Mujlza Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 (endret) Jeg har ikke lest gjennom hele diskusjonen, så det finnes sikkert noe om hva jeg lurer på. Det jeg lurer på er simpelthen hvilken klokke dere synes jeg skal gå for. Jeg liker designet litt enkelt, men samtidig ikke for enkelt. Etter å ha søkt litt rundt på nettet har jeg funnet disse klokkene: http://www.urverket.no/seiko-5-black-dial-p-9356.html http://www.urmaker-ronning.no/product.asp?p=472 http://www.urmaker-ronning.no/product.asp?p=126 http://www.urmaker-ronning.no/product.asp?p=170 Så.. Hvilken klokke liker dere best? Personlig synes jeg Certina DS er finest. Jeg så en klokke som lignet denne, Tissot PRC 200 tror jeg den het, men jeg fant ingen norske butikker som selger denne. Appropos butikker, hvilken norske nettbutikker vil dere anbefale? Er f.eks. urverket.no og urmaker-ronning.no greie? Og sist, men ikke minst, vil dere anbefale en mekanisk klokke eller en quartz? Har dere forresten noe å si om Certina vs. Seiko? Har, som der kanskje skjønner, ikke så mye peiling. Takk for svar Endret 24. mars 2010 av Mujlza Lenke til kommentar
nexus555 Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Trenger et par billige klokker. En "sommerklokke" og en klassisk. Noen tips? Max 1200 kr på hver. Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Jeg har ikke lest gjennom hele diskusjonen, så det finnes sikkert noe om hva jeg lurer på. Det jeg lurer på er simpelthen hvilken klokke dere synes jeg skal gå for. Jeg liker designet litt enkelt, men samtidig ikke for enkelt. Etter å ha søkt litt rundt på nettet har jeg funnet disse klokkene: http://www.urverket.no/seiko-5-black-dial-p-9356.html http://www.urmaker-ronning.no/product.asp?p=472 http://www.urmaker-ronning.no/product.asp?p=126 http://www.urmaker-ronning.no/product.asp?p=170 Så.. Hvilken klokke liker dere best? Personlig synes jeg Certina DS er finest. Jeg så en klokke som lignet denne, Tissot PRC 200 tror jeg den het, men jeg fant ingen norske butikker som selger denne. Appropos butikker, hvilken norske nettbutikker vil dere anbefale? Er f.eks. urverket.no og urmaker-ronning.no greie? Og sist, men ikke minst, vil dere anbefale en mekanisk klokke eller en quartz? Har dere forresten noe å si om Certina vs. Seiko? Har, som der kanskje skjønner, ikke så mye peiling. Takk for svar Certina-klokkene er forsåvidt greie, men eg likte ikkje Seiko-klokkene dine så godt. Eg ville seriøst ha vurdert ein Seiko SKX007 eller 009, med Jubilee eller Super Oyster bracelet! Desse er knalltøffe, og har godt rykte når det gjeld mest mogleg "bang for the buck"-altså mest mogleg mekanisk klokke i forhold til pris. Sjekk eBay! Det som er så fett med Seiko dykkarane er at dei også ser råtøffe ut på NATO-straps. Eg ville ikkje ha kjøpt ei quartz-klokke til ~3000,- her i Norge, når dei er så mykje billegare på nettet. Til dømes kjøpte eg mitt eksemplar at Tissot PRC200 Chrono på ebay for ca. 1200,- for litt over eit år sidan. Greit nok, du mistar retten til reklamasjon etter forbrukarkjøpslova, garanti og alt det der. Men ettersom det gjeld relativt billege quartz-ur, ser eg ikkje problemet med å få den tilsendt frå Asia langt billegare. Lenke til kommentar
nexus555 Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 (endret) Det hjelper da lite å kjøpe fra Asia,når du kan risikere å få fake. Så det er i dag, er det sånn at folk nesten ikke kan se forkjell på fake og ekte vare lenger. Styr unna! Endret 24. mars 2010 av matsemann94 Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Med litt research går det som regel greit. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 En "sommerklokke" og en klassisk. Noen tips? Max 1200 kr på hver. Antar du tenker handle i norsk butikk(?) og da er det vel 4-5 kurante merker i den prisklassen/quartz tilgjenglig kan jeg tenke meg Mitt tips; Selskap/dress/penklokke, > Inex rosegold Hverdagsklokke/Everyday use, > Puma Top Race (Puma klokken finns forøvrig også med SS lenke for en drøy 100-lapp mer, hos Bjørklund butikkene) Lenke til kommentar
Mujlza Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Certina-klokkene er forsåvidt greie, men eg likte ikkje Seiko-klokkene dine så godt. Eg ville seriøst ha vurdert ein Seiko SKX007 eller 009, med Jubilee eller Super Oyster bracelet! Desse er knalltøffe, og har godt rykte når det gjeld mest mogleg "bang for the buck"-altså mest mogleg mekanisk klokke i forhold til pris. Sjekk eBay! Det som er så fett med Seiko dykkarane er at dei også ser råtøffe ut på NATO-straps. Eg ville ikkje ha kjøpt ei quartz-klokke til ~3000,- her i Norge, når dei er så mykje billegare på nettet. Til dømes kjøpte eg mitt eksemplar at Tissot PRC200 Chrono på ebay for ca. 1200,- for litt over eit år sidan. Greit nok, du mistar retten til reklamasjon etter forbrukarkjøpslova, garanti og alt det der. Men ettersom det gjeld relativt billege quartz-ur, ser eg ikkje problemet med å få den tilsendt frå Asia langt billegare. Certina DS Podium er så langt favoritten i den prisklassen, men jeg likte også Seiko-klokkene dine. Vet du hva veiledende pris er på i Norge? Er det ikke litt risikabelt å bestille fra Ebay/Amazon etc. med tanke på fake/kvalitet/garanti etc. Frakt og toll blir sikkert en del også, så er det virkelig så mye å spare i forhold til å kjøpe i Norge? Så vidt jeg har forstått er det flere fordeler med ei quartz-klokke, både med tanke på nøyaktighet og alsidighet? Du kan vel ikke gå rundt og riste og være like røff med en mekanisk en? Forresten, hva vil egentlig automatisk mekanisk si, og hva er forskjellen på en automatisk mekanisk klokke og en mekanisk? Har 0 peiling Lenke til kommentar
nexus555 Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Vurderer å kjøpe denne. Kommentarer? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Kommentaren min er at man kjøper ikke klokke som bærer navnet til en moteprodusent. Klokker kjøper man fra de som først og fremst lager klokker. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Kommentaren min er at man kjøper ikke klokke som bærer navnet til en moteprodusent. Klokker kjøper man fra de som først og fremst lager klokker. Indeed! Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Moteklokker apropos moteklokker, sjekk DETTE! Eg døde akkurat litt, eller som paradise-mats ville ha sagt det; "Jeg dæævvver". Ohhh, fant forresten ut i dag at eg har grådig lyst på ein Sinn EZM3 Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 apropos moteklokker, sjekk DETTE! Har du sett denne? Lenke til kommentar
fkm Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 apropos moteklokker, sjekk DETTE! Eg døde akkurat litt, eller som paradise-mats ville ha sagt det; "Jeg dæævvver". Lenke til kommentar
nexus555 Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Har noen tips til en klassisk klokke som er enkel å få tak i hos en urmaker. Max 2100 kr. Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Har noen tips til en klassisk klokke som er enkel å få tak i hos en urmaker. Max 2100 kr. Kan du skrive tipsene dine her da? Siden du sier du har tips. Leter også etter en klassisk pen klokke med skinnreim, som kan brukes i vanlig pentøy og ikke bare dress. Lenke til kommentar
Kavinsky Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Tror han har glemt et spørsmålstegn. Les det som et spørsmål Ellers ville det ha vært et meningsløst innlegg... hehe Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 (endret) Mnjah... skal jo ikke være lett... Når man har så god tid man bare vil til og skrive og lese over ett innlegg, og tilogmed en redigerings knapp... Fritz <3 Endret 29. mars 2010 av Overdox Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Har noen tips til en klassisk klokke som er enkel å få tak i hos en urmaker. Max 2100 kr. Kan du skrive tipsene dine her da? Siden du sier du har tips. Leter også etter en klassisk pen klokke med skinnreim, som kan brukes i vanlig pentøy og ikke bare dress. matsemann; skaff deg ein sub homage. Overdox, skaff deg ein PAM homage, typ Marina Militare e.l. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå