Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei folkens.

 

Jeg ser rundt på nettet etter bra priser på en Certina DS Spel.

Siden dollarkursen er ganske fin nå så vil jeg bestille fra USA.

Har enda ikke klart å finne den modellen jeg er på utkikk etter.

Noen som vet hvor jeg kan få bestilt den?

 

Her er forøvrig link til klokka: http://www.certina.com/Collection/Gent-Qua...57-00.aspx?pi=0

 

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Jeg har denne klokken. Ikke spesielt dyrt, men veldig kult tror jeg:

 

http://no.uniwatches.com/fossil/CH2566/

 

Tja, min personlige mening er at klokken er alt for rotete og ser "billig" ut, da med mye dilldall og linjer som ikke samsvarer med hverandre. Chronograph ringene er litt for små i forhold til resten av klokken og blir litt sammenkrøket i midten. Vet ikke helt, men synes den mangler litt farge, feks svart bezel etc.

Nevner igjen at dette kun er min personlige mening. :)

 

 

 

Kunne godt tenkt meg en klokke lik den som vises i de første sekundene av denne filmen. Har en klokke med sølvreim nå, men kunne tenkt meg en med brunt lær. Police er heller ikke feile klokker. Går ut i fra at denne klokken er i en prisklasse fra 1000-4000 kr?

 

Police er vel helt alrighte klokker og de har noen som ser pene ut, men ville vel selv gått for en klokke med sveitsisk urverk. Type "dressklokke" du er ute etter?

Lenke til kommentar
Tja, min personlige mening er at klokken er alt for rotete og ser "billig" ut

Fossil er vel egentlig også et overpriset billigmerke? De Fossil-klokkene jeg har sett postet på diverse forum bruker i hvert fall urverk fra diverse fabrikker i Kina, noe som ikke er et kvalitetsstempel. Nå er det jo enklere å få til quartz-urverk, men jeg tror ikke jeg ville gitt over 1k for en Fossil-klokke.

Lenke til kommentar

Kan dere gi eksempler på like "dressklokker" som ikke er Police da? Jeg er ikke særlig oppdatert på klokker, ettersom det er kjøp jeg gjør hvert femte år eller noe. Har i alle fall vært slik fram til nå, men skal nok investere i en dyr klokke etter studier. Kunne tenkt meg en litt stilren klokke med brun lærreim, i prisklassen mellom 1 000 - 4 000 kr, som sagt. :)

Lenke til kommentar
Kan dere gi eksempler på like "dressklokker" som ikke er Police da? Jeg er ikke særlig oppdatert på klokker, ettersom det er kjøp jeg gjør hvert femte år eller noe. Har i alle fall vært slik fram til nå, men skal nok investere i en dyr klokke etter studier. Kunne tenkt meg en litt stilren klokke med brun lærreim, i prisklassen mellom 1 000 - 4 000 kr, som sagt. :)

Kjøp deg en Hamilton Khaki (google/søk ebay for mange andre modeller med andre farger etc), en Steinhart Triton eller rett og slett en Tissot PRS 516.

 

Bare ikke kjøp sånne moteklokker, som er billig serieprodusert junk med et klesmerke på skiva.

 

edit: jeg så først nå at det sto "dressklokke", det er vel kanskje akkurat tilfellet med forslagene mine, men...... de er nå tøffe for det. Jeg går ofte i dress, og har ingen problemer med å gå i schvære dykkerklokker og sånt til dress. Det går så lenge en ikke er grå i håret.....

Endret av orjanr
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV
Jeg har en fake Panerai Luminor med gummirem og (ubrukt) stållenke, som jeg aldri bruker. Den har mørk blå skive, men har quartz-verk av ukjent opprinnelse, uten dato. Den er stor, 44-48 mm avhengig av hvoran man måler (kassen er puteformet). Er det noe marked for slikt? Hva er den verdt?

 

1. Med fake Panerai kan du dra dit peppern gror.

2. Paneraien kan du slå i biter med hammer.

3. Nei, det er ikke noe marked for fake, fordi folk er opptatt av hva de går med.

 

Hadde du bodd i Italia, hadde du fått bot på flere titusener.

1. Det var vel omtrent der peppern gror jeg kjøpte den :-)

2: Når den ikke går lenger, plukker jeg den i biter, og kildesorterer.

3: Hvor mange fake Rolex går det på en ekte, tror du? Eller Omega, Breitling, Tag Heuer eller andre merker som folk er opptatt av at de går med, for den del?

 

Jeg bor ikke i Italia, men i et land hvor sikkert hundrevis av fake klokker omsettes hver dag på QXL eller finn.no. Som det også gjøres i Spania, Hellas (i butikker) og i Italia, men det er dessverre ikke alltid at en fake selges som det den er. Jeg tror derfor det er et marked for fake dersom prisen er "riktig". Det gjelder ikke bare klokker, men også vesker ("alle" har LV), solbriller ("alle" har Dior/RayBan) etc.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV
Bare ikke kjøp sånne moteklokker, som er billig serieprodusert junk med et klesmerke på skiva.

Enig i dette, kjøp en klokke som er et klokkemerke, ikke et italiensk klesmerke, og velg et design som er litt "klassisk", så du kan ha den lenge. De fleste trenge 2-3 klokker, for å dekke alle anledninger...

 

Certina har (synes jeg) mange fine modeller, både sporty (First, for eks) og dressmodeller (Spel), til en overkommelig pris. Min siste DS fungerte helt utmerket i mange år helt til jeg klarte å ødelegge den. Tissot har jeg litt problemer med å like designet av mange av de nyere modellene, men kvalitetsmessig har jeg god erfaring med Tissot. Jeg har også en Seiko Kinetic (quartz med en "dynamo" som lader batteriet), den er også helt grei, men jeg har hatt Seiko for noen år siden som hadde dårlig kvalitet.

 

Dersom du går litt ned i pris, pass på at du får en i helstål, ikke forniklet messing e.l. (da står det som regel "Base metal bezel" og "Stainless steel back" på baklokket. Unngå også fake "titan"- eller "gull"-belegg, som lett misfarges eller flasser av etter kort tid.

Lenke til kommentar
Kan dere gi eksempler på like "dressklokker" som ikke er Police da? Jeg er ikke særlig oppdatert på klokker, ettersom det er kjøp jeg gjør hvert femte år eller noe. Har i alle fall vært slik fram til nå, men skal nok investere i en dyr klokke etter studier. Kunne tenkt meg en litt stilren klokke med brun lærreim, i prisklassen mellom 1 000 - 4 000 kr, som sagt. :)

Kjøp deg en Hamilton Khaki (google/søk ebay for mange andre modeller med andre farger etc), en Steinhart Triton eller rett og slett en Tissot PRS 516.

 

Bare ikke kjøp sånne moteklokker, som er billig serieprodusert junk med et klesmerke på skiva.

 

edit: jeg så først nå at det sto "dressklokke", det er vel kanskje akkurat tilfellet med forslagene mine, men...... de er nå tøffe for det. Jeg går ofte i dress, og har ingen problemer med å gå i schvære dykkerklokker og sånt til dress. Det går så lenge en ikke er grå i håret.....

 

Den Hamilton klokken var ganske nydelig, må ta en kikk på den. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...