Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tøft at det er en klokketråd her :D

 

Saken er at jeg har en Omega Seamaster Pro som jeg har gått litt lei av og føler ikke tiden er helt klar for nytt ur.

Har vært hos fohandler og forhørt meg ang. gummirem men det har de ikke til min modell.

 

Hadde vært fint med tips hvor jeg kan lete etter "uorginale" remmer som ser freshe ut..

Lenke til kommentar

Bare fordi folk vil betale 3000 kroner for den betyr ikke at innmaten er verdt det.

Jeg sa ikke innmaten var verd 3000, jeg sa klokken var verd 3000.

Desutten har jo ikke innmaten noe å si så lenge: Den fungere + Viser riktig tid.

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar

Tøft at det er en klokketråd her :D

 

Saken er at jeg har en Omega Seamaster Pro som jeg har gått litt lei av og føler ikke tiden er helt klar for nytt ur.

Har vært hos fohandler og forhørt meg ang. gummirem men det har de ikke til min modell.

 

Hadde vært fint med tips hvor jeg kan lete etter "uorginale" remmer som ser freshe ut..

 

singularstraps.se/

Lenke til kommentar

For meg er den første mer en "hverdagsklokke" mens den andre passer bedre til dress, så det kommer først og fremst an på om du vil ha en dress- eller hverdagsklokke..

 

Selv liker jeg Heritage veldig godt, jeg er ikke fullt så begeistret for Master-kolleksjonen. Har prøvd den på og jeg synes "lugsene" sitter litt for høyt på kassen og den ikke satt godt på håndleddet. Men prøv begge på og gå for den som gir godfølelsen, det er jo følelsen det handler om..

Lenke til kommentar

the_last_nick_left: Ja, tenkte det. Men synes siste har ett spesielt preg over seg som jeg likte. Men føler den første sitter bedre på meg, så sjangsen er nok stor at jeg går får den ;)

 

SML: Har sett på den også, men prisen lå på rundt 17.5k (om jeg husker riktig). Prisene ble satt opp et par tusen med de ekstra funksjonene. De jeg linket til lå på rundt 13-14k.

Lenke til kommentar

Blå visere på hvit bakgrunn er fantastisk stilig.

 

Dj_Evelen: Hvis en klokke (eller noe annet) er verdt det folk betaler for den, er det verdens dummeste/mest ukritiske person(er) som kan heve verdien på noe et par tusen ganger. Sier seg selv at man ikke kan verdsette noe på den måten når det er snakk om hva en type klokke er vedrt når det kommer til value for money.

 

Rolex er kanskje ikke det beste eksempelet på value for money (og heller ikke Omega o.l., hvor veldig mange av kronene du betaler dem brukes på markedsføring), men f.eks Seiko eller Orient er gode eksempler på value for money.

 

Jeg vet ikke hvem som produserer Gant, men jeg kan love deg at det ikke er Gant. At de ikke oppgir hverken det, eller hvilket urverk som sitter i, er mer enn god nok grunn til å styre unna. Jeg prøvde å finne den informasjonen, men det er begrenset hvor lang tid jeg giddr å bruke. I beste fall har den et japansk Miyota-verk, noe som fortsatt gjør den overpriset, eller så har den et random kina-verk ala klokken som fkm linket til. Evt. kvalitetsforskjell på kasse og sannsynligvis på rem forsvarer, for å si det mildt, ikke prisforskjellen. Hvis det eneste kravet ditt er at den funker, kjøp en på dealextreme. De funkr, og batteriet kan du bytte selv, iom. at det ikke er så farlig med klokken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...