DJCrapBag Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Jeg har samme klokken med samme farger, gav 2000-ish i Amsterdam. Ok, takker for svar. Har lagt den ut på Finn.no til 1800 (1700) nå, så da håper jeg noen er interessert. Finnes det noen andre norske nettsteder/forum for kjøp og salg av klokker? Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Finnes det noen andre norske nettsteder/forum for kjøp og salg av klokker? Se Tidssonens kjøp og salg-sider. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Er Bulava et godt merke å gå for når det gjelder klokker? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 I følge Google er det en russisk atomrakett.. Du mener nok Bulova. Kan ikke hjelpe deg noe mer, dessverre. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Selvfølgelig mener jeg Bulova. En liten skrivefeil som hadde gjemt seg der ja. Lenke til kommentar
xaco Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 noen som vet ca hvor mye det koster å bytte glasset på en klokke? Klarte å miste klokka mi i gulvet i stad og det ble noen sprekker i glasset. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 noen som vet ca hvor mye det koster å bytte glasset på en klokke? Klarte å miste klokka mi i gulvet i stad og det ble noen sprekker i glasset. Kommer jo helt ann på klokken. Lenke til kommentar
Muzungu Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Jeg har lyst til å bytte reim på klokken min (tissot prc200 med marineblå skive), Tenker en sjokoladebrun skinnreim. Hvor kan dette bestilles, som passer til klokken min? Er det lett å bytte selv? Tenker noe à la stilen som er på noen Breitling-klokker. Endret 7. juni 2010 av Muzungu Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 (endret) Tidssonens rem-tråd.. NB: Disse er vel først og fremst for Panerai, så de er kanskje bredere, men noen av dem bør kunne levere i ulike bredder. Endret 7. juni 2010 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Jeg har lyst til å bytte reim på klokken min (tissot prc200 med marineblå skive), Tenker en sjokoladebrun skinnreim. Hvor kan dette bestilles, som passer til klokken min? Er det lett å bytte selv? Tenker noe à la stilen som er på noen Breitling-klokker. Fant selv ut at dette ikke var så lett som først antatt da PRC 200 har 19 mm mellom lugsa. Dette er en ganske ugunstig størrelse da fleste remmer er 18mm, 20mm og 22mm etc. Tissot har noen egne som det går ann å bestille, men jeg tror jeg ga 600 for min ellerno. Litt dyrt når "remringene" røk etter 1 år, men men. Ny klokke på vei inn nå så går ikke å depper akkurat Lenke til kommentar
Muzungu Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Takk for svar. Kan jeg i utangspunktet bestille hvilken som helst rem i 19mm, og montere denne på klokken? Jeg har sett på de originale til Tissot, men vil gjerne ha noe annet. Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) Du kan kjøpe en hvilken som helst rem i 19 mm og sette på (forutsatt at den ikke har noen spesielle ender, som f.eks buer), det er fort og enkelt gjort. Du kan også bruke en 20mm rem, det går fint å klemme inn den mellom 19mm lugs (jeg har gjort det mange ganger). For maksimal tilpasning kan du evt bruke et barberblad eller en sylskarp kniv og skjære av ørlite innerst på remmen. Fordelen er at det er vanvittig mye større utvalg i 20mm remmer enn i 19mm. Hvis du kan leve med en sort rem anbefaler jeg Di-modell Chronissimo til Tissoten din, tipper det kommer til å se rimelig bra ut. Vil du ha en brun kan du f.eks se på Hirsch Liberty. Jeg har/har hatt begge, og kan anbefale dem, kjempekvalitet. Sistnevnte bør kunne kjøpes hos endel urmakere i Norge også, tror bl.a Tidemann bak Stortinget har Hirsch, sikkert flere andre også. Hvis du absolutt vil ha 19mm rem, kan du jo også sjekke ut utvalget på Watchbandcenter.com, som lar deg sortere på lugtykkelse. Lykke til! Endret 8. juni 2010 av orjanr Lenke til kommentar
Muzungu Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) Takk. Lurer på om jeg skal bestille meg Hirsch Liberty i brunt, den så megte bra ut. Jeg er i utgangspunktet litt skeptisk til sort rem kombinert med marineblå tallskive; jeg synes selv brunt og marineblått ser bedre ut. Jeg legger ut bilde her når jeg får den. Endret 8. juni 2010 av Muzungu Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Jeg har lyst til å bytte reim på klokken min (tissot prc200 med marineblå skive), Tenker en sjokoladebrun skinnreim. Hvor kan dette bestilles, som passer til klokken min? Er det lett å bytte selv? Tenker noe à la stilen som er på noen Breitling-klokker. Den klokka er fin med lærrem! Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Kva med blå(ish) lærreim? Eg har ei svart lærreim med kvit søm til mitt eksemplar (kvit urskive). Den svarte reima komplimenterer tal og nummerering, medan den kvite sømmen komplimenterer fargen på urskiva. Dermed vert heildomsuttrykket bra. Lenke til kommentar
Muzungu Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Har sett litt etter skinnremer med blå detaljer, men jeg har ikke funnet noe jeg virkelig liker. Bestilte forøvrig denne nå (i sjokoladebrun farge): Satser på at det blir bra. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) Helt enkel Bulova gullklokke med sort lær-reim og sort skive. Hva synes dere? Beklager de elendige bildene. Må skaffe meg ny mobil snart Endret 8. juni 2010 av Mchansern Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Eg går utifrå at det er ein auto? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 auto? Kan ikke mye om klokker. Arvet den av faren min som har fått seg ny Seiko. Det er quartz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå