Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Seiko/Rolex/Victorinox/Oris/Mondaine/Invicta og sikkert de fleste andre merker har see-through-klokker. De jeg har prøvd (Seiko og Rolex) ligger dessverre litt over ditt budsjett, så jeg har ingen konkrete eksempler. Søk litt rundt så finner du sikkert.

Rolex har som hovedregel IKKE glass på baksiden, da er det snakk om en fake. Jeg lurer på om muligens noen Rolex Cellini Prince-modeller har kommet med det, men alle de vanlige modellene, som Submariner, Explorer, Daytona osv har ikke dette. Seiko har det på svært mange rimelige modeller, som f.eks 5-serien.

Endret av orjanr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, mange merker har det. Det er ganske fancy, ja!

Kan du liste opp noen i prisklassen -4000 kroner?

 

kommer jo litt ann på hva slags klokke du er ute etter :) Det er ikke alt for mange beaters som har glass på baksiden så regner med at det er et litt mer classy ur du tenker på?

Jeg har blitt litt forelsket i Sinn 556, tror en på forumet her har en for jeg har sett noen skikkelig fine bilder av den her inne. Ellers så fulgte jeg fkm sitt råd om Christopher Ward og der var det også mye fint. Dette er den andre klokken jeg kjøper så jeg har egentlig liten forståelse om hva som er mye og hva som er lite for en klokke, men jeg ser ingen grunn til å punge ut mer enn 3500 for den... Selv det hørtes litt mye ut. :p

Lenke til kommentar

Da har det seg slik at jeg ikke slapp unna militæret, og stort sett alle jeg har snakket med som har vært inne nevner at det er viktig å ha en klokke der. Dessverre er det alltid digitale klokker som anbefales, men med mindre det er en stor ulempe kunne jeg godt tenkt meg en analog klokke i stedet. Noen som har tips til analoge klokker som kan fungere godt i militæret?

Lenke til kommentar

Hei, jeg har akkurat mottatt klokken vist under.

 

Utseendet passer meg veldig bra, med unntak av ettermarkedsremmen som er på grensen til grusom. Har noen et tips til hva som hadde passet på denne i stedet, og vet dere noe om muligheten til å få tak i en metallenke som passer?

 

...jeg ser på arkivet til Omega for denne klokka at: "For leather straps of 20 mm lug-size or SS bracelet of ref. 1171/650." Betyr dette at jeg må forholde meg kun til lenker av 1171/684 dimensjon, hva nå enn det er, eller er det rett fram å montere andre typer lenker?

 

Edit: Jeg ser nå at 1171 er en forholdsvis standard lenkebetegnelse fra Omega, spørsmålet er da heller hvor viktig "/650" delen av betegnelsen er...

 

Takk!

post-74733-1281958530,7447_thumb.jpg

Endret av Sinsen
Lenke til kommentar

Da har det seg slik at jeg ikke slapp unna militæret, og stort sett alle jeg har snakket med som har vært inne nevner at det er viktig å ha en klokke der. Dessverre er det alltid digitale klokker som anbefales, men med mindre det er en stor ulempe kunne jeg godt tenkt meg en analog klokke i stedet. Noen som har tips til analoge klokker som kan fungere godt i militæret?

 

Jeg ville gått for en Seiko Orange Monster (evt. Black Monster, men jeg synes den er tøffere i orange). Denne tåler en god del juling, har rimlig god lume og tåler vann (oppgitt til 200m).

 

Hvis du finner ut at du må ha en digital klokke pga. alarm ol. ville jeg godt for en Casio G-shock (gjerne en frogman hvis budsjettet tillater det.)

Lenke til kommentar

Utseendet passer meg veldig bra, med unntak av ettermarkedsremmen som er på grensen til grusom. Har noen et tips til hva som hadde passet på denne i stedet, og vet dere noe om muligheten til å få tak i en metallenke som passer?

 

...jeg ser på arkivet til Omega for denne klokka at: "For leather straps of 20 mm lug-size or SS bracelet of ref. 1171/650." Betyr dette at jeg må forholde meg kun til lenker av 1171/684 dimensjon, hva nå enn det er, eller er det rett fram å montere andre typer lenker?

 

Edit: Jeg ser nå at 1171 er en forholdsvis standard lenkebetegnelse fra Omega, spørsmålet er da heller hvor viktig "/650" delen av betegnelsen er...

 

Takk!

 

Gratulerer med fin klokke!

 

Synes du remmen er grusom fordi det er dårlig kvalitet eller fordi det er croco-rem?

 

Jeg tror det hadde passet bra med en "mesh" lenke. Da vil det bli noe lignende denne: post-151441-1281960013,02_thumb.jpg

Du får tak i sånne lenker på ebay. F. eks. her: http://cgi.ebay.com/20mm-Interlock-Heavy-Mesh-Divers-Watch-Band-Bracelet-XS-/230480226679?pt=LH_DefaultDomain_0

 

Det eneste du trenger å se etter når du skal finne en lenke/reim er at de er 20mm breie ved "lugsene"...

Endret av hillmar
Lenke til kommentar

Gratulerer med fin klokke!

 

Synes du remmen er grusom fordi det er dårlig kvalitet eller fordi det er croco-rem?

 

Jeg tror det hadde passet bra med en "mesh" lenke. Da vil det bli noe lignende denne: post-151441-1281960013,02_thumb.jpg

Du får tak i sånne lenker på ebay. F. eks. her: http://cgi.ebay.com/20mm-Interlock-Heavy-Mesh-Divers-Watch-Band-Bracelet-XS-/230480226679?pt=LH_DefaultDomain_0

 

Det eneste du trenger å se etter når du skal finne en lenke/reim er at de er 20mm breie ved "lugsene"...

 

Takk, det var akkurat det jeg lurte på, så så lenge lug-bredden er korrekt så skal det passe?

 

Hvordan er det å montere/demontere lenkene? Jeg hadde forventa skruer eller pins som på den (litt) nyere Constellationen min, men jeg kan ikke se noen opplagt måte å fjerne remmen.

 

Når det gjelder type rem, så er det croco-looken jeg er mest misfornøyd med, men også fargen, som blir for rød. Det kan godt være jeg kommer til å vurdere en annen ikke-metall-rem.

 

Takk igjen.

 

Edit: Et anna bilde som klokka i litt mer korrekte farger:

post-74733-1281960933,2946_thumb.jpg

Endret av Sinsen
Lenke til kommentar

Otto Frei har både lenka og endestykkene du er ute etter, se et stykke ned på denne siden. Endestykkene kommer rett under lenka.

 

 

Takk, men jeg blir usikker nå, på siden, om 633 endestykket, står det "Seven different end pieces are available for the 1171-000 bracelet, however this 20 mm curved end pieces is the most popular model and is used 85-90% of the time and the other ones are very rare." Jeg har bare funnet den klokka som lignet mest for å pønske meg fram til endestykket, så jeg bør kanskje få noen til å åpne den og sjekke serienummer for å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Nei, mange merker har det. Det er ganske fancy, ja!

Kan du liste opp noen i prisklassen -4000 kroner?

 

kommer jo litt ann på hva slags klokke du er ute etter :) Det er ikke alt for mange beaters som har glass på baksiden så regner med at det er et litt mer classy ur du tenker på?

Jeg har blitt litt forelsket i Sinn 556, tror en på forumet her har en for jeg har sett noen skikkelig fine bilder av den her inne. Ellers så fulgte jeg fkm sitt råd om Christopher Ward og der var det også mye fint. Dette er den andre klokken jeg kjøper så jeg har egentlig liten forståelse om hva som er mye og hva som er lite for en klokke, men jeg ser ingen grunn til å punge ut mer enn 3500 for den... Selv det hørtes litt mye ut. :p

Du kan sjekke ut Timefactors Speedbird III.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...