fkm Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Gratulerer så meget! Selv går jeg bare og venter på at mormor skal krepere, så jeg får arvet en JLC Atmos Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 (endret) Nå har jeg vært hos tollerene og hentet min nye klokke. Jey! http://dl.dropbox.com/u/368358/klokke.jpg SEXY! Pris? Endret 21. mai 2010 av datating Fjernet img-quote Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 (endret) Nå har jeg vært hos tollerene og hentet min nye klokke. Jey! http://dl.dropbox.com/u/368358/klokke.jpg Gratulerer, meget pen klokke! Endret 21. mai 2010 av datating Fjernet img-quote Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Selv går jeg bare og venter på at mormor skal krepere, så jeg får arvet en JLC Atmos Min oldemor hadde en sånn, lurer på hvor den ble av? Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 (endret) Greit nok design på kassa, men altfor mykje dill dall på skiva. Power reserve og 4 subdials/skiver...messy. Det faktum at det er frå Jaeger reddar ikkje dette uret. Legg forresten merke til at heile "eliten" i moteavdelinga fekk ståpikk av ein JLC! Lurar på kva som hadde skjedd om nokon hadde skaffa seg ein A.Lange her då ha ha ha . Endret 22. mai 2010 av Frigata Lenke til kommentar
fkm Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Greit nok design på kassa, men altfor mykje dill dall på skiva. Power reserve og 4 subdials/skiver...messy. Det faktum at det er frå Jaeger reddar ikkje dette uret. Legg forresten merke til at heile "eliten" i moteavdelinga fekk ståpikk av ein JLC! Lurar på kva som hadde skjedd om nokon hadde skaffa seg ein A.Lange her då ha ha ha . Kan du ikke bare glede deg på en annens vegne for en gangs skyld? Hvis jeg skulle kjøpt meg en JLC ville jeg absolutt ikke kjøpt den modellen, men det er jo uansett kult for Kvasbos del. Det var hvertfall derfor jeg skrev "gratulerer", og ikke "gratulerer, den var pen". Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Greit nok design på kassa, men altfor mykje dill dall på skiva. Power reserve og 4 subdials/skiver...messy. Det faktum at det er frå Jaeger reddar ikkje dette uret. Legg forresten merke til at heile "eliten" i moteavdelinga fekk ståpikk av ein JLC! Lurar på kva som hadde skjedd om nokon hadde skaffa seg ein A.Lange her då ha ha ha . Liker ikke A.Lange Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Min favoritt av JLC er uten tvil Jaeger LeCoultre Master Compressor Memovox Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 (endret) Alle kan jo ikke like det samme, har andre klokker som er 100% rene på skiva, så ville ha en med litt "dill". Er dessuten ingeniør, så jeg har en svakhet for complications (kjøpte fra urverket.no) Endret 22. mai 2010 av kvasbo Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Som ingeniør skulle du jo ha kjøpt denne Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Som ingeniør skulle du jo ha kjøpt denne Vurderte den faktisk Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 JLC har dessverre kommet med så mye oversized moteskjit. De voldtar jo sine egne klassikere. Lenke til kommentar
mesha Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 (endret) Noen her så har erfaring med å ha en hvit reim? Har tenkte å kjøpe Starck sin hvite O Ring klokke med hvitt skinn, men er litt redd for at den kan bli fort skitten. Dette er ikke klokke til 10 tals tusen så jeg vet ikke hva jeg kan forvente. Endret 23. mai 2010 av mesha Lenke til kommentar
Sitrux Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 (endret) Har planer om å kjøpe meg ny klokke i sommer. Budsjettet ligger på rundt 5-6 tusen. Er på utkikk etter noe som kan passe til forskjellige anledninger. Noen som har noen forslag til klokker i den prisklassen som ligner på denne? Tar gjerne imot tips til andre klokker også. Endret 23. mai 2010 av Sitrux Lenke til kommentar
xaco Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Har planer om å kjøpe meg ny klokke i sommer. Budsjettet ligger på rundt 5-6 tusen. Er på utkikk etter noe som kan passe til forskjellige anledninger. Noen som har noen forslag til klokker i den prisklassen som ligner på denne? Tar gjerne imot tips til andre klokker også. Seiko har jo en del ur i den prisklassen. Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) Eg ville ha vore forsiktig i 5-6000,- klassen. Her er store STORE variablar mtp. pris og kvalitet. Mitt råd; kjøp deg ein billegare Seiko (t.d. ein 007) og spar pengane til eit seinare, meir gjennomtenkt klokkekjøp. Endret 24. mai 2010 av Frigata Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Det er da vel gode kjøp å gjøre i den klassen og? Man bør f.eks. kunne få tak i noen gode brukte klokker fra en seriøs forhandler til den prisen. Har det ikke vært linket til noen bruktforhandlere tidligere i denne tråden? Kan sikkert få tak i en svært pen Omega som har fått en full overhaling til den prisen. Lenke til kommentar
JLord Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Kan sikkert få tak i en svært pen Omega som har fått en full overhaling til den prisen. Jepp, tenkte på brukt Omega jeg også. Har sett tilfeller av nyere Seamaster'e med automatikk til rundt 6000 og eldre til 2000. Foretar man en kontroll av uret, evt kjøper fra en seriøs brukt urforhandler burde det være muligheter for et svært godt kjøp. Er de overhalt m/kvittering er det et pluss. Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) Ja det er faktisk sant. Pre-loved Omega kan til tider vera veldig gode bruktkjøp. Eg for min del er litt keen på å skaffe meg ein 2254.50, men er ikkje så sikker på om Omega skal få lov til å gjera innhogg i 14060-kontoen min Endret 24. mai 2010 av Frigata Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) En seriøs bruktforhandler er absolutt å anbefale når det er snakk om ur i den prisklassen ja. Nærmer de seg 2000kr er de vel kanskje såpass gamle at det selv med en overhaling kan være litt risiko med mindre man får noen form for garanti på kjøpet. Samtidig har gjerne de billigste kosmetiske "feil" etter mye bruk. En annen ting er jo at de eldste urene gjerne har en diameter på 34mm eller mindre, noe som gjerne blir litt lite. 36mm er det kanskje og noe av, men noe særlig større er det gjerne lite av blandt vintage Omega så vidt jeg vet. Men om man har 6k burde det være mulig å finne nyere ur som man kan bli godt fornøyd med. Frigata: 2254.50 er kjedelig, så ikke gidd det. Men det er jo 14060 også, så... Om du sikter deg inn mot den lukrative delen av bransjen burde du jo uansett heller kjøpe deg en av dressmodellene til Girard Perregaix. Gjør seg langt bedre til dressen enn en diver i de kretsene. Endret 24. mai 2010 av NgZ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå