Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tøff/macho

post-103787-1266528223_thumb.jpg

En av få Breitlinger jeg liker.

post-103787-1266528244_thumb.jpg

Bös?

post-103787-1266528263_thumb.jpg

Classy

post-103787-1266528297_thumb.jpg

post-103787-1266528425_thumb.jpg

Dette er til tider den minst spreke tråden på moteforumet, og da tenker jeg på at det som er akseptert som pent ofte er dørgende kjedelig. Første klokka her er et godt eksempel, en grå klump med noen tjukke smådverger som visere. Andre klokka er grei til Breitling å være, men for rotete. Bös-klokka er bare fail, som en upmarket Nixon-aktig kladd med altfor store tall og liksom-tøff stil. Sikkert fin for folk som går i camobukser og drømmer om å kjøpe en Hummer. Stowaen er OK, men anemisk, og Omegaen - flott ur, men makan til reim da! Ødelegger hele klokka med den rødbrune krokodillereima der, huff.

 

Breitlingene Frigata postet traff meg ganske så bra - desidert det peneste jeg har sett fra Breitling. Nydelige ur.

 

Noe jeg synes ser bra ut i kategorien sportslig/tøff/macho er følgende ur fra Blancpain:

8805_1134_53b_sb.png

Litt rotete skive, kunne ha blitt tacky, men lander på riktig side av streken med god margin.

 

Ellers skal jeg ha en slik en dag - men kanskje med mesh-strap i stedet for lenke:

Dscn4589.jpg

Ser kanskje litt kjedelig ut på bilder, men så lenge den ser bra ut på håndleddet ...

 

Det var macho og klassisk, til slutt et modernistisk ur fra Movado som jeg absolutt kunne ha gått rundt med på armen:

gp2009_movado_09_0710_master_606295_02.jpg

Klarer å være både annerledes og stilig. Kan muligens funke som dress-ur også, selv om jeg ikke er helt 100% sikker på akkurat det. Hadde vært artig å prøve.

Lenke til kommentar
Breitlingene Frigata postet traff meg ganske så bra - desidert det peneste jeg har sett fra Breitling. Nydelige ur.

 

Imidlertid er det 2 (evt.3) ting som er negativt med heritage-serien til Breitling;

 

1. Modellane kjem ut i 38mm og 46mm :nei: . Eg vil no seia at 38mm er i minste laget for eit herreur (kjem an på wristsize, men likevel), og at 46mm er for stort for dei fleste. Konsekvensen er at ein anten sit att med eit for lite urverk, eller med eit ur som ser cartoonish ut med ein gong trenden for oversized watches har passert.

 

(God grunn til å drite i Breitling, og heller gå for ein nodate sub 14060.)

 

2.Bezelen har ingen tall, men liknar meir extensions av merka på urskiva. Her gjer det som ofte vert nemnt som archnemesisen til superocean heritage, nemleg Omega PO xl, det langt betre.

 

 

Evt.3: Kjipt med mesh-bracelet (berre meg?). Og spør du meg har ikkje ein diver noko på leatherstrap å gjera (men rubber er OK så lenge det kun er for variasjon frå bracelet). Eit motargument kan vera at uret hadde blitt for submariner-ish med oyster bracelet, men samma faen. Eg e litt old fashioned.

Endret av Frigata
Lenke til kommentar

Snublet nettopp over merket Titoni, og leste en utmerket review av det hos en fyr som hadde demontert deler av den. De bruker ETA-urverk, og tilpasser det visstnok godt til klokkene sine (De har også serier som er Chronograph-sertifisert.) Desverre synes jeg designet på flere av modellene var litt så-som-så, men de har til gjengjeld mange modeller å velge mellom.

 

Det slår kanskje ikke Cristopher Ward i å gi "mest Swiss Made urverk for pengene", men ikke dum pris heller. $600 og oppover.

 

Mesteparten ligger rundt $1k da, og det får man jo en del andre ur for også.

Lenke til kommentar

Tøff/macho

post-103787-1266528223_thumb.jpg

En av få Breitlinger jeg liker.

post-103787-1266528244_thumb.jpg

Bös?

post-103787-1266528263_thumb.jpg

Classy

post-103787-1266528297_thumb.jpg

post-103787-1266528425_thumb.jpg

Dette er til tider den minst spreke tråden på moteforumet, og da tenker jeg på at det som er akseptert som pent ofte er dørgende kjedelig. Første klokka her er et godt eksempel, en grå klump med noen tjukke smådverger som visere. Andre klokka er grei til Breitling å være, men for rotete. Bös-klokka er bare fail, som en upmarket Nixon-aktig kladd med altfor store tall og liksom-tøff stil. Sikkert fin for folk som går i camobukser og drømmer om å kjøpe en Hummer. Stowaen er OK, men anemisk, og Omegaen - flott ur, men makan til reim da! Ødelegger hele klokka med den rødbrune krokodillereima der, huff.

 

Breitlingene Frigata postet traff meg ganske så bra - desidert det peneste jeg har sett fra Breitling. Nydelige ur.

 

Noe jeg synes ser bra ut i kategorien sportslig/tøff/macho er følgende ur fra Blancpain:

8805_1134_53b_sb.png

Litt rotete skive, kunne ha blitt tacky, men lander på riktig side av streken med god margin.

 

Helt klart at enkelte Blancpain klokker er mye penere og bedre enn den første klokken som jo er en dykkerklokke (derav grå klump, tjukke visere), men jeg ville ikke poste klokker som var altfor langt utenfor hans budskjett (selvom Breitling, Bell & Ross og Omegaen er det). Bildene var kun for å få en tilbakemelding på hvilken retning han kunne tenke seg isteden for Nixon Player Ceramic Look hvor Bell & Ross er et mye bedre alternativ.

 

Føler ikke det er noen vits i å poste bilder av kjempelekre og tøffe klokker som få har råd til når man er ute etter noe mellom 10000-20000, men kan gjerne slenge opp noen for syns skyld om det hjelper på kvaliteten på tråden. :)

 

Enig ang. Omegaen og tror Mesh strap hadde vært en bra kombinasjon, men var bare noen random bilder jeg fant i farta. :)

Lenke til kommentar

Jo, prisen er selvfølgelig en faktor her. En Omega Seamaster eller Railmaster er vel innefor rekkevidde om man ser på en Nixon til 16 000? Kanskje "bare" quartz, men .. tja, jeg kjenner ikke så godt til prisene eller modellutvalget.

 

Denne ligger i samme prisleie som Nixon-klokka som ble postet, og er penere, om man vil ha noe litt utenom det vanlige:

_5942626.jpg

Lenke til kommentar

Jeg har en Seiko v743 som bare ligger og støver ned i en eske etter mitt siste klokkekjøp. Jeg kunne tenke meg å bytte ut stållenken med noe finere i skinn eller lignende. Har sett noen bilder av Seiko-klokker hvor dette er gjort, og det ser meget pent og stilrent ut.

 

Her er et bilde:

pic_0494.jpg.w300h225.jpg

 

Noen som vet av noe? :)

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale meg en god digitalklokke med de viktigste funksjonene? Er ikke mange digitalklokker som har fanget min interesse mtp utseende, og dette utsetter kjøpshandelen.

 

Så det jeg er ute etter er en robust digitalklokke som tåler alt. Den skal også være brukbar stilig/pen - (om det er mulig?)

 

(:

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale meg en god digitalklokke med de viktigste funksjonene? Er ikke mange digitalklokker som har fanget min interesse mtp utseende, og dette utsetter kjøpshandelen.

 

Så det jeg er ute etter er en robust digitalklokke som tåler alt. Den skal også være brukbar stilig/pen - (om det er mulig?)

 

(:

Hvilket prisnivå vil du ha klokka på?

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale meg en god digitalklokke med de viktigste funksjonene? Er ikke mange digitalklokker som har fanget min interesse mtp utseende, og dette utsetter kjøpshandelen.

 

Så det jeg er ute etter er en robust digitalklokke som tåler alt. Den skal også være brukbar stilig/pen - (om det er mulig?)

 

(:

 

Noen spesiell grunn til at du vil ha en digitalklokke? Analoge klokker er utrolig mye penere...

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale meg en god digitalklokke med de viktigste funksjonene? Er ikke mange digitalklokker som har fanget min interesse mtp utseende, og dette utsetter kjøpshandelen.

 

Så det jeg er ute etter er en robust digitalklokke som tåler alt. Den skal også være brukbar stilig/pen - (om det er mulig?)

 

(:

 

GW-M5600-ER har jeg kjøpt nylig. Solid klokke som viser nøyaktig klokkeslett!

Solcellepanel for "evig batteri"

"Radiostyrt klokke" som synkroniserer seg hver natt med radiosendere rundt om i verden avhengig av hvor du er.

G-shock, og rent utseende.

Anbefales.

post-189353-1267659638,9145_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale meg en god digitalklokke med de viktigste funksjonene? Er ikke mange digitalklokker som har fanget min interesse mtp utseende, og dette utsetter kjøpshandelen.

 

Så det jeg er ute etter er en robust digitalklokke som tåler alt. Den skal også være brukbar stilig/pen - (om det er mulig?)

 

(:

 

Noen spesiell grunn til at du vil ha en digitalklokke? Analoge klokker er utrolig mye penere...

 

Militæret ;)

 

Skal sjekke ut G-shock klokkene, takk for svar.

Endret av Donnie Darko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...