Henrik C Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 En klokke som koster 1500,- har ikke like bra urverk, ser ofte mye dårligere ut, og har dårligere konstruksjonsmaterialer. Tenk deg en bil til 250.000,- ny, og en til 750.000,- ny. Hvilken av de tror du er best? Den billige, som bruker billige materialer, og dårlig motor, eller den med bedre materialer, bedre motor og bedre design? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) fompa: Forretningsreise. Edit: Endte forresten opp med å falle for en GMT Master II i stedet - ingen Submariner på meg likevel. Endret 15. september 2007 av Robbiedeluxe Lenke til kommentar
ccx164 Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 No? Sorry, men du skulle tatt Sub'en Bare tuller jeg. Feel free til å poste et bilde Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) Herlig klokke, gratulerer med et knallkjøp. Har hørt det går an å bytte ut den grønne skiven. Selv hadde nok ikke tørt å gå rundt med en så dyr klokke til hverdags. Kjøpte meg Seiko Kinetic til ca. 3500 i USA, og selv den er det så vidt jeg kan bruke. Edit: ser nå at det ikke ble submariner likevel. Hvorfor ombestemme seg så kjapt? Endret 15. september 2007 av StaBBer Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) Den grønne fargen var ikke like "stilig" som den ser ut til, faktisk. :-/ Den sorte Submariner modellen er ganske sexy - men jeg kjenner allerede to som har den (prøver å være litt original). Men da han viste meg den blå/røde GMT Masteren II var jeg solgt. Den kan også vise tre tidssoner - noe hverken Submariner eller Sea Dweller kan - så får meg som reiser litt er det ganske tøft. Modellen skal fases ut og man kan derfor forvente en fin verdistigning de nærmeste årene. Edit: Sliter med å finne et bra bilde, så tar bare det første Google hostet opp: Endret 15. september 2007 av Robbiedeluxe Lenke til kommentar
ccx164 Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Er som du sier mange (i enkelte kretser) som har Submariner, og da spesielt i sort. Uansett så får jeg gratulere deg med et bra klokkekjøp Selv har jeg også lyst på en ny klokke om dagen, og lurer på om jeg ikke skal spandere en på meg selv som en slags belønning for å lese og stå på litt ekstra med studiene fremover. Har kikket litt på et par modeller fra Tag Heuer, men har egentlig lyst til å ta steget opp til noe litt mer særegent. En JLC Master Compressor Memovox, en Chopard Mille Miglia Gran Turismo, eller aller helst en Audemars Piguet Royal Oak... Blir eventuelt aktuelt å kjøpe noe second-hand, men må isåfall allikevel belage meg på å spise nudler og havregrøt noen uker fremover. Studenttilværelse og en interesse for klokker er ikke en spesielt gunstig kombinasjon Lenke til kommentar
lupah Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Veldig fornøyd med klokken min - Stor, massiv og stilren. Falt for den straks jeg så den. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Likner min Breitling klokke. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Jeg ser etter en fin klokke, med noen nyttige funksjoner som dato, stopperklokke ol. Klokken må være i metall og må ikke koste mer en 800 krone, helst litt mindre. Jeg er 15 år og stilen min vet jeg ikke helt (går med genser-jakke og halv vide jeans). Finnes en slik klokke? Lenke til kommentar
Eurofag Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Robbiedeluxe: fet klokke! Kan jeg spørre hvor du handla? Lenke til kommentar
even_ Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Hei.. Jeg har omega seamaster med de nye coaxial driverket, chronometer certfi.. osv:) Jeg synsest den går en smule unøyaktig, i løpet av en uke øker den med den ca 40 sekunder. Jeg vet at Automatic urverk er mere unøyaktig en kvarts ur.. Men er dette noe jeg kan gå til urmakeren med å få forbedret de eller er de bare sånn? Lenke til kommentar
ccx164 Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Ta den med til urmakeren. 40 sekunder i uken er neppe korrekt. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Det høres veldig mye ut, ja Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Robbiedeluxe: fet klokke! Kan jeg spørre hvor du handla? 9502309[/snapback] Takk! Kjøpte den på Tourneau på 12 East 57th Str (steinkast unna 5th Ave). Lenke til kommentar
even_ Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Det høres veldig mye ut, ja 9502780[/snapback] jeg sjekka i instuksjons boka, der sto de at et ur som er certifisert chronometer måtte man forvente - 4/+6 for dagen. De vill si ca 40 sekunder i uken maksimum. Men hvis dere har automatic ur som er mere nøyaktig så skall jeg stikke til urmakeren å få sjekka de Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Min klokke er automatisk og den har ikke så mye som 6 s. daglig Lenke til kommentar
master air Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Gjorde ett lite impulskjoep i gaar, skulle egentlig bare ha et klokkebatteri til sveitserkniven min, men jeg endte opp med en Tissot PRS200. Det snart ene doegnet jeg har hatt den er jeg veldig fornoeyd, og den var heller ikke alt for dyr, 595 canadiske dollar. Legger ved ett bilde for de som har lyst til aa se hvilken modell det er. Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 595*5,4 (valutakursen jeg fant på hegnar) = 3213 kr den klokka der (prs200) kosta vel 2998 kr sist jeg var på thune.. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Koster 2995,- på Deal.no. Uansett, er det en fin klokke Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Nå er jeg ikke helt sikker på prisen, da jeg kun plukket den ut, og ikke tok meg av betalingen selv.Jeg spurte Mamma, og hun mener å huske hun gav rundt 55k for den. mao. ikke så veldig dyr klokke i forhold til kvalitet og estetikk. 9108246[/snapback] Siden jeg kom over denne; retail-prisen i Norge på Submariner 50th Anniversary er 40.900 kr (som for øvrig er på det aller høyeste) -- og ikke 55.000 kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå