Bebeluv Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Hva gjør folket her med automat klokker? Jeg liker som regel å bytte på klokker innimellom, men da må jeg stille inn klokkene igjen. Utrolig tungvindt. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Hva gjør folket her med automat klokker? Jeg liker som regel å bytte på klokker innimellom, men da må jeg stille inn klokkene igjen. Utrolig tungvindt. De ivrigste har diverse innretninger som trekker opp urverket ved å rotere klokkene rundt. Jeg nøyer meg med å stille dem når de skal brukes. Bytter ikke så ofte. Nå har jeg gått i flere uker med en manuell Stowa som jeg må trekke opp hver dag. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Man bruker vel ikke mer enn et minutt på å trekke opp/stille klokka, så er ikke noe ork egentlig synes jeg, eller? Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Hehe, sant nok. Tar ikke lang tid, men hadde vært bedre om jeg slapp det =P Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Har lurt litt på såkallte Seiko 5 fra Ebay/Singapore/Hong Kong etc.. Er dette genuine Seiko ur produsert av Seiko selv? I hovedsak, ja. Det finnes falske Seiko 5, men Seiko produserer store mengder av disse, så de er rimelige, og lette å få tak i. Er du interessert er det en kjempeartikkel om temaet her. Lenke til kommentar
Estella! Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 (endret) hadde en kjempe fin klokken som jeg fikk av vennina mi til jul i 2005 til 600kr som var svart med bred reim som jeg så klart klarte å rote vekk under flytting har bestilt meg en klokke til 150kr på nette Endret 1. oktober 2009 av Estella! Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 @orjanr, takk, interessant lesning. Har forøvrig ingen planer om å kjøpe en Seiko 5, men var nyskjærrig på "fenomenet" Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 hadde en kjempe fin klokken som jeg fikk av vennina mi til jul i 2005 til 600kr som var svart med bred reim som jeg så klart klarte å rote vekk under flytting har bestilt meg en klokke til 150kr på nette Kan vi få se/link? Mye fine klokker der ute til under 200-lappen som kan være helt ok Lenke til kommentar
Estella! Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 (endret) hadde en kjempe fin klokken som jeg fikk av vennina mi til jul i 2005 til 600kr som var svart med bred reim som jeg så klart klarte å rote vekk under flytting har bestilt meg en klokke til 150kr på nette Kan vi få se/link? Mye fine klokker der ute til under 200-lappen som kan være helt ok har bestilt meg denne til å ha når jeg pynter meg , men skal bestille flere når jeg har fått testa kvaliteten. de har både kvinne og gutte klokker. er nesten litt misunnelig på at gutta har den ene svarte klokka Endret 1. oktober 2009 av Estella! Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Trenger litt hjelp med å finne en ny reim til min Tissot MotoGp klokke da den gamle røk. Er litt i tvil om jeg burde gå for den samme gummi reimen eller kanskje gå for en metall reim? Hva tycks? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 (endret) @Estella, med den der blir du så fin så Dog tror jeg urskiva visere er knøttsmå/vanskelig å se tid(?), men "lesbarhet" er vel kanskje ikke hovedpoenget med slike ur okkesom. Endret 1. oktober 2009 av Mekkus Lenke til kommentar
SirJames Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Fin klokke, men litt i største laget etter min smak. Jeg har en Stowa Airman i 40mm størrelse som ser nesten maken ut bortsett fra størrelsen. Ticino Big Pilot Automatic 47 mm passer "like a glove" på meg! Ha en nydelig helg!! Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Har forøvrig ingen planer om å kjøpe en Seiko 5, men var nyskjærrig på "fenomenet" Fikk litt smålyst på en Seiko 5 nå jeg. Bare synd de har det datovinduet med på alle (?) modellene. Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Trenger litt hjelp med å finne en ny reim til min Tissot MotoGp klokke da den gamle røk. Er litt i tvil om jeg burde gå for den samme gummi reimen eller kanskje gå for en metall reim? Hva tycks? Ikke spesielt fin etter min mening. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Litt lyst på en klokke jeg. Har i grunn aldri brukt klokke før, så har ingen peiling what so ever. Såeh... Lyst på en til daglig bruk, og ser for meg en med metall-"reim", som ikke har så altfor mye dilldall og ting. Tips? Og hvor mye BØR jeg bruke på en klokke? Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Såeh... Lyst på en til daglig bruk, og ser for meg en med metall-"reim", som ikke har så altfor mye dilldall og ting. Tips? Og hvor mye BØR jeg bruke på en klokke? Eit par ting; 1. Quartz eller auto? 2. Storleik? 3. Chronograph (stoppeklokke) eller ikkje? Antar nei sidan du ikkje vil ha dilldall. 4. Kva meiner du med "bør jeg bruke på en klokke?" Var eg deg ville eg ha gått for eitt eller anna frå Seiko, Certina eller Tissot. Desse merka står for kvalitet, samstundes som dei ikkje tømmer lommeboka di (prisklassen 1k -3,2k). Eg trur, utifrå at du ikkje har brukt klokke før, at du kjem best frå det ved å gå for ein quartz-modell (altså eit urverk med batteri som energikjelde). Deretter ville eg ha gått for ein storleik mellom 38-41mm, men dette kjem litt an på handledda dine. Har du tjukke handledd ville eg ha vurdert 42mm, men dette er smakssak. Ikkje gå for meir enn 42mm fyrste gongen. Endret 3. oktober 2009 av Frigata Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Såeh... Lyst på en til daglig bruk, og ser for meg en med metall-"reim", som ikke har så altfor mye dilldall og ting. Tips? Og hvor mye BØR jeg bruke på en klokke? Eit par ting; 1. Quartz eller auto? 2. Storleik? 3. Chronograph (stoppeklokke) eller ikkje? Antar nei sidan du ikkje vil ha dilldall. 4. Kva meiner du med "bør jeg bruke på en klokke?" Var eg deg ville eg ha gått for eitt eller anna frå Seiko, Certina eller Tissot. Desse merka står for kvalitet, samstundes som dei ikkje tømmer lommeboka di (prisklassen 1k -3,2k). Eg trur, utifrå at du ikkje har brukt klokke før, at du kjem best frå det ved å gå for ein quartz-modell (altså eit urverk med batteri som energikjelde). Deretter ville eg ha gått for ein storleik mellom 38-41mm, men dette kjem litt an på handledda dine. Har du tjukke handledd ville eg ha vurdert 42mm, men dette er smakssak. Ikkje gå for meir enn 42mm fyrste gongen. 1: I have no idea. Men siden du anbefaler quartz går jeg ut i fra at det er best. Greit å slippe å trekke opp eller lignende. 2: Tja, jeg har ikke akkurat store håndledd, så den bør nok ikke være så stor 3: Har ikke bruk for stoppeklokke. Hvis det er integrert i klokken og ser pent ut så. Men jeg trenger det ikke. 4: Prisklassen jeg burde legge meg på for en klokke som er av ålreit kvalitet. F.eks med glass som ikke riper så lett. Prisklassen du nevner på de tre merkene virker okei. Er ikke sånn at jeg har så veldig lyst til å bruke veldig mye penger på det, siden jeg stort sett vil ha klokke fordi det ser bra ut. Er det noen spesielle anbefalinger på modeller dere liker da, og hvor lønner det seg å handle? Nett eller hos urmaker? Lenke til kommentar
Cubesmith Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Har store planer om å handle en Breitling Avenger Seawolf! Sort gummirem og blå skive. Knallgod robust klokke! Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) 1: I have no idea. Men siden du anbefaler quartz går jeg ut i fra at det er best. Greit å slippe å trekke opp eller lignende.2: Tja, jeg har ikke akkurat store håndledd, så den bør nok ikke være så stor 3: Har ikke bruk for stoppeklokke. Hvis det er integrert i klokken og ser pent ut så. Men jeg trenger det ikke. 4: Prisklassen jeg burde legge meg på for en klokke som er av ålreit kvalitet. F.eks med glass som ikke riper så lett. Prisklassen du nevner på de tre merkene virker okei. Er ikke sånn at jeg har så veldig lyst til å bruke veldig mye penger på det, siden jeg stort sett vil ha klokke fordi det ser bra ut. Er det noen spesielle anbefalinger på modeller dere liker da, og hvor lønner det seg å handle? Nett eller hos urmaker? 1. Eg anbefalar quartz fordi det er driftssikkert og brukarvenleg, samt billeg og nøyaktig. Folk med interesse for klokker har skepsis til slike, men det er kun fordi dei anser automatiske urverk som meir genuint. T.d. er det, i alle fall for mange, uaktuelt å kjøpe ein Omega med quartz-verk, om du skjønar. 2. Då trur eg 40mm er perfekt for deg, ettersom 40mm er meget standard size. 3. Chrono ser definitivt meir sporty ut enn ei blank urskive. Men det betyr ikkje at klokka mistar allsidigheit. Eg ser ingenting i vegen med å bruke ei klokke med chronograph til alt i frå dagleg bruk til fest og høgtid. 4. Sjå etter noko med safirglas. Ut ifrå dine preferansar trur eg Tissot PRC 200med chronograph er perfekt for deg. Tissot står for kvalitet, og er swiss made. Du får også ei fin lenke på dette uret. Vidare er det safirglas som beskytter godt mot riper. Storleiken er 40mm (utan skrukrona), og lenka er 19mm brei. Det beste av alt er at du får den billeg på ebay! Eg kjøpte mitt eksemplar for ca. 200usd, og er storfornøgd. I noreg må du fort ut med ~3000,- for denne. Lukke til! Endret 4. oktober 2009 av Frigata Lenke til kommentar
WASD Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Hva er den peneste Seiko 5 med skinnreim på eBay? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå