Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De er stilige de "cushion"-modellene fra den tiden. Jeg har en gammel Certina etter bestefar med samme formen, men den holder dessverre ikke tiden, og det er visstnok ikke noe man får reparert. :/

 

Sikler på noen vintage Omegaer selv, men da har jeg lyst på en Constellation Pie Pan. Det er klokken sin, det.

Lenke til kommentar

De er stilige de "cushion"-modellene fra den tiden. Jeg har en gammel Certina etter bestefar med samme formen, men den holder dessverre ikke tiden, og det er visstnok ikke noe man får reparert. :/

 

Sikler på noen vintage Omegaer selv, men da har jeg lyst på en Constellation Pie Pan. Det er klokken sin, det.

Ja, jeg er særlig glad i den "crosshair" detaljen på mange dem. Det beste med Omega fra 60-70 tallet er at man får ganske mye moro for relativt lite penger... med de Pie Pan-enen ser ut til å være høyere prisa enn mye anna?

 

Ellers har jeg kjøpt et par gamle f300 Omegaer, mest av nostalgiske årsaker. Veldig stilig med sekundviser som glir helt mykt over skiva.

Lenke til kommentar

Pie Pan er dessverre i økende popularitet ser det ut som, og siden et ikke blir fler av dem, har det en lei tendens til å drive prisen opp. Også mye skrot/fake/frankenstin av disse modellene ute å går.

 

Mekaniske verk er stilige i seg selv, sekundviseren er bare en påminnelse. :wee: Selv ynes jeg selvopptrekkende verk er ekstra stilige, men de er som regel for avanserte til at jeg tør å åpne dem i fall noe skulle falle ut. :p Kjøpte en gammel Elgin-klokke for 10$ på ebay som er fullt brukbar eter at jeg har rengjort skive og krystall innvendig og utvendig.

Lenke til kommentar

Jeg trenger litt hjelp om klokker. Hva er best av mekanisk/automatisk og quartz?

Tenkte jeg skulle gå for en av disse, men er litt usikker på hva som er best. Tenker mest å kjøpe coin edge. Noen som vet hva som er forskjellen på den og den vanlige 8926?

 

http://www.klokker.no/herreklokker/invicta-pro-diver-rustfritt-stal-8932.html

 

http://www.klokker.no/herreklokker/invicta-8926c-coin-edge-old-bezel.html

 

http://www.urverket.no/invicta-automatic-black-dial-p-5970.html

 

edit: ser også at Orient 2ER har en ganske lik. Er Orient et bedre merke enn Invicta.

Endret av fluffy_1
Lenke til kommentar

Jeg har blitt litt forelsket i Sinn 556, tror en på forumet her har en for jeg har sett noen skikkelig fine bilder av den her inne. Ellers så fulgte jeg fkm sitt råd om Christopher Ward og der var det også mye fint. Dette er den andre klokken jeg kjøper så jeg har egentlig liten forståelse om hva som er mye og hva som er lite for en klokke, men jeg ser ingen grunn til å punge ut mer enn 3500 for den... Selv det hørtes litt mye ut. :p

 

Sinn 556 er en pen klokke ja! Disse bildene fra tidssonenbrukeren bullit får meg nesten til å kjøpe de selv.

 

http://www.tidssonen.no/showthread.php?3428-Noen-bilder-av-Sinn-556

Lenke til kommentar

Jeg er ute etter en klokke og det virker som dere har greie på en del her inne på dette området, tenkte kanskje jeg skulle komme med noen ønsker til denne klokken først.

 

Ønsker:

 

Tall/streker

Metall-lenke

Chronograf

Originalvare, ikke noe replika

Prisklasse 2-3500kr.

Sportslig/Moderne.

God å ha på seg.

 

Grunnen til at jeg spør her er at det finnes så mye på markedet så jeg har ikke fjerneste aning, når jeg først finner en som er sprek så kommer det opp en annen som er enda bedre og sånn fortsetter det. Håper dere klokkemani-folk kan komme med noen tips og råd.

 

Takker så mye for alle tips og råd dere måtte komme med. :)

Endret av waters2k
Lenke til kommentar

Kan vel likegodt vise dere min klokke :)

 

Det er en GANT H STL M/L SEA GATE CHRONO LTD.EDT. (Limited edition, det finnes rett i unnerkant av 2000 av dem, min er nr 1008.

 

Denne klokken har ligget på 1. plass på Fera's toppliste i flere måneder og ligger der enda!

http://www.feras.no/TradePoint/Item_View?itemNo=W10084

Vantett ned til 100m, holder lenge for meg :)

Verdi: I overkant av 3000, dog, jeg fikk den til bursdag.

W10084_5.jpg

 

HQ bilde som vedlegg:

post-74970-1282531207,0243_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Høhø, hvis du kommer inn her for å få skryt for klokken din så har du kommet til feil plass. En stor andel av de som vanker her er av den oppfatning at klokker kjøper man fra produsenter av klokker og ikke produsenter av klær. :p

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Det vil jeg anta at varierer, men de kjøper inn urverk fra andre merker. Og siden de er et kles-merke kan de sette sin logo på og ta betalt for navnet. Noe som i mange tilfeller vil tilsi at mindre penger blir lagt i selve urverket :)

Lenke til kommentar

Men har det egentlig noe å si så lenge det fungerer?

 

Rolex koster jo titusner, men har ikke engang et urverk som går nøyaktig. (har hørt dem går feil)

 

 

Tror nok man betaler mer for merket på rolex en på gant ja..

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...