Gå til innhold

Klokketråden — Diskusjon og kjøpetips!


Anbefalte innlegg

Kikker litt på vintage-klokker på ebay om dagen (usikker på om jeg er ute etter å kjøpe eller ikke :p ), og har sett en del Omega armbåndsur som er modifiserte lommeur. Aldri sett noe liknende før, men regner med noen her har det. Vad tycks? Selv synes jeg det fort blir litt spess, men har sett noen som ser ok ut og.

 

Linkt til en (av de jeg ikke synes er fine, riktignok): DSC01845.JPG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den malingen på 4 og 10 tallet var usedvanlig stygt utført. Det hadde vært bedre om de ikke hadde prøvd.

 

Jeg liker bedre nye klokker i tradisjonell design, som f.eks denne fra Stowa.

Jupp, det var rett og slett for jævlig. Men var mest typen kokke jeg tenker på da. Sev synes jeg ikke de var noe særlig, derimot er det en del fine gamle omega -klokker på ebay. men de går gjerne for $400 og langt oppover, og da synes jeg vitsen blir litt borte i forhold til å kjøpe en ny liknende (som f.eks. stowa). Klart, mye av grunnen til at jeg ser på brukt er fordi det er noe litt "ekstra" i mine øyne ved en klokke som er 50-100 år gammel, hvis ikke mer, og fortsatt går som en klokke (:p), men en nyere er jo et bedre kjøp når de nærmer seg i pris. Man må jo regne med en service fortere og dyrere på en gammel klokke.
Lenke til kommentar

Lyser jo ikke konstant, press-a-button så lyser det i 3 sek (nattlys)

 

Er ikke noe lumicent på visere/markeringer, så man er egentlig litt avhengig av led'n

 

Måtte dobbeltsjekke, jo viserne er Glow-in-dark. Hjalp å holde klokka under lysstoffrøret et halvt minutt for å vekke de opp. :yes:

Endret av Mekkus
Lenke til kommentar
Har begynt å få endel småriper i glasset på klokken min, og også på armbandet. Tips til hvordan man kan få "polert" vekk slike småriper? :)

 

history_p_1999.jpg

 

Tviler på at det er noe som egner seg for en DIY-jobb, men vet at enkelte urmakere kan fikse slike riper på reimer. Regner med det er på undersiden ved claspen? Glasset vet jeg ikke med, men tenker at det kan vel i det minste skiftes om det skulle være helt krise.

Lenke til kommentar
Har begynt å få endel småriper i glasset på klokken min, og også på armbandet. Tips til hvordan man kan få "polert" vekk slike småriper? :)

 

history_p_1999.jpg

En urmaker kan gjøre slikt for deg, men det koster flesk. Et alternativ er å kjøpe et slikt sett og gjøre det selv. For glasset finnes det noe som heter Polywatch (google it!) som kan benyttes til å polere med, men jeg lurer på om det først og fremst er for pleksi. Jeg tror enkelte sverger til å polere med tannkrem. Har ikke prøvd selv, men det kan være verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Synd de var for store alle sammen. For ellers hadde jeg sikkert kjøpt en, liksom... :p

Vet mange sverger til 45mm+ klokker, men

1: Mange har for små håndledd til det, og da ser det virkelig ikke kult ut, uansett hvor godt man liker store klokker.

2: Jeg har definitivt store håndledd, og hvis klokkene blir noe særlig over 40mm, ser det bare dumt ut, særlig hvis de er litt store av seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...