RainbowLady Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Psj, urmaker-schurmaker. Fikset det nettopp selv. Brukte en leftover pin som jeg hadde liggende fra den ble kjøpt til å hamre den andre forsiktig ut. Presterte imidlertid å komme borti claspen litt, men klarte fint å justere den tilbake. Lenke til kommentar
esbens Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Noen som har testa ut Suunto Core? Har selv bl.a en Suunto core som jeg er storfornøyd med.Lett og behagelig casing,gode funksjoner,behagelig bakgrunnsbelysning,gode options i en god meny på klokka-eneste minus er at det ikke er ripefritt glass-men sant skal sies,så har jeg enda ikke fått ei eneste synelig ripe.. Kjempe god klokke som jeg ikk angrer på! Betraktlig mye bedre en casio sin "army" klokke. Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Psj, urmaker-schurmaker. Fikset det nettopp selv. Brukte en leftover pin som jeg hadde liggende fra den ble kjøpt til å hamre den andre forsiktig ut. Presterte imidlertid å komme borti claspen litt, men klarte fint å justere den tilbake. Gjør du slikt noe ofte kan det være greit å anskaffe et sett slik som dette: Du får slike på nett (f.eks ebay) for en hundrings eller så. Søk på bracelet tool eller watch tools. Jeg har noe lignende, og det funker som bare det. Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Har noe lignende verktøy liggende, blant annet fra et dirkesett, men den holderen så grådig grei ut, måtte legge den i klem mellom et tøystykke og dreiebenken i går. Lenke til kommentar
Znaky Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Noen som har noen fine tips til klokke som er digital med diverse finesser som f.eks termometer barometer osv, dere skjønner hvor jeg vil hen Gjerne med link til side/bilde eller lignende Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Noen som har noen fine tips til klokke som er digital med diverse finesser som f.eks termometer barometer osv, dere skjønner hvor jeg vil hen Gjerne med link til side/bilde eller lignende Kjøp deg en Tissot T-touch. Det ligger noen stykker på Finn, det er lett å finne en rimelig en på E-bay eller gå til en urmaker. Svært mange urmakere har Tissot, så det bør ikke være noe problem å få tak i en. Regn med å betale 2500-8000 alt etter hvilken modell du går for, om du vil ha lenke eller rem osv. Suunto har også noen modeller med kompass og slikt, det samme gjelder Casio. Jeg har bl.a en slik selv, den fungerer veldig bra. Lenke til kommentar
Znaky Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Noen som har noen fine tips til klokke som er digital med diverse finesser som f.eks termometer barometer osv, dere skjønner hvor jeg vil hen Gjerne med link til side/bilde eller lignende Kjøp deg en Tissot T-touch. Det ligger noen stykker på Finn, det er lett å finne en rimelig en på E-bay eller gå til en urmaker. Svært mange urmakere har Tissot, så det bør ikke være noe problem å få tak i en. Regn med å betale 2500-8000 alt etter hvilken modell du går for, om du vil ha lenke eller rem osv. Suunto har også noen modeller med kompass og slikt, det samme gjelder Casio. Jeg har bl.a en slik selv, den fungerer veldig bra. Mye koster den i norge ca (casio)? Og åssen er suunto klokkene? Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) Mye koster den i norge ca (casio)? Og åssen er suunto klokkene? Casioklokkene får du for ca 2-4000 kr. Se f.eks på Finn, på Watchzone eller på Northvision. Suunto vet jeg fint lite og ingenting om. Jeg prøvde en gang en Suunto Core, og den var stilig å se på, men Casioen har en generell høyere kvalitetsfølelse, IMO. edit: det ligger noen på qxl også. Tror f.eks det er mulig å gjøre et godt kjøp her. Også har man selvsagt ebay, med dagens gunstige dollarkurs er kanskje ikke det så dumt. Endret 17. oktober 2009 av orjanr Lenke til kommentar
Teac Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Er på utkikk etter ei ny klokke. Sålangt har jeg funnet to kandidater: Tissot Veloci-t og Certina DS ACTION. Hva synes dere? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Tissot, mer clean.. Synes Certina var litt rotete.. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Tissot, mer clean.. Synes Certina var litt rotete.. Ja, enig der. Har vell nesten bestemt meg for Tissoten. Har ikke Thune hvor jeg bor, men ser at Urmaker Askeland fører Tissot. Får stikke innom der til uka og prøve den. Ser at Thune tar 4 295,- for den, men på Ebay ligger denn på 466 med frakt. 466x5,6 = 2610,- + MVA 3262,- + fortolling ca 3400,- Ser ut som det lønner seg på Ebay. Lenke til kommentar
PT Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Men når du legger ut over tre lapper for en klokke kan du jo tenke over om det kanskje er verdt å legge til en ekstra tusing for å få fem års reklamasjonsrett etter norsk forbrukerlov, i tillegg til toårsgarantien fra Tissot som kun er gyldig om du kjøper fra autorisert selger. Dessuten får du klokken mye raskere, og det er jo alltids kos Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Må si meg enig med PT over her. Og finregner man på beløpet, er ikke differansen mer enn 719 kroner. For ei såpass dyr klokke (i min verden i allefall) ville jeg da handlet norsk. Dessuten (i tillegg til momentene PT har nevnt) vil jeg gjette andrehåndsverdien ved evt. gjensalg i et eller annet fremtidig scenario, vil være vesentlig høyere når man kan fremlegge kvittering/papirer fra autorisert norsk urmaker, versus "en simpel" PayPal kvittering. Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 I tillegg til at man har en forhandler å forholde seg til ved en eventuell reklamasjons-/garantisak. Det er ikke alle forhandlere som er begeistret over å ta inn klokker kjøpt på nettet (selv om man har garantibevis). Lenke til kommentar
Teac Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Gode poenger her. Skal ta turen innom Askeland urmaker og se om jeg får klokka der. Er prisen grei kjøper jeg den der. Kan jeg forvente at de har klokken der når Thune har den? Litt dumt når de bare linker til produsenten på siden deres. Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Litt om Suunto X-lander, for dem som måtte lure på mer der. Går helt sikkert an å spørre litt i den tråden om det er noe man lurer på. Synes den ser ganske tøff ut. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Var ute på Urmkaker Askelanden idag. Der hadde de heldigvis klokka jeg ville ha, men ikke på lager :/ Men den er heldigvis bestillt inn. Håper ikke det tar så veldig lang tid. Var også innom Otteren, men der gikk jeg fort vekk fra. Makan til dårlig service. Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Må forhøre meg her inne om det jeg muligens gjør idag er smart eller ei. Er tilbud hos en klokkeforhandler i Torvbyen med (jeg tror hvertfall det er det) 50% rabatt på Tissot, Certina og Omega. Litt usikker på 50% på omega, men vet jo aldri. Har fra før av Tissot PRC 200 med blå urskive, men har lenge tenkt på å kjøpe en klokke til. Hvis det er snakk om 50% avslag så kunne en klokke fra Certina være en mulighet. Omega har jeg ikke råd til hvis jeg da ikke kjøper for å selge igjen. Hva tycks? Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Eg ville ha gått for certinaen utan chronograph, ettersom du allereie har ein tissot med denne funksjonen. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Må forhøre meg her inne om det jeg muligens gjør idag er smart eller ei. Er tilbud hos en klokkeforhandler i Torvbyen med (jeg tror hvertfall det er det) 50% rabatt på Tissot, Certina og Omega. Litt usikker på 50% på omega, men vet jo aldri. Har fra før av Tissot PRC 200 med blå urskive, men har lenge tenkt på å kjøpe en klokke til. Hvis det er snakk om 50% avslag så kunne en klokke fra Certina være en mulighet. Omega har jeg ikke råd til hvis jeg da ikke kjøper for å selge igjen. Hva tycks? 50% på alle Tissot!? Den i midten var veldig fin. Bestillte inn en Tissot selv igår. Velocit-t synes den er veldig fin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå