Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Var så heldig å finne et gammelt lommeur i sølv som en gang i tiden har tilhørt en tippoldefar etter det jeg har skjønt. Lite verdi, men veldig sjarm. Ødelagte visere, litt småbulker noen steder også videre. Ble meget stilig når jeg fikk pussa det, skal få slengt opp et bilde en gang. Tror jeg aldri i verden vil kunne få det reparert uten å bytte ut omtrent hele uret, så jeg lar det bare være et stilig arvegods sammen med vesten i høytider :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal kjøpe meg en ny klokke og står for øyeblikket mellom en Seiko SNK809K2 og en Citizen BM8180-03E. Men hvordan tåler disse vann? Jeg skulle gjerne hatt en klokke jeg slapp å ta av meg når jeg svømmer, snorkler (ikke dypere en 10, maks 15 meter) holder på i vasken etc. Er redd for at begge disse vil falle igjennom på dette punktet. Noen som kunne peke på en klokke til under 100$ i samme miltærstil, som tåler en svømmetur/dykketur?

Lenke til kommentar

Jeg skal kjøpe meg en ny klokke og står for øyeblikket mellom en Seiko SNK809K2 og en Citizen BM8180-03E. Men hvordan tåler disse vann? Jeg skulle gjerne hatt en klokke jeg slapp å ta av meg når jeg svømmer, snorkler (ikke dypere en 10, maks 15 meter) holder på i vasken etc. Er redd for at begge disse vil falle igjennom på dette punktet. Noen som kunne peke på en klokke til under 100$ i samme miltærstil, som tåler en svømmetur/dykketur?

 

Seikoen er kun WR dvs. max håndvask, bruke den i regnvær o.l. Ikke dusjing og absolutt ikke bading.

 

Citizen er 100 meter vanntett, så den ville jeg ikke vært redd for å dykke litt med.

Lenke til kommentar

Var så heldig å finne et gammelt lommeur i sølv som en gang i tiden har tilhørt en tippoldefar etter det jeg har skjønt. Lite verdi, men veldig sjarm. Ødelagte visere, litt småbulker noen steder også videre. Ble meget stilig når jeg fikk pussa det, skal få slengt opp et bilde en gang. Tror jeg aldri i verden vil kunne få det reparert uten å bytte ut omtrent hele uret, så jeg lar det bare være et stilig arvegods sammen med vesten i høytider :)

 

Sleng opp et bilde eller to! :yes:

Lenke til kommentar

Jeg skal kjøpe meg en ny klokke og står for øyeblikket mellom en Seiko SNK809K2 og en Citizen BM8180-03E. Men hvordan tåler disse vann? Jeg skulle gjerne hatt en klokke jeg slapp å ta av meg når jeg svømmer, snorkler (ikke dypere en 10, maks 15 meter) holder på i vasken etc. Er redd for at begge disse vil falle igjennom på dette punktet. Noen som kunne peke på en klokke til under 100$ i samme miltærstil, som tåler en svømmetur/dykketur?

 

Seikoen er kun WR dvs. max håndvask, bruke den i regnvær o.l. Ikke dusjing og absolutt ikke bading.

 

Citizen er 100 meter vanntett, så den ville jeg ikke vært redd for å dykke litt med.

Disse WR sertifiseringene er ikke greie å bli klok på, skulle jo tro at 30M betydde 30 meter under vann... Men Citizen-klokka burde være god for ned til 10-15 meter under vann? Titter litt på Citizen NY0040-09E og NY2300-09EB, heller litt mot den første, fint med offset crown:)

 

Hvordan er det foresten med internasjonal garanti på klokker? Hvilken for for internasjonal garanti tilbyr feks citizen?Og hvordan fungerer en slik garanti ved kjøp fra ebay?

Endret av PapaDon
Lenke til kommentar

Vurderer denne for 2200,- fra urverket. Hva synes dere?

Jeg synes klokka er kjip, men du får den for ca $215 (=1400,-) inkl frakt på bukta.

 

Timely-fashion har den til $162. De har imidlertid forbehold om at de kun sender til Nord/Sør-Amerika, Asia og Australia, men det tror jeg ikke de følger selv en gang. Jeg har handlet to klokker fra dem tidligere uten at det var et problem. Send dem evt en melding og spør først.

 

Husk at det tilkommer moms (25%) både på klokker du kjøper fra urverket.no og på ebay.

 

edit: chronograph.com er en bombesikker og ultrapålitelig nettbutikk, de har den for $235 inkl frakt om du ikke liker tanken på å handle på ebay.

Endret av orjanr
Lenke til kommentar

orjan har du noko erfaring med yobokies?

Ja, har handlet med ham ved to anledninger. Kjøpte en modifisert 007 (som jeg av en eller annen ubegripelig grunn solgte igjen :wallbash: ) også kjøpte jeg en Super Oyster-lenke med solide endeledd til en SKX009. Harold er en kjempefyr å ha med å gjøre, hyggelig, pålitelig og veldig veldig flink. Litt kronglete system, men man går inn på Photobucket-siden hans, finner ut omtrent hva man vil ha, sender ham en mail og evt diskuterer utseende, pris og andre ting. 2-6 uker senere kommer det noe i posten. Mailadressen hans er yobokies alfakrøll yahoo.com.hk.

Lenke til kommentar

Vurderer om jeg skal kjøpe meg en slik:

 

Nixon Private SS Black

PRIVATE-SS-allBlk-5.jpg

 

eller muligens den i gunmetal/blue:

nixon-ss.jpg

 

Ca. en tusenlapp fra onkel sam. Hvem ser best ut? Leste at noen synes den svarte så alt for plastikk aktig ut. Og det er ikke noe problem å ta med denne til en norsk urmaker for å få fjernet ledd fra lenken da den garantert er for lang?

Lenke til kommentar

For meg er firkanta kasser litt sært, men skulle eg ha hatt eit eksemplar måtte det ha blitt Tag Heuer/ vintage Heuer Monaco.

 

Tenkte å prøve å bestille ein 007-mod frå Harold, det verkar jo lovande!

 

Ja, han har et godt rykte. Se også denne tråden på Tidssonen.no av en som har kjøpt mod fra Yobokies:

 

http://www.tidssonen.no/showthread.php?994-Seiko-SKX007-mod-fra-Yobokies-in-the-house!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...