Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har fått en G-Shock GLX-5600-7DR. Hatt den i ca en måned, veldig greit når man er ut på tur ol. Slipper og være red for noe.

Men det jeg lurer på er hvordan jeg skal stille inn måne- og tidevanns-data. Man skal skrive inn posisjon på et vis med "longitude (east/west)" og "lunitidal interval hours, minutes". Jeg har drevet og googlet litt og tror jeg har kommet fram til oppskrifter for hvordan det skal regnes ut, men skjønner lite av det:-P

Så jeg lurte på om noen hadde noen råd!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poisjonen betyr bare at du skal skrive inn longitude. East/West er bare fordi hvis du har en posisjon (f.eks amerika) er det west, mens f.eks oslo er east. Longitude kan du finne her..

Lunitidal interval betyr tidevannsintervall og er en litt mer kinkig ting å finne. Du kan dog lese den posten her: http://forum.surfermag.com/forum/showflat.php?Number=897187 og se om du finner det ut. Kort og godt er tidevannsintervall den tiden det tar fra månen krysser en tidsmeridian og frem til neste høyvann inntreffer.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

I hvilket europeisk land er klokker billige å kjøpe? Trenger ny klokke og dama og jeg tenker å kanskje legge en weekendtur til der det er rimelige klokker. Slå 2 fluer i en smekk. :)

Generelt er det billigst i "landet" eBay.. :p Så kan du heller dra til den byen du har mest lyst til å se uavhengig av prisnivået på klokker..

Du skriver ikke hvilket prisnivå du har tenkt å legge deg på, for dyrere ting kan det være verdt å se på Timezone.

Lenke til kommentar

Ja, han har et godt rykte. Se også denne tråden på Tidssonen.no av en som har kjøpt mod fra Yobokies:

http://www.tidssonen.no/showthread.php?994-Seiko-SKX007-mod-fra-Yobokies-in-the-house!

Men prøv å start et emne på det forumet som omhandler å kjøpe nye, dyre klokker fra andre steder enn autoriserte norske forhandlere,

da finner du fort ut hvor folket jobber hen. Aldri vært borti maken til unger og hissigpropper.

"Det er fake"

Jammen prisen tilsier jo at det er e...

"Det er fake"

Jammen de ser jo helt ekte ut med stempel fra forhandler

"Du ser det ikke, men det er fake"

Hvordan kan du egentlig vite det

"Ser du lumen, den er ikke sentrert på kronen"

Det er en feature på den modellen!

"Det er feik, åpner du den er det bare stålull inni"

Jammen hvordan kan du bevise at rolexen du kjøpte på bjerke er ekte da?

"Bjerke hadde fått trøbbel om de solgte falske klokker"

Selv om kundene aldri fant det ut?

"Kom deg vekk, du jobber for urverket.no"

Morsom gjeng :yes:

Lenke til kommentar

Men prøv å start et emne på det forumet som omhandler å kjøpe nye, dyre klokker fra andre steder enn autoriserte norske forhandlere,

da finner du fort ut hvor folket jobber hen. Aldri vært borti maken til unger og hissigpropper.

"Det er fake"

Jammen prisen tilsier jo at det er e...

"Det er fake"

Jammen de ser jo helt ekte ut med stempel fra forhandler

"Du ser det ikke, men det er fake"

Hvordan kan du egentlig vite det

"Ser du lumen, den er ikke sentrert på kronen"

Det er en feature på den modellen!

"Det er feik, åpner du den er det bare stålull inni"

Jammen hvordan kan du bevise at rolexen du kjøpte på bjerke er ekte da?

"Bjerke hadde fått trøbbel om de solgte falske klokker"

Selv om kundene aldri fant det ut?

"Kom deg vekk, du jobber for urverket.no"

Morsom gjeng :yes:

What? Snakker du om tidssonen nå? Jeg henger nokså mye der, og kan ikke akkurat si at det der er gjengs oppfatning der.

For øvrig antar jeg at din referanse er denne tråden, hvor du fremstår som intet annet enn sta, og for enhver pris vil forsvare urverket.no (som jeg ikke aner om du har noen tilknytning til), selv om folk faktisk står frem med sine negative erfaringer.

Erfaringsmessig fungerer anbefalinger og tips fra et slikt entusiastforum meget godt når man blir litt kjent, og får litt føling med folkene der. Når en som virkelig er interessert har flere hundre poster i forskjellige tråder, og kommer med noe egenerfart om en forhandler, har han generelt høy troverdighet blant andre, erfarne brukere. Du kommer valsende inn der nyregistrert, legger inn 12 poster, og samtlige er i den ene tråden hvor du forsvarer et kommersielt foretak. Din troverdighet er lik absolutt null da.

Her er for øvrig et eksempel på noen som gjør det du snakker om:

Uten at det resulterer i noe krangling om AD/gråmarked.

Samme her.

Og her.

Lenke til kommentar

Ang. urverket.no som det er en del snakk om: Jeg har kjøpt en klokke på urverket. Kostet ca. 20% mindre enn på Bjerke etter moms (noe som ble en del penger), og klokken kom i original boks, helt ny, med alle sertifikater og papirer. Den hadde også en lapp fra en sveitsisk urmaker, så det virker som om urverket kjøper klokker hos autoriserte forhandlere med stor rabatt, for så å selge videre.

Lenke til kommentar

Ang. urverket.no som det er en del snakk om: Jeg har kjøpt en klokke på urverket. Kostet ca. 20% mindre enn på Bjerke etter moms (noe som ble en del penger), og klokken kom i original boks, helt ny, med alle sertifikater og papirer. Den hadde også en lapp fra en sveitsisk urmaker, så det virker som om urverket kjøper klokker hos autoriserte forhandlere med stor rabatt, for så å selge videre.

Og du har fått uret verifisert?

Lenke til kommentar
Og du har fått uret verifisert?

Og taksert og forsikret, samt registrert hos JLC med serienummer, helt uten problemer.

Tror du virkelig et firma med norsk org-nr. har mulighet til å drive organisert salg av falske merkevarer uten å havne i trøbbel? Når de i tillegg gir full garanti, samt garantibevis fra fabrikk?

Eller; hvis dette hadde vært mulig; hvorfor skal man da stole på at ikke f.eks Bjerke også faller for fristelsen?

Hva skjer dersom klokken går i stykker?

Det kommer an på hvilken garantiform du har. For klokker med produsentenes egne offisielle garanti leverer du inn klokken hos en valgfri autorisert forhandler i Norge eller i utlandet.

Ingen svindler hadde tatt denne risikoen og sluppet unna med det over lengre tid.

Endret av kvasbo
Lenke til kommentar

men i alle pokker, ser på urverket.no, klokker til 100.000 spenn? altså, prisen i segselv er jo psyko. men, mener de virkelig at de skal få solgt det, på en nettbutikk?  den ligger på framsida. det er jo villt

• Liker 1
Lenke til kommentar
men i alle pokker, ser på urverket.no, klokker til 100.000 spenn? altså, prisen i segselv er jo psyko. men, mener de virkelig at de skal få solgt det, på en nettbutikk? den ligger på framsida. det er jo villt

100.000 er da ikke spesielt dyrt ;) Denne koster også litt.

Men seriøst, ser ingen grunn til å ikke handle dyre ting på nett, ingen grunn til å gi bort masse penger til butikker med dype tepper og fine adresser (så lenge man kan stole på nettbutikken, selvsagt).

Endret av kvasbo
Lenke til kommentar

I mitt hode er de som liker og går med sånne i 90% av tilfellene de same som går med gulrotfarget fjes og tror glamourmodelltrashy=glamour (ref den artikkelen/kronikken av han norske motefyren som ble postet for litt siden). Minner meg om gulrottrynet med knæsjrødlilla lipgloss og fake LV-veske jeg så på bussen i dag. Huff. Men hun synes sikkert det er hot. :p

Når det er sagt, finnes det sikkert noen som klarer å dra i land det også. Men da synes jeg nesten man bør ha en litt røff stil, ellers blir det fort feil.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg vurderer å handle meg en Chrono Avenger fra "bukta". I den sammenheng lurer jeg på om noen her inne har erfaring med klokkekjøp fra Ebay? Hvordan kan jeg forsikre meg om at klokken jeg kjøper er ekte?

Jeg ser for meg å handle en med blå dial, og slenge på en litt røff brun lærrem; jeg tror det kan bli meget bra. :)

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å handle meg en Chrono Avenger fra "bukta". I den sammenheng lurer jeg på om noen her inne har erfaring med klokkekjøp fra Ebay? Hvordan kan jeg forsikre meg om at klokken jeg kjøper er ekte?

Styr unna bukta og leit heller i salsforuma på WUS, TZ etc.

Forresten, den Armani-klokka oppi her var tacky!

Lenke til kommentar

Jeg fyller 18 år snart og tenkte jeg skulle ønske/kjøpe meg en klokke. Klokker er ikke akkurat det jeg kan mest om, så jeg er ikke sikker på hvor mye jeg burde bruke. Tenkte meg egentlig noe rundt 4-5k. Får jeg noe bra for denne summen? Vil gjerne ha den i noen år. Jeg er ganske tynn og har i hvert fall tynne håndledd. Derfor vil jeg ikke ha en som er så veldig stor. Noen som har noen forslag til klokker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...