the_last_nick_left Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Det er litt dårlig distribusjon av mekanisk Seiko i Norge, det eneste jeg vet om er tre butikker som selger Spring Drive/ Ananta.. Men jeg har hørt mye positivt om Chronomaster hvis du tør å bestille fra England.. Lenke til kommentar
Alkaw Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Angående Steinhart klokken, det står at den koster 320 euro med VAT på forsiden, men når jeg har skrivd inn alt av shipping informasjon kommer den totale prisen på ca 300 euro, 269 euro for klokken og 30 i shipping. Vil de si at jeg slipper denne VAT'en fra Sveits? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Den er ikke sveitsisk, den er tysk.. Det er bare selve urverket som er sveitsisk. I og med at du bestiller fra utenfor EU slipper du tysk VAT. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Meeen!.. Den er veldig ripoff sub da. Vær forberedt på at du kan få kritikk for det av folk i klokkemiljøet.. Lenke til kommentar
hillmar Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 (endret) Jeg synes også det blir litt vel mye ripoff. Men er det den du synes er penest så kjøper du den. Det er iallefall en "skikkelig" klokke (mekanisk). Selv har jeg en Seiko Orange Monster som jeg bruker som hverdagsklokke. Synes den er både tøff og annerledes. Hvis du synes den blir for spessiell så synes jeg Seiko sxk007, som er nevnt her, er et godt alternativ. Rykker du opp en klasse ville jeg sett på Seiko Sumo. Har ikke hatt den på armen selv, men synes den er pen og den skal ha en meget god kvalitetsfølelse. Edit: Har selv handlet Seiko fra http://www.creationwatches.com/. Kan anbefale å handle derfra... Endret 11. august 2010 av hillmar Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 (endret) Seiko Premier (annen vinkel) Hva synes dere om denne? Selv er jeg ganske forelsket i den. Usikker på hvilken "lenke" som passer best tho. Versjonen uten måne-greiene øverst er muligens cleanere, men det er noe med den månen jeg liker. Endret 12. august 2010 av 2bb1 Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Jeg er blitt veldig glad i min nye Victorinox Garrison med 20 mm NATO: Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 SKX007 er mulig å kjøpe fra chronograph.com (anbefales) eller ebay. Det ligger også et par på tidssonen. Lenke til kommentar
akle Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Jeg er blitt veldig glad i min nye Victorinox Garrison med 20 mm NATO: Den likte jeg veldig godt, enkel og grei. Er vel den første sveitsiske army klokka jeg liker. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 (endret) SKX007 er mulig å kjøpe fra chronograph.com (anbefales) eller ebay. Er Premier-klokka jeg linket til 3-4 hakk ovenfor for ny for Chronograph.com eller? Altså siden jeg ikke finner den der. Finnes det andre utsalgssteder i utlandet (som er pålitelige) hvor jeg kan finne Premier-en? Endret 12. august 2010 av 2bb1 Lenke til kommentar
siindre Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Har bestilt meg en Police Navy som er helt svart, får den inn på butikken om en uke. Gleder meg, syns designet er utrolig lekkert. Mye finere på håndleddet enn på bilder. Sikkert ikke alle som vil si Police er et godt kjøp, det er vel ikke akkurat kvalitet som er satt i fokus der. Men Certina og Tissot som butikkdamen anbefalte meg utifra kvalitet ligger litt over min prisklasse. Den på bildet koster 2300kr. Hva syns dere? Noen som har den? Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Jeg kjøpte meg en rimelig Tissot klokke i England, mest fordi jeg har mistet min forrige klokke og jeg er avhengig av å ha et ur på armen min. Samt syntes jeg klokken var fin; enkel og stilren, og med en skinnreim som jeg syntes er lekker. Prisen var drøye 900 kroner, meget rimelig. Det som dog gjør at jeg angrer litt, er at jeg etter ca. to dager oppdager at klokken lager lyd når den tikker! Dersom jeg sitter f. eks ved PC-en, uten musikk eller annet støy i bakgrunnen, kan jeg høre tikkingen. Dette er noe som irriterer meg relativt mye, så jeg lurte på om det går an å "gjøre" noe med det hos urmakeren? Jeg har lite peiling på klokker, men dersom det går an å dempe lyden på en eller annen måte hadde det vært topp. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Regner ikke med at du får gjort noe med dette. Alle quartzur (med visere) tikker når steppermotoren trekker frem sekundviseren et sekund, men "støyen" varierer mellom modeller og type urverk. Mekaniske ur tikker også, 4-5 ggr pr sekund. Lenke til kommentar
Nash Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 (endret) Tag Heuer Aquaracer (CAF101E) Hvordan er tankene rundt denne til en 18 årsdag? Endret 14. august 2010 av Nash Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Grei klokke, men ikke mitt førstevalg i den prisklassen. Lenke til kommentar
OlavF Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Tips til en klokke lignende denne? Dvs, ganske enkel, smal og i skinn, helst svart skinn. Makspris ca 2-3k. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 (endret) Nash: Omega Speed- eller Seamaster er aldri feil.. Endret 15. august 2010 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
SML Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 (endret) Tips til en klokke lignende denne? Dvs, ganske enkel, smal og i skinn, helst svart skinn. Makspris ca 2-3k. Jeg vet ikke om du har tittet på Jacques Lemans klokkene, men de har noen enkle fine klokker til en grei pris mellom 2-3k. Har selv Liverpool 1-1117 A og er meget fornøyd sålangt Du burde se på JC Liverpool 1-1443 A og C. Svart skinnreim kan man bytte til om man ønsker regner jeg med. Endret 14. august 2010 av Onyx Siterer bilde. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 (endret) Tips til en klokke lignende denne? Dvs, ganske enkel, smal og i skinn, helst svart skinn. Makspris ca 2-3k. Har du vurdert å spare litt til å kjøpe klokken på bildet? Inkludert toll og moms vil den komme på 4500-4600. Stowa lager svært gode og stilrene klokker. Endret 14. august 2010 av Onyx Siterer bilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå