3.14 Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Er det noen spesiel stil du er på jakt etter? dress klokke? sporty? osv... Og ja du kan få en veldig fin klokke for 4-5k, min Orient CFT00004B kostet rundt der du har satt grensen på pris, og jeg vil si at det er en veldig bra klokke, så du kan nok finne en bra klokke til den prisen du også. Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Jeg vil ha noe jeg kan bruke til hverdager. Veit ikke helt hvilken stil, men jeg syntes den du nevnte der var ganske kul, så noe som likner på den! Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Jeg vurderer å handle meg en Chrono Avenger fra "bukta". I den sammenheng lurer jeg på om noen her inne har erfaring med klokkekjøp fra Ebay? Hvordan kan jeg forsikre meg om at klokken jeg kjøper er ekte? Styr unna bukta og leit heller i salsforuma på WUS, TZ etc. Forresten, den Armani-klokka oppi her var tacky! Takk for tips. Jeg skal følge med på salgsfora og se om jeg finner noe bra. Haawy: Kanskje Tissot PRC-200 kunne vært noe? Jeg synes i hvert fall den er stilig. Ser at det er postet et bilde av en noen sider bakover i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=798527&view=findpost&p=15824044 Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 (endret) Jeg vil ha noe jeg kan bruke til hverdager. Veit ikke helt hvilken stil, men jeg syntes den du nevnte der var ganske kul, så noe som likner på den! Har lett etter akkurat det samme selv og startet med Tissot PRC 200 (blue dial). Angrer ikke på kjøpet, men etter at jeg har blitt bitt av klokkeinteresse har jeg funnet ut at Tissot PRC 200 blir en klokke midt i mellom sjangre. Dykkerklokke, dress og altmulig. Hvis jeg nå skulle funnet en klokke som begynnelse ville jeg startet med å finne ut hvilken sjanger klokken ville falle innenfor. Pilot? Steinhart Nav B-Uhr Dykkerklokke? Seiko Samurai Helson Shark Diver Dievas Vortex (har denne selv og er strålende fornøyd. Utrolig mye value for pengene) Dressklokke? Stowa Marine Original (min neste klokke) Blanding? Hamilton Khaki X-Wind Har selv tynne håndledd (rundt 17 cm tror jeg), men det går fint ann å bruke 44mm klokker uten at det ser på trynet ut. Edit: så ikke budskjettet ditt med det første, men de fleste faller innenfor eller nesten hvertfall Endret 29. juli 2010 av flogieboogie Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Tenkte meg egentlig noe rundt 4-5k. Får jeg noe bra for denne summen? Vil gjerne ha den i noen år. Jeg er ganske tynn og har i hvert fall tynne håndledd. Derfor vil jeg ikke ha en som er så veldig stor. Noen som har noen forslag til klokker? Noko frå Hamilton kanskje? Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Nå har jeg vel blitt litt forelsket i Tissot PRC 200, men syntes Pilot-klokken også var ganske stilig. Fra Hamilton likte jeg noen fra Jazzmaster serien. Klarer ikke helt å bestemme meg om Open Heart er fin eller ikke. Men jeg er fortsatt open for flere forslag! Tror jeg skal en tur til Oslo på lørdag, noen urmakere/gullsmeder som er verdt å besøke? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Men jeg er fortsatt open for flere forslag! Tror jeg skal en tur til Oslo på lørdag, noen urmakere/gullsmeder som er verdt å besøke? For å sikle anbefales Tidemann i Akersgata, for å kjøpe er det en bra på Paleet og en i Stortingsgata. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Denne klokka er jo bare rå, noen som har sett den i virkerligheten ? http://www.youtube.com/watch?v=Az1SqX3Bqdc&feature=popular Lenke til kommentar
fkm Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Godt håndverk? Ja. Pen? På ingen måte. Lenke til kommentar
3.14 Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 (endret) Den var ganske stilig, men med en pris på $15k tror ikke jeg kommer til å kjøpe den med det første. Endret 1. august 2010 av pink panther Lenke til kommentar
OlavEH Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 (endret) Har lett etter akkurat det samme selv og startet med Tissot PRC 200 (blue dial). Angrer ikke på kjøpet, men etter at jeg har blitt bitt av klokkeinteresse har jeg funnet ut at Tissot PRC 200 blir en klokke midt i mellom sjangre. Dykkerklokke, dress og altmulig. Ser jeg har rimelig lignende erfaringer og smak som deg. Kjøpte min første klokkke av litt kvalitet rett før jul med en Certina DS Podium. Etterhvert ble jeg bare mer og mer interessert og fant ut at jeg ville klokker av ulike typer. Forrige uke mottok jeg en Seiko SKX009. Men jeg har selvfølgelig lyst på flere;) Dressklokke: Enten Stowa Marine Original eller Stowa Marine Automatic Pilotklokke: Archimede Pilot eller Stowa Flieger Automatik Diver nr 2: Stinhart Ocean 1 Black Kommer kanskje til å bli en klokke i året fremover til jeg har iallefall 4-5 stk. Stowa og Steinhart spesielt har mange flotte kvalitetsklokker til en overkommelig pris. På lang sikt kunne jeg også tenkt meg en klassiker som Omega Seamaster Planet Ocean, men prisen på denne er såpass stiv at det får bli på lengre sikt. Endret 2. august 2010 av OlavEH Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Likar alternativa dine OlavEH, flotte ur som ikkje svir så altfor mykje i lommeboka (bortsett frå Steinhart'en, den blir altfor Sub-ripoff). Har bestilt meg ein SKX007 (mod frå yobokies), og er ganske sugen på ein Stowa Marine. Veit imidlertid ikkje om har mest lyst på Automatic eller Original, men noko seier meg at fyrstnevnte passar best til dressur pga. 20mm lugs og 40mm kasse. Lenke til kommentar
djremix Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Hva syns dere om denne? flere bilder Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Jeg likte klokken. Har en gullklokke som minner litt om den selv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Likte den ikke, skriker gammel mann i mine øyne. Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 (endret) Nææææh, eg har aldri hatt sansen for BM. Skal det vera gull bør det helst vera vintage Omega. Spar heller litt til og gå for noko frå IWC, eller ein pre-loved Sub! edit: leif. Endret 7. august 2010 av Frigata Lenke til kommentar
Alkaw Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 (endret) Hallo! Tenkt lenge på å gå til anskaffelse av en klokke til hverdags, så trenger noen anbefalinger/tips fra dere. Jeg liker disse diver/submarine/hva enn de kalles klokkene, og kunne tenkt meg en sånn en, helst en som kunne passet med "Bond NATO reima" siden jeg syntes denne var grusomt lekker. Grunnet stram økonomi må klokka ligger på mellom 1000 og 2000kr. Takker for all hjelp! Endret 11. august 2010 av Alkaw Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 (endret) Steinhardt går littegranne over det budsjettet, men ikke så mye, og er etter min mening blant de beste alternativene (i den prisklassen og gitt at du vil ha en "ordentlig", dvs mekanisk, klokke, da ) Seiko har også mye fint som kanskje står litt mer på egne ben, Steinhardt er kanskje litt for mye "sub-ripoff".. Endret 11. august 2010 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Er det noen som vet om norske nettbutikker som selger Seiko Diver 200 (SKX007) evt. butikker i Bergen? Til nå har jeg bare funnet Diver 100. Lenke til kommentar
Alkaw Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Tusen takk for tipset the last nick, akkurat noe sånt jeg tenkte meg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå