.no/...x?kategoriid=25 Jeg synes dette virket som en flott klokke, den hadde også en snill pris samt den ser stilren ut. Hva synes herrene om denne? Snublet over Certina DS-1. Synes den er fin med skinnreim, men blir for mye sort for at jeg skulle kunne brukt den. Endret 23. august 2010 av thrice Lenke til kommentar
*F* Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Nei, jeg ble ikke lei meg pga dere ikke verdsetter klokken min, det er det to grunner for, 1: Den er en gave som jeg ikke har betalt, 2: Den er finere en det meste jeg har sett i tråden som koster 10 ganger mer. Det er egentlig ikke det jeg argumenterer for. Det jeg egentlig vil ha frem er at den er like bra som en vilken som helst annen klokke av det som generelt vises her i tråden. La meg komme med eksempel med en random rolex jeg fant: Min GANT Rolex Air-King Pink Dial Pris Litt over 3k Litt over 25k Klokke Ja Ja, (men går feil) Stoppeklokke Ja Nei Dato viser Ja Nei Vantett 100m 100m Garanti 5år eller mer 2 år gant klokken scorer klart høyest. Så til utseende: Dette er subjektivt, men i mine øyne er GANT klokken betydelig fetere Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Det her blir som å sammenligne Ferrari og Lada. Begge virker, men seriøst? Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 (endret) Snip* Ville anbefale deg om å lese litt om mekaniske urverk og litt om Rolex sin bakgrunn først før man uttaler seg om at Rolex er tilsvarende like god kvalitet som ett ur i 2-3000 kr. klassen. Edit: eller så enkelt som Mumriken sa det Endret 23. august 2010 av flogieboogie Lenke til kommentar
*F* Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Snip* Ville anbefale deg om å lese litt om mekaniske urverk og litt om Rolex sin bakgrunn først før man uttaler seg om at Rolex er tilsvarende like god kvalitet som ett ur i 2-3000 kr. klassen. Har du noen linker som beskriver dette da?Kanskje rolex har et bra urverk, men så lenge de fleste klokkers urverk holder livet ut uansett, hva er da hensikten? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 (endret) Jeg skal være så ærlig å si at jeg synes ikke den Gant-klokken er noe spesielt fin. Den er helt grei, men skiller seg på ingen måte ut. Rolex-klokken du sammenligner med ser ut som en dameklokke, letet du lenge for å finne den? Og jeg er ikke så opplyst om Rolex viser feil eller ei, men kom gjerne med kilder på det (du krever jo selv kilder for at Rolex sine urverk holder høyere standard enn masseproduserte jallaklokker). Endret 23. august 2010 av 2bb1 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Ble litt skuffa nå. Når jeg tenker rolex, så tenker jeg med en gang større klokke men no blink på. Altså skikkelig fansy. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 (endret) Jeg skal være så ærlig å si at jeg synes ikke den Gant-klokken er noe spesielt fin. Den er helt grei, men skiller seg på ingen måte ut.Greit nok, utseende kan vi ha forskjellige meninger om. Rolex-klokken du sammenligner med ser ut som en dameklokke, letet du lenge for å finne den?Letet vel 1 menutt eller noe, første jeg fant av rolex på norsk side. PS: det står spesifikt at det er en manneklokke. Og jeg er ikke så opplyst om Rolex viser feil eller ei, men kom gjerne med kilder på det (du krever jo selv kilder for at Rolex sine urverk holder høyere standard enn masseproduserte jallaklokker). Jeg har ikke kilder på det, er rykter jeg har hørt, er vistnok pga et gammelt spesielt urverk rolex bruker som er unøyaktig. Men jeg googlet det for deg: Hvor lenge vil det vare før kundene finner ut av at de like gjerne kunne kjøpe en Skoda i stedet for en Audi? Eller kanskje kundene ikke bryr seg? Kunden kjøper noe annet når han eller hun kjøper en Audi, enn når han eller hun kjøper en Skoda, selv om man på mange måter kjøper det samme. Det er vel slike mekanismer som gjør det mulig å selge en tung klokke i stål, med mekanisk urverk som er ganske unøyaktig, som ikke forstår forskjellen på 30 og 31 dager i måneden, som stopper om den ligger stille i 48 timer, og som koster kr 37 000 (2007). Riktignok skal den tåle 300 meters dyp, og det er jo for så vidt greit. Men vil klokken (Rolex Submariner) klare å holde denne posisjonen? En Citizen Eco Drive Diver ser ut som en Rolex, og den tåler også 300 meters dybde. I tillegg har den et innebygget solcellepanel som lader batteriet som igjen driver et urverk som er cirka 30 ganger mer nøyaktig enn Rolex. Og den koster cirka kr 1500. Men Rolex var først med en vanntett klokke, og de var først med et automatisk urverk. Men det som er igjen i dag, er prestisje (affektive verdier). Hvordan bygger man slike verdier? Hvor mye er de verdt, og hvor lenge vil de vare? KILDE: http://www.magma.no/?nid=184899 Ble litt skuffa nå. Når jeg tenker rolex, så tenker jeg med en gang større klokke men no blink på. Altså skikkelig fansy. Tja, dem har jo flere modeller, finnes jo fine rolex klokker også. Endret 23. august 2010 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 I motsetning til Gant så har Rolex produsert klokker siden begynnelsen av 1900-tallet og har vært ledende i klokkeproduksjon og utvikling av elementer til ur. Eksempler på dette (lånt fra Wikipedia): - Første armbåndsuret med automatisk datoskifte på urskiven - Første vantette armbåndsuret til 100 m - Første armbåndsur til å vise to tidssone - ++ Evnt kan man ta en titt på insiden: som hører til Dette er et mekanisk urverk, eller automatisk urverk som lader seg selv opp ved bevegelse. Grunnen til at du sier Rolexklokkene går feil er pga at klokkene lader seg ut hvis de ikke blir brukt. Blir de derimot brukt, kan de vare i evigheter i tøffe omgivelser ettersom det er det submarinerserien er laget til. Gant klokken har antageligvis et quartz urverk og går på batteri. Vil anbefale å se igjennom denne så er det litt lettere å forstå hva meg vil frem til http://www.youtube.com/watch?v=gJdofFLjINE For min del er Rolex Submariner blant mine grails når det kommer til klokker, både pga historie, kvalitet og utseende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå